1.
LEGEA educaţiei naţionale nr. 1 din 5
ianuarie 2011
Articolul 95
(1)Inspectoratele şcolare judeţene şi
Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti sunt servicii publice
deconcentrate ale Ministerului Educaţiei şi Cercetării, cu personalitate
juridică, având în principal următoarele atribuţii:
a)aplică politicile şi strategiile
Ministerului Educaţiei şi Cercetării la nivel judeţean, respectiv al
municipiului Bucureşti;
b)controlează aplicarea legislaţiei şi
monitorizează calitatea activităţilor de predare-învăţare şi respectarea
standardelor naţionale/indicatorilor de performanţă, prin inspecţia şcolară;
c)controlează, monitorizează şi
evaluează calitatea managementului unităţilor şi instituţiilor de învăţământ;
d)asigură, împreună cu autorităţile
administraţiei publice locale, şcolarizarea elevilor şi monitorizează
participarea la cursuri a acestora pe durata învăţământului obligatoriu;
e)coordonează admiterea în licee,
evaluările naţionale şi concursurile şcolare la nivelul unităţilor de
învăţământ din judeţ şi, respectiv, din municipiul Bucureşti;
f)monitorizează implementarea
programelor naţionale iniţiate de Ministerul Educaţiei şi Cercetării pe aria
judeţului, respectiv a municipiului Bucureşti, precum şi a proiectelor derulate
de unităţile şcolare şi cele conexe în cadrul programelor Uniunii Europene în
domeniul educaţiei şi tineretului;
g)mediază conflictele şi litigiile
survenite între autoritatea administraţiei publice locale şi unităţile de
învăţământ;
h)coordonează şi controlează
activităţile unităţilor conexe ale Ministerului Educaţiei şi Cercetării din
aria judeţului/municipiului Bucureşti;
i)prezintă un raport anual privind
starea învăţământului pe teritoriul judeţului, respectiv al municipiului
Bucureşti. Acest raport se face public;
j)abrogată.
k)aplică politicile educaţionale
naţionale la nivel judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti;
l)acordă consiliere şi asistenţă
unităţilor şi instituţiilor de învăţământ în gestionarea resurselor umane şi a
posturilor didactice la nivelul judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti;
m)monitorizează activităţile de
constituire şi de vacantare a posturilor didactice/catedrelor din unităţile de
învăţământ preuniversitar de stat şi particular, organizează concursul naţional
de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate din învăţământul
preuniversitar de stat şi monitorizează concursurile de ocupare a posturilor
didactice/catedrelor vacante/rezervate organizate de unităţile de învăţământ
preuniversitar particular.
n)gestionează baza de date privind
cadrele didactice calificate angajate în unităţile de învăţământ, precum şi
întreaga bază de date a educaţiei;
o)înaintează Ministerului Educaţiei şi
Cercetării reţeaua şcolară din raza lor teritorială în vederea publicării
reţelei naţionale a învăţământului preuniversitar;
p)realizează auditarea periodică a
resursei umane din învăţământul preuniversitar;
q)asigură colectarea datelor
statistice pentru sistemul naţional de indicatori privind educaţia.
(2)Structura inspectoratelor şcolare
judeţene, respectiv a Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti se
stabileşte prin ordin al ministrului educației și cercetării.
(3)Inspectoratul şcolar are un consiliu
de administraţie şi un consiliu consultativ. Funcţionarea acestora se
realizează în baza unui regulament propriu, elaborat şi aprobat de consiliul de
administraţie, conform regulamentului-cadru aprobat prin ordin al ministrului
educației și cercetării.
(4)În structura inspectoratelor şcolare
din judeţele cu învăţământ şi în limbile minorităţilor naţionale sunt cuprinşi
şi inspectori şcolari pentru acest tip de învăţământ. Aceşti inspectori şcolari
sunt numiţi respectând procedurile prezentei legi, cu consultarea grupului
parlamentar al minorităţilor naţionale.
(5)În structura inspectoratelor şcolare
sunt cuprinşi şi inspectori şcolari pentru problemele copiilor şi tinerilor
proveniţi din medii socioeconomice dezavantajate.
2. LEGEA
nr. 272 din 21 iunie 2004 (**republicată**)
privind
protecţia şi promovarea drepturilor copilului
Articolul 52
(1)Ministerul Educaţiei Naţionale, ca
organ de specialitate al administraţiei publice centrale, precum şi
inspectoratele şcolare şi unităţile de învăţământ, ca instituţii ale
administraţiei publice locale cu atribuţii în domeniul educaţiei, sunt obligate
să întreprindă măsuri necesare pentru:
a)facilitarea accesului la educaţia
preşcolară şi asigurarea învăţământului general obligatoriu şi gratuit pentru
toţi copiii;
b)dezvoltarea de programe de educaţie pentru
părinţii tineri, inclusiv în vederea prevenirii violenţei în familie;
c)organizarea de cursuri speciale de
pregătire pentru copiii care nu pot răspunde la cerinţele programei şcolare
naţionale, pentru a nu intra prematur pe piaţa muncii;
d)organizarea de cursuri speciale de
pregătire pentru copiii care au abandonat şcoala, în vederea reintegrării lor
în sistemul naţional de învăţământ;
e)respectarea dreptului copilului la
timp de odihnă şi timp liber, precum şi a dreptului acestuia de a participa
liber la viaţa culturală şi artistică;
f)prevenirea abandonului şcolar din
motive economice, luând măsuri active de acordare a unor servicii sociale în
mediul şcolar, cum sunt: hrană, rechizite, transport şi altele asemenea;
g)facilitarea accesului la programe de
educaţie pentru sănătate al tuturor elevilor înscrişi în învăţământul
preuniversitar.
(2)În cadrul procesului
instructiv-educativ, copilul are dreptul de a fi tratat cu respect de către
cadrele didactice, personalul didactic auxiliar şi cel administrativ şi de a fi
informat asupra drepturilor sale, precum şi asupra modalităţilor de exercitare
a acestora. Pedepsele corporale sau alte tratamente degradante în cadrul
procesului instructiv-educativ sunt interzise.
(3)Copilul, personal şi, după caz,
reprezentat sau asistat de reprezentantul său legal, are dreptul de a contesta
modalităţile şi rezultatele evaluării şi de a se adresa în acest sens
conducerii unităţii de învăţământ, în condiţiile legii.
(4)Cadrele didactice au obligaţia de a
referi centrelor judeţene de resurse şi asistenţă educaţională/Centrului
Municipiului Bucureşti de Resurse şi Asistenţă Educaţională cazurile de abuz,
neglijare, exploatare şi orice altă formă de violenţă asupra copilului şi de a
semnala serviciului public de asistenţă socială sau, după caz, direcţiei
generale de asistenţă socială şi protecţia copilului, aceste cazuri.
3. LEGEA
nr. 263 din 19 iulie 2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea
creşelor
Articolul 20
(1)Serviciile publice de asistenţă
socială organizate la nivelul autorităţilor administraţiei publice locale,
inspectoratele şcolare judeţene şi al municipiului Bucureşti. Inspecţia Socială
şi direcţiile sanitare judeţene şi a municipiului Bucureşti monitorizează
activitatea desfăşurată de creşe.
(2)Activităţile supuse monitorizării şi
atribuţiile specifice instituţiilor prevăzute la alin.
(1) se stabilesc prin
normele metodologice de aplicare a prezentei legi.
4. HOTĂRÂREA
nr. 1.252 din 12 decembrie 2012 privind aprobarea
Metodologiei de organizare şi funcţionare a creşelor şi a altor unităţi de
educaţie timpurie antepreşcolară
Articolul 6
(1)Unităţile publice care oferă
servicii de educaţie antepreşcolară se organizează cu avizul conform al
inspectoratului şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti.
(2)Unităţile private care oferă
servicii de educaţie antepreşcolară, altele decât grădiniţele care înfiinţează
grupe de educaţie antepreşcolară, se organizează cu avizul conform al
autorităţii administraţiei publice locale a municipiului, oraşului, comunei
sau, după caz, sectorului municipiului Bucureşti din raza
administrativ-teritorială în care urmează să se înfiinţeze şi cu avizul conform
al inspectoratului şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti.
Articolul 64
Inspectoratul Şcolar Judeţean/al municipiului Bucureşti
îndeplineşte următoarele atribuţii specifice:
a)asigură încadrarea cu personal
didactic a unităţilor în care se oferă servicii de educaţie antepreşcolară, pe
baza unei metodologii specifice elaborate şi aprobate de Ministerul Educaţiei,
Cercetării, Tineretului şi Sportului;
b)asigură perfecţionarea profesională
a educatorilor-puericultori;
c)realizează îndrumarea metodologică a
educatorilor-puericultori cu privire la organizarea şi desfăşurarea
activităţilor de educaţie antepreşcolară a copiilor;
d)asigură servicii specializate pentru
copiii cu cerinţe educative speciale;
e)monitorizează activitatea
desfăşurată de personalul didactic din unităţile în care se oferă servicii de
educaţie antepreşcolară;
f)monitorizează aplicarea standardelor
specifice de calitate, de referinţă, pentru nivelul antepreşcolar;
g)monitorizează aplicarea
curriculumului naţional specific şi a standardelor privind progresul copilului,
aprobate prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi
sportului ca Repere fundamentale în învăţarea şi dezvoltarea copilului de la naştere
la 7 ani.
Articolul 75
Autorităţile administraţiei publice locale, în colaborare cu
inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti, cu participarea
părinţilor, a operatorilor economici, a societăţilor umanitare, a
organizaţiilor neguvernamentale şi a altor persoane fizice sau juridice asigură
condiţiile necesare organizării şi funcţionării unităţilor care oferă servicii
de educaţie antepreşcolară, inclusiv hrana, odihna, transportul, protecţia vieţii
şi sănătăţii antepreşcolarilor, cu respectarea legislaţiei în vigoare şi a
drepturilor copilului.
5. HOTĂRÂREA
nr. 24 din 16 ianuarie 2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei şi
Cercetării
Articolul 12
(1) În fiecare judeţ şi în municipiul
Bucureşti sunt organizate, ca servicii publice deconcentrate ale Ministerului
Educaţiei şi Cercetării, inspectorate şcolare, cu structură aprobată prin ordin
al ministrului educaţiei şi cercetării.
(2) Inspectorii şcolari generali au
calitatea de ordonator secundar de credite.
(3) Inspectoratele şcolare judeţene,
respectiv al municipiului Bucureşti au în subordine unităţi conexe ale
Ministerului Educaţiei şi Cercetării, unităţi pentru activitatea extraşcolară
şi cluburi sportive şcolare.
Articolul 26
(1) Inspectoratele şcolare judeţene,
respectiv al municipiului Bucureşti asigură activitatea de distribuire a
manualelor şcolare către unităţile de învăţământ preuniversitar de stat.
Activitatea de distribuire a manualelor şcolare este organizată în cadrul
inspectoratelor şcolare judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, cu
finanţare din bugetul de stat.
Anexa nr. 7, NOTE:
a)Inspectoratele şcolare aprobă statele de funcţii ale caselor
corpului didactic, cluburilor sportive şcolare, palatelor şi cluburilor
copiilor, precum şi ale unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat,
inclusiv învăţământ special, centrelor judeţene de resurse şi asistenţă
educaţională/Centrului Municipiului Bucureşti de Resurse şi Asistenţă
Educaţională, cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat.
b)Inspectoratele şcolare verifică, controlează, auditează,
după caz, modul de utilizare a sumelor alocate de la bugetul de stat pentru
finanţarea unităţilor/instituţiilor din subordine, unităţilor de învăţământ
preuniversitar de stat, inclusiv învăţământ special, centrelor judeţene de
resurse şi asistenţă educaţională/Centrului Municipiului Bucureşti de Resurse
şi Asistenţă Educaţională, precum şi pentru finanţarea unităţilor de învăţământ
preuniversitar particular acreditate, pentru care se asigură finanţarea de bază
din sume defalcate din TVA.
