1.Art. 17 alin. (6) din Ordinul nr.
5.530 din 5 octombrie 2011 privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare
şi funcţionare a inspectoratelor şcolare, cu modificările și completările
ulterioare:
Atribuţiile
consilierului juridic din inspectoratul școlar:
a.reprezintă drepturile
şi interesele legitime ale inspectoratului şcolar în raporturile cu
autorităţile publice, instituţiile de orice natură, precum şi cu orice persoană
fizică sau juridică;
2. Art.
17 din Statutul profesiei de consilier juridic din 6
martie 2004, cu modificările și completările ulterioare:
La primirea
în corpul profesional, consilierul juridic depune următorul jurământ:
"În numele Legii,
Onoarei şi Adevărului Jur să respect Constituţia şi legile ţării, să-mi exercit
profesia independent, cu demnitate şi probitate şi să păstrez secretul
profesional. Aşa să-mi ajute Dumnezeu!"
3. Codul deontologic al
consilierului juridic:
Art. 20 Consilierului
juridic ii este interzis in exercitarea profesiei să tolereze acte ilegale.
Art. 26 Consilierul
juridic va evita orice conflict de interese care ar aduce atingere imaginii profesiei
de consilier sau a entitatii beneficiare a serviciilor juridice. Nu poate fi
considerată evitare de conflict situatia in care consilierul era obligat sa
intervina pentru restabilirea legalitatii si nu a intervenit.
4. Standardul 1 - Etica şi integritatea
Ordinul SGG nr. 400 din 12 iunie 2015 pentru aprobarea Codului controlului
intern managerial al entităţilor publice, cu modificările și completările
ulterioare:
1.1.
Descrierea standardului
Conducerea şi
salariaţii entităţii publice cunosc şi susţin valorile etice şi valorile
organizaţiei, respectă şi aplică reglementările cu privire la etică,
integritate, evitarea conflictelor de interese, prevenirea şi raportarea
fraudelor, actelor de corupţie şi semnalarea neregularităţilor.
1.2. Cerinţe generale
1.2.1. Conducerea
entităţii publice sprijină şi promovează, prin deciziile sale şi prin puterea
exemplului personal, valorile etice, integritatea personală şi profesională a
salariaţilor.
1.2.2. Conducerea
entităţii publice adoptă un cod etic/cod de conduită, dezvoltă şi implementează
politici şi proceduri privind integritatea, valorile etice, evitarea
conflictelor de interese, prevenirea şi raportarea fraudelor, actelor de
corupţie şi semnalarea neregularităţilor.
1.2.3. Conducerea
entităţii publice înlesneşte comunicarea deschisă, de către salariaţi, a
preocupărilor acestora în materie de etică şi integritate, prin crearea unui
mediu adecvat.
1.2.4.
Acţiunea de semnalare de către salariaţi a neregularităţilor trebuie să aibă un
caracter transparent pentru eliminarea suspiciunii de delaţiune şi trebuie
privită ca exercitarea unei îndatoriri profesionale.
1.2.5.
Salariaţii care semnalează neregularităţi de care, direct sau indirect, au
cunoştinţă sunt protejaţi împotriva oricăror discriminări, iar managerii au
obligaţia de a întreprinde cercetările adecvate, în scopul elucidării celor
semnalate şi de a lua, dacă este cazul, măsurile ce se impun.
1.2.6.
Conducerea şi salariaţii entităţii publice au o abordare pozitivă faţă de
controlul intern managerial, a cărui funcţionare o sprijină în mod permanent.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu