ART.
15. Inspectorii
şcolari care au competenţe în domeniul curriculum şi inspecţie şcolară au următoarele atribuţii:
1. controlează
şi verifică aplicarea legislaţiei şi a actelor normative în vigoare privind
curriculumul şcolar;
2.
proiectează,
organizează, desfăşoară şi valorifică inspecţia şcolară la nivelul unităţilor
de învăţământ preuniversitar;
3.
monitorizează
utilizarea manualelor alternative şi a auxiliarelor didactice avizate;
4. monitorizează
şcolarizarea elevilor şi participarea acestora la cursuri pe durata
învăţământului obligatoriu;
5.
asigură
organizarea şi desfăşurarea examenelor naţionale, a concursurilor de admitere
şi a examenelor de certificare a calificării profesionale din unităţile de
învăţământ, precum şi a concursurilor şcolare pe obiecte de studiu şi meserii,
cultural-artistice şi sportive de la nivelul judeţului, în condiţiile legii şi
în conformitate cu regulamentele, normele şi metodologiile elaborate în acest
sens de Ministerul Educaţiei Naționale;
6. controlează
activitatea personalului didactic privind utilizarea resurselor materiale din
unităţile de învăţământ: laboratoare, cabinete, ateliere, biblioteci, săli de
demonstraţie, ferme şcolare etc.;
7. elaborează
îndrumări şi recomandări metodice pe care le difuzează, cu aprobarea conducerii
inspectoratului şcolar, în unităţile de învăţământ;
8. îndrumă
şi controlează activitatea cadrelor didactice din domeniul de specialitate şi
desfăşoară activităţi de inspecţie şcolară, întocmind documente specifice;
9. elaborează
portofoliul profesional care conţine documentele aferente activităţii
desfăşurate;
10.
întocmesc,
actualizează şi gestionează procedurile activităţilor specifice postului
ocupat.
ART. 16. Atribuţiile generale ale inspectorului coordonator de unităţi şcolare
vizează:
1. colaborează permanent cu inspectorul şcolar pentru
implementarea descentralizării instituţionale, monitorizarea curriculumului şi
asigurarea calităţii cu privire la întreaga activitate a unităţilor de
învăţământ din zona arondată;
2.
alcătuieşte fişa de identitate a unităţilor de învăţământ
preuniversitar din zona arondată;
3.
monitorizează pregătirea şi deschiderea noului an şcolar în
unităţile de învăţământ din zona repartizată şi întocmeşte un raport scris în
această problematică;
4.
monitorizează stadiul de autorizare sanitară pentru
funcţionarea normală a unităţilor de învăţământ din zona repartizată;
5.
urmăreşte corectitudinea încadrării şcolii şi a aplicării
planurilor de învăţământ în vigoare şi semnalează prompt conducerii I.S.J.
Hunedoara modificările apărute în încadrare, precum şi aplicarea incorectă a
planurilor de învăţământ;
6.
solicită intervenţia conducerii I.S.J. Hunedoara pentru
consultanţă la compartimentele funcţionale ale inspectoratului şcolar în
vederea eliminării disfuncţionalităţilor pe care nu le poate soluţiona prin
decizii proprii;
7.
păstrează legătura cu administraţia locală şi conlucrează cu
aceasta pentru soluţionarea problemelor apărute, în spiritul subsidiarităţii;
8.
realizează inspecţii tematice şi/sau de specialitate în baza
unei delegaţii/ordin de serviciu, conform graficului de inspecţii al I.S.J.
Hunedoara sau la semnalarea unor disfuncţii majore în activitatea şcolii;
9. monitorizează,
îndrumă şi controlează activitatea managerială propunând măsuri ameliorative;
10. evaluează ritmic, singur sau în echipă, activitatea
managerială a directorului unităţii şcolare;
11.
propune punctajul şi calificativul directorului unităţii
şcolare în urma evaluării anuale a activităţii manageriale;
12.
monitorizează permanent şi centralizează datele privind
eventualele situaţii de conflict de muncă din unităţile şcolare pentru zona
arondată, raportând situaţia cu celeritate inspectorului şcolar general /
inspectorului şcolar general adjunct;
13.
monitorizează pregătirea unităţilor şcolare în vederea organizării
şi desfăşurării examenelor / concursurilor / evaluării naţionale;
14.
soluţionează singur sau împreună cu inspectorul de
specialitate pe disciplină petiţiile din zona arondată şi comunică rezultatele
petentului şi/sau instituţiei solicitante;
15.
completează fişele de monitorizare referitoare la unităţile
din zonă şi întocmeşte situaţii centralizatoare;
16. mediatizează activitatea
inspectoratului şcolar;
17. întocmeşte planul
propriu de achiziţii în vederea întocmirii planului anual de achiziţii publice
al inspectoratului şcolar judeţean. Acesta se elaborează ţinând cont de
necesităţile obiective de produse şi servicii, în funcţie de gradul de
prioritate şi calendarul activităţilor anuale. Propunerile se înaintează în
scris, anual, în cursul primei săptămâni a lunii decembrie. Programul de
achiziţii se poate modifica şi completa în funcţie de asigurarea surselor de
finanţare numai cu aprobarea inspectorului şcolar general şi avizul
compartimentului financiar-contabil.