6. ORDINUL
nr. 5.530 din 5 octombrie 2011 privind aprobarea
Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a inspectoratelor şcolare
Articolul 1
Inspectoratele şcolare
judeţene şi Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti, denumite în
continuare inspectorat şcolar, sunt servicii publice deconcentrate ale
Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului care se
organizează la nivelul judeţului/municipiului Bucureşti şi care acţionează
pentru realizarea obiectivelor sistemului de învăţământ, prevăzute de Legea educaţiei
naţionale nr. 1/2011, în domeniul învăţământului preuniversitar.
Articolul 2
Inspectoratul şcolar îşi
desfăşoară întreaga activitate pe baza prevederilor Legii nr. 1/2011 şi
a actelor administrative cu caracter normativ ce decurg din executarea prevederilor
legii sus-menţionate, a ordinelor şi instrucţiunilor elaborate de Ministerul
Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.
Articolul 3
Inspectoratul şcolar are următoarele atribuţii:
a)aplică politicile şi strategiile
Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice la nivel judeţean, respectiv
al municipiului Bucureşti;
b)controlează aplicarea legislaţiei şi
monitorizează calitatea activităţilor de predare-învăţare şi respectarea
standardelor naţionale/indicatorilor de performanţă, prin inspecţia şcolară;
c)controlează, monitorizează şi
evaluează calitatea managementului unităţilor şi instituţiilor de învăţământ;
d)asigură, împreună cu autorităţile
administraţiei publice locale, şcolarizarea elevilor şi monitorizează
participarea la cursuri a acestora pe durata învăţământului obligatoriu;
e)coordonează admiterea în licee,
evaluările naţionale şi concursurile şcolare la nivelul unităţilor de
învăţământ din judeţ şi, respectiv, din municipiul Bucureşti;
f)monitorizează implementarea programelor
naţionale iniţiate de Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice pe aria
judeţului, respectiv a municipiului Bucureşti, precum şi a proiectelor derulate
de unităţile şcolare şi cele conexe în cadrul programelor Uniunii Europene în
domeniul educaţiei şi tineretului;
g)mediază conflictele şi litigiile
survenite între autoritatea administraţiei publice locale şi unităţile de
învăţământ;
h)coordonează şi controlează
activităţile unităţilor conexe ale Ministerului Educaţiei şi Cercetării
Ştiinţifice din aria judeţului/municipiului Bucureşti;
i)prezintă un raport anual privind
starea învăţământului pe teritoriul judeţului, respectiv al municipiului
Bucureşti. Acest raport se face public;
j)aprobă, la propunerea consiliului
local sau a consiliilor judeţene, înfiinţarea unităţilor pentru educaţie
timpurie, învăţământ primar şi gimnazial;
k)aplică politicile educaţionale
naţionale la nivel judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti;
l)acordă consiliere şi asistenţă
unităţilor şi instituţiilor de învăţământ în gestionarea resurselor umane şi a
posturilor didactice la nivelul judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti;
m)monitorizează activităţile de
constituire şi de vacantare a posturilor didactice/catedrelor din unităţile de învăţământ
preuniversitar de stat şi particular, organizează concursul naţional pentru
ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante şi rezervate din învăţământul
preuniversitar de stat şi monitorizează concursurile de ocupare a posturilor
didactice/ catedrelor vacante/rezervate organizate de unităţile de învăţământ
preuniversitar particular;
n)gestionează baza de date privind
cadrele didactice calificate angajate în unităţile de învăţământ, precum şi
întreaga bază de date a educaţiei;
o)înaintează spre avizare Ministerului
Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice reţeaua şcolară din raza lor teritorială
propusă de autorităţile administraţiei publice locale, în conformitate cu
politica educaţională, a documentelor strategice privind dezvoltarea economică
şi socială la nivel regional, judeţean şi local, după consultarea unităţilor de
învăţământ, a operatorilor economici şi a partenerilor sociali interesaţi;
p)realizează auditarea periodică a
resursei umane din învăţământul preuniversitar; rezultatele auditului se aduc
la cunoştinţa celor în cauză, consiliului de administraţie al unităţii de
învăţământ şi Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice;
q)asigură colectarea datelor
statistice pentru sistemul naţional de indicatori privind educaţia;
r)pentru asigurarea accesului egal la
educaţie şi formare profesională, eliberează avizul conform al instituţiei
autorităţilor administraţiei publice locale, în baza căruia acestea aprobă
organizarea, funcţionarea şi, după caz, dizolvarea unor structuri de
învăţământ, fără personalitate juridică - ca părţi ale unei unităţi de
învăţământ cu personalitate juridică - şi subordonate aceluiaşi ordonator
principal de credite, în condiţiile legii;
s)asigură personalul didactic necesar
desfăşurării educaţiei antepreşcolare împreună cu autorităţile administraţiei
publice locale, cu respectarea standardelor de calitate şi a legislaţiei în
vigoare;
ş)asigură condiţiile pentru generalizarea
treptată a învăţământului preşcolar alături de autorităţile administraţiei
publice locale;
t)poate organiza în colaborare cu
autorităţile administraţiei publice locale programe educaţionale de tip «A doua
şansă», în vederea promovării învăţământului obligatoriu pentru persoane care
depăşesc cu peste 4 ani vârsta corespunzătoare clasei şi care, din diferite
motive, nu au absolvit învăţământul secundar inferior, gimnazial;
ţ)stabileşte, în colaborare cu
autorităţile administraţiei publice locale, unităţile de învăţământ în care se
poate organiza şi poate funcţiona învăţământul liceal cu frecvenţă redusă;
u)stabileşte, cu consultarea
autorităţilor administraţiei publice locale, unităţile de învăţământ în care se
organizează filiera tehnologică sau vocaţională a liceului, având în vedere
tendinţele de dezvoltare socială şi economică precizate în documentele
strategice regionale, judeţene şi locale elaborate şi monitorizate de
structurile parteneriale consultative (consorţii regionale şi comitete locale de
dezvoltare a parteneriatului social);
v)stabileşte, cu consultarea
autorităţilor administraţiei publice locale, unităţile de învăţământ în care se
organizează învăţământ profesional, având în vedere tendinţele de dezvoltare
socială şi economică precizate în documentele strategice regionale, judeţene şi
locale privind învăţământul profesional şi tehnic;
w)organizează concursul pentru
ocuparea funcţiilor de director şi de director adjunct din unităţile de
învăţământ preuniversitar;
x)emite avizul conform, potrivit
legislaţiei în vigoare, pentru organizarea reţelei şcolare de către
autorităţile publice locale. În baza avizului conform al inspectoratului
şcolar, autorităţile publice locale stabilesc unităţile de învăţământ în care
se organizează învăţământul de artă şi învăţământul sportiv de stat;
y)pentru activitatea sportivă şi
artistică de performanţă propune, alături de autorităţile administraţiei
publice locale, de Ministerul Culturii şi/sau instituţiile publice de cultură
împreună cu Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice organizarea de
cluburi şcolare şi unităţi de învăţământ preuniversitar de stat cu program
sportiv sau de artă, integrat ori suplimentar;
z)propune cifra de şcolarizare pentru
învăţământul de stat, care se aprobă prin hotărâre a Guvernului. Prin excepţie,
cifra de şcolarizare pentru învăţământul postliceal de stat finanţat integral
de către solicitanţi, persoane fizice sau juridice, se aprobă, prin decizii, de
inspectoratele şcolare şi se comunică Ministerului Educaţiei şi Cercetării
Ştiinţifice;
aa) aprobă şcolarizarea la
domiciliu, respectiv aprobă înfiinţarea de clase sau grupe în spitale, la
propunerea Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională
(CJRAE)/Centrului Municipiului Bucureşti de Resurse şi Asistenţă Educaţională
(CMBRAE), conform unei metodologii-cadru elaborate de Ministerul Educaţiei şi
Cercetării Ştiinţifice;
bb) gestionează resursa umană
necesară şcolarizării minorilor şi a adulţilor din centrele de reeducare, din
penitenciarele pentru minori şi tineri şi din penitenciarele pentru adulţi,
asigurată de către Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice, prin
intermediul inspectoratului şcolar;
cc) poate solicita Ministerului
Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice ridicarea acreditării/autorizării unei
unităţi de învăţământ cu personalitate juridică sau a unei structuri a
acesteia, în conformitate cu prevederile legale, la propunerea autorităţilor
administraţiei publice locale sau din propria iniţiativă, pentru a asigura
calitatea învăţământului;
dd) îndeplineşte atribuţiile care îi
revin, prevăzute în metodologiile de organizare şi desfăşurare a examenelor şi
evaluărilor naţionale;
ee) sancţionează nerespectarea
prevederilor contractului educaţional-tip de către unitatea de învăţământ pe
care aceasta îl încheie cu părinţii în momentul înscrierii antepreşcolarilor,