ART. 18. Inspectorul pentru management
instituțional
are următoarele atribuţii:
1. acordă consiliere conducerii
unităţilor şcolare din subordine pe probleme de management, rezolvarea
conflictelor, legislaţie, relaţiile şcolii cu părinţii şi administraţia publică
locală;
2. monitorizează implementarea
descentralizării instituţionale;
3. efectuează, în baza unui ordin
de serviciu al inspectorului şcolar general, controale în unităţi de învăţământ
preuniversitar sau în colaborare cu alte instituţii;
4. organizează periodic întâlniri
cu personalul de conducere din unităţile de învăţământ preuniversitar, pentru
discutarea problematicii curente;
5. verifică aplicarea măsurilor
prevăzute în planurile de acţiuni rezultate în urma inspecţiilor şcolare;
6. verifică şi actualizează bazele
de date privind conducerea unităţilor de învăţământ preuniversitar;
7. întocmeşte, actualizează şi
gestionează procedurile activităţilor specifice postului ocupat.
- participă la soluţionarea problemelor intervenite în unităţile de
învăţământ de care
răspund;
- efectuează,
în baza unui ordin de serviciu al inspectorului şcolar general, propriile controale
în unităţi de învăţământ sau în
colaborare cu alte instituţii;
- menţine legătura permanentă cu instituţiile administraţiei publice;
- asigură distribuirea în reţeaua
şcolară a judeţului Hunedoara a
documentelor oficiale din domeniul învăţământului şi asigură circuitul informaţional;
- realizează
auditarea directorilor unităţilor de învăţământ, la solicitarea consiliului
de administraţie al acestora, în cazul eliberării din funcţie;
- monitorizează
împreună cu compartimentul managementul resurselor umane activităţile de
constituire, de vacantare şi de ocupare a posturilor didactice din
unităţile de învăţământ;
- gestionează
împreună cu compartimentul managementul resurselor umane şi compartimentul
reţea şcolară baza de date privind cadrele didactice din unităţile de
învăţământ;
- coordonează
întocmirea, completarea şi actualizarea Registrului pentru managementul
riscurilor;
- proiectează,
dezvoltă şi utilizează canalele de comunicare cu reţeaua şcolară,
partenerii sociali şi comunitatea locală;
- mediază conflictele
şi litigiile survenite între autorităţile administraţiei publice locale şi
unităţile de învăţământ;
- mediatizează
activitatea inspectoratului şcolar;
- întocmeşte planul
propriu de achiziţii în vederea întocmirii planului anual de achiziţii
publice al inspectoratului şcolar judeţean. Acesta se elaborează ţinând
cont de necesităţile obiective de produse şi servicii, în funcţie de
gradul de prioritate şi calendarul activităţilor anuale. Propunerile se
înaintează în scris, anual, în cursul primei săptămâni a lunii decembrie.
Programul de achiziţii se poate modifica şi completa în funcţie de
asigurarea surselor de finanţare numai cu aprobarea inspectorului şcolar
general şi avizul compartimentului financiar-contabil.
ART. 19. Inspectorul şcolar pentru managementul resurselor
umane asigură aplicarea politicilor
naţionale în domeniul resurselor umane şi are următoarele atribuţii:
1.
asigură
aplicarea politicilor naţionale în domeniul resurselor umane;
2.
proiectează
şi organizează activităţile privind mobilitatea personalului didactic;
3. acordă
consiliere şi asistenţă unităţilor şi instituţiilor de învăţământ în
gestionarea posturilor didactice la nivelul unităţii/consorţiului şi în
recrutarea, selecţia, angajarea şi gestionarea resurselor umane;
4.
monitorizează
activităţile de constituire, de vacantare şi de ocupare a posturilor didactice
din unităţile de învăţământ;
5. analizează
şi corectează, în colaborare cu unităţile de învăţământ, oferta de posturi
didactice/catedre vacante/rezervate şi o avizează;
6.
afişează
şi reactualizează la inspectoratele şcolare lista de posturi didactice/catedre
înaintea declanşării procedurilor de selecţie şi angajare pe aceste posturi
didactice/catedre;
7.
organizează
concursul naţional şi concursul judeţean pentru ocuparea funcţiilor didactice
din învăţământul preuniversitar, conform metodologiei-cadru;
8. repartizează
candidaţii pe posturi didactice, în urma concursurilor organizate pentru
ocuparea funcţiilor didactice din învăţământul preuniversitar;
9.