respectiv a preşcolarilor sau a elevilor, în Registrul unic matricol;
ff) vacantează, în condiţiile legii,
posturile corespunzătoare funcţiilor de îndrumare şi de control cuprinse în
organigramele proprii şi asigură publicarea acestora în presa centrală/locală
şi la sediul propriu, cu cel puţin 30 de zile înainte de organizarea
concursului;
gg) validează concursul pentru
ocuparea posturilor didactice/catedrelor din învăţământul preuniversitar;
hh) validează concursul pentru
ocuparea posturilor didactice/catedrelor din învăţământul preuniversitar
particular, organizat în baza art. 89 alin. (1) din Legea nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
ii) realizează evaluarea anuală a
activităţii manageriale desfăşurate de directorii şi directorii adjuncţi din
unităţile de învăţământ preuniversitar şi a inspectorilor şcolari, conform unei
metodologii elaborate de Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice;
jj) transmite Ministerului Educaţiei
şi Cercetării Ştiinţifice recomandările studiilor de prognoză, centralizate,
avizate de către consorţiile regionale şi comitetele locale de dezvoltare a
parteneriatului social, în baza cărora unităţile de învăţământ, autorităţile
administraţiei publice locale, operatorii economici au elaborat propunerile
privind cifrele de şcolarizare;
kk) acordă asistenţă tehnică de
specialitate direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a
municipiului Bucureşti, în vederea repartizării de către acestea pe comune,
oraşe, municipii şi sectoare ale municipiului Bucureşti a finanţării de bază
aprobate anual prin legea bugetului de stat;
ll) acordă asistenţa tehnică de
specialitate direcţiilor regionale ale finanţelor publice/administraţiilor
judeţene ale finanţelor publice, respectiv a municipiului Bucureşti, în vederea
efectuării de redistribuiri ale sumelor repartizate pe comune, oraşe, municipii
şi sectoare ale municipiului Bucureşti sau repartizări ale sumelor rămase
nerepartizate, în cazuri excepţionale, atunci când sumele repartizate în baza
standardelor de cost nu asigură plata drepturilor prevăzute la art. 104
alin. (2) din Legea nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, la unele unităţi de învăţământ
cu personalitate juridică, în cadrul sumelor defalcate din taxa pe valoarea
adăugată aprobate judeţului/municipiului Bucureşti prin legea bugetului de
stat;
mm) eliberează avizul conform al
instituţiei, în vederea aprobării de către consiliul local, la propunerea
primarului, a redistribuirii sumelor între unităţi de învăţământ cu
personalitate juridică din cadrul aceleiaşi unităţi administrativ-teritoriale;
redistribuirea sumelor între unităţi de învăţământ cu personalitate juridică,
potrivit prevederilor alineatelor anterioare, conduce implicit la modificarea
bugetelor iniţiale aprobate, calculate pe baza costurilor standard per
elev/preşcolar;
nn) asigură asistenţa tehnică
direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti
necesară repartizării pe comune, oraşe, municipii şi sectoare ale municipiului
Bucureşti a finanţării complementare aprobate anual prin legea bugetului de
stat;
oo) încheie acorduri-cadru cu
unităţile/instituţiile de învăţământ care asigură formarea iniţială, în baza
cărora se realizează pregătirea practică din cadrul masterului didactic sau al
programelor de formare psihopedagogică;
pp) realizează etapele specifice,
din cadrul examenului naţional de definitivare în învăţământ, organizat de
Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice, conform unei metodologii
aprobate prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetării ştiinţifice;
qq) coordonează repartizarea pe
posturi/catedre vacante;
rr) organizează şedinţa publică de
repartizare a cadrelor didactice, în condiţiile legii;
ss) analizează, corectează în
colaborare cu unităţile de învăţământ şi avizează oferta de posturi
didactice/catedre vacante/rezervate;
şş) face publică, prin afişare,
lista de posturi didactice/catedre la sediul şi pe site-ul instituţiei cu cel
puţin 30 de zile înaintea declanşării procedurilor de selecţie şi angajare pe
aceste posturi didactice/catedre, asemenea unităţilor de învăţământ respective;
tt) desemnează un reprezentant al
instituţiei, cadru didactic, care să facă parte din comisia de concurs de
ocupare a posturilor didactice organizat de unităţi de învăţământ particular;
ţţ) îndeplineşte orice alte
atribuţii stabilite prin Legea nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare,
ordine şi metodologii ale Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice.