repartizează
pe posturi/catedre vacante cadrele didactice aflate în restrângere de
activitate, conform metodologiei elaborate de Ministerul Educaţiei Naționale;
10.
centralizează,
la nivel judeţean, posturile didactice şi orele rămase neocupate şi le
repartizează conform prevederilor metodologiei în vigoare;
11.
asigură
împreună cu autorităţile administraţiei publice locale personalul didactic
necesar desfăşurării educaţiei antepreşcolare;
12.
asigură
resursa umană pentru şcolarizarea la domiciliu a copiilor, elevilor şi
tinerilor care, din motive medicale sau din cauza unei dizabilităţi, sunt
nedeplasabili;
13.
solicită
şi păstrează copii de pe actele de numire a directorilor unităţilor de
învăţământ preuniversitar;
14.
organizează,
după caz, la propunerea centrului judeţean de resurse şi asistenţă
educaţională, grupe sau clase în cadrul unităţilor sanitare în care sunt
internaţi copii, elevi şi tineri cu boli cronice ori cu boli care necesită
perioade de spitalizare mai mari de 4 săptămâni;
15.
asigură
resursa umană pentru şcolarizarea minorilor şi a adulţilor din centrele de
reeducare, din penitenciarele pentru minori şi tineri şi din penitenciarele
pentru adulţi;
16.
întocmeşte,
actualizează şi gestionează procedurile activităţilor specifice postului
ocupat;
17.
monitorizează
concursurile de ocupare a funcţiilor didactice în unităţile de învăţământ
particular;
18.
întocmeşte
şi gestionează baza de date cu personal didactic angajat în unităţile de învăţământ
preuniversitar;
19. mediatizează activitatea
inspectoratului şcolar;
20.
asigură liberul acces la informaţiile de interes
public;
21. întocmeşte planul
propriu de achiziţii în vederea întocmirii planului anual de achiziţii publice
al inspectoratului şcolar judeţean. Acesta se elaborează ţinând cont de
necesităţile obiective de produse şi servicii, în funcţie de gradul de
prioritate şi calendarul acţivităţilor anuale. Propunerile se înaintează în
scris, anual, în cursul primei săptămâni a lunii decembrie. Programul de
achiziţii se poate modifica şi completa în funcţie de asigurarea surselor de
finanţare numai cu aprobarea inspectorului şcolar general şi avizul
compartimentului financiar-contabil.
ART. 20. Inspectorul şcolar pentru dezvoltarea resursei umane are următoarele atribuţii:
1. elaborează
planul de dezvoltare a resurselor umane la nivelul judeţului;
2. identifică
şi analizează nevoia de formare continuă a cadrelor didactice din judeţ, în
colaborare cu inspectorii şcolari şi profesorii metodişti din casa corpului
didactic;
3. propune
casei corpului didactic, conform nevoilor de formare identificate, organizarea
de programe de formare continuă a personalului didactic la nivelul
judeţului/municipiului Bucureşti;
4.
proiectează,
organizează şi monitorizează evoluţia în carieră a cadrelor didactice prin
grade didactice;
5. planifică,
coordonează şi monitorizează inspecţiile curente şi inspecţiile speciale pentru
acordarea definitivării în învăţământ, a gradelor didactice I şi II, acordarea
gradului didactic I pe baza titlului ştiinţific de doctor;
6.
participă
la organizarea şi desfăşurarea examenului naţional de definitivare în
învăţământ;
7.
monitorizează
şi evaluează, împreună cu casa corpului didactic, impactul programelor de
formare asupra activităţii personalului didactic implicat;
8.
elaborează
şi gestionează bazele de date specifice domeniului de competenţă;
9.
actualizează
permanent baza de date judeţeană a formării continue a personalului didactic
din judeţ;
10.
întocmeşte,
actualizează şi gestionează procedurile activităţilor specifice postului
ocupat;
11. consiliază şi asigură asistenţă
pentru cadrele didactice înscrise la examenele de definitivare în învăţământ şi grade didactice;
12. întocmeşte, actualizează şi gestionează procedurile
activităţilor desfăşurate la nivelul compartimentului;
13. dezvoltă şi utilizează canalele de comunicare cu reţeaua
şcolară, partenerii sociali şi comunitatea locală;
14.
mediatizează activitatea inspectoratului şcolar;
15.
asigură liberul acces la informaţiile de interes
public;
16.
întocmeşte planul propriu de achiziţii în vederea întocmirii
planului anual de achiziţii publice al inspectoratului şcolar judeţean. Acesta
se elaborează ţinând cont de necesităţile obiective de produse şi servicii, în
funcţie de gradul de prioritate şi calendarul activităţilor anuale. Propunerile
se înaintează în scris, anual, în cursul primei săptămâni a lunii decembrie.
Programul de achiziţii se poate modifica şi completa