7.
Site oficial
MEC
Inspectoratele şcolare judeţene şi
Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti sunt servicii publice deconcentrate ale Ministerului
Educaţiei, se organizează la nivel județean și acționează pentru realizarea
obiectivelor educaționale prevăzute de Legea Educației în domeniul
învățământului preuniversitar.
Își desfășoară întreaga activitate
pe baza Legii Educației, a Statutului personalului didactic, a hotărârilor și
ordonanțelor emise de Guvernul României, a tuturor actelor normative ce decurg
din conținutul Legii Educației, precum și a ordinelor/precizărilor elaborate de
Ministerul Educației.
Aplică politicile şi strategiile,
controlează aplicarea legislaţiei şi monitorizează calitatea activităţilor de
predare-învăţare şi respectarea standardelor naţionale/indicatorilor de
performanţă, prin inspecţia şcolară, controlează, monitorizează şi evaluează
calitatea managementului unităţilor şi instituţiilor de învăţământ, asigură,
împreună cu autorităţile administraţiei publice locale, şcolarizarea elevilor
şi monitorizează participarea la cursuri a acestora pe durata învăţământului
obligatoriu, coordonează admiterea în licee, evaluările naţionale şi
concursurile şcolare la nivelul unităţilor de învăţământ din judeţ şi,
respectiv, din municipiul Bucureşti.
8. Site oficial ISJ Hunedoara
Inspectoratul Şcolar
Judeţean Hunedoara, ca reprezentant în teritoriu al Ministerului Educaţiei
Naţionale, este o instituţie descentralizată, cu rol de îndrumare, coordonare
şi control a serviciilor educaționale oferite de unitățile de învăţământ din
județul Hunedoara, în scopul asigurării calității formării și dezvoltării
personale a tinerilor.
Este partenerul autentic al comunităţii locale, al părinţilor, elevilor, al tuturor factorilor implicaţi în educaţie, prin asigurarea unei comunicări eficiente între toți actorii educaționali, pentru atragerea și menținerea tuturor copiilor de vârstă școlară într-o formă de învățământ adecvată vârstei și capacității lor. Extinde oferta de formare atât pentru cei care nu și-au finalizat școlar până la vârsta de 18 ani, iar prin învățământul profesional, învățământul dual, învățământul postliceal și școala de maiștri asigură o formare profesională de calitate.
Învățământul preuniversitar hunedorean îşi propune menţinerea standardelor de exigenţă educaţională, probate prin rezultate bune la toate evaluările și examenele naţionale, prin consilierea și orientarea absolvenţilor învățământului preuniversitar care să conducă la creșterea inserției socio-profesionale.
Este partenerul autentic al comunităţii locale, al părinţilor, elevilor, al tuturor factorilor implicaţi în educaţie, prin asigurarea unei comunicări eficiente între toți actorii educaționali, pentru atragerea și menținerea tuturor copiilor de vârstă școlară într-o formă de învățământ adecvată vârstei și capacității lor. Extinde oferta de formare atât pentru cei care nu și-au finalizat școlar până la vârsta de 18 ani, iar prin învățământul profesional, învățământul dual, învățământul postliceal și școala de maiștri asigură o formare profesională de calitate.
Învățământul preuniversitar hunedorean îşi propune menţinerea standardelor de exigenţă educaţională, probate prin rezultate bune la toate evaluările și examenele naţionale, prin consilierea și orientarea absolvenţilor învățământului preuniversitar care să conducă la creșterea inserției socio-profesionale.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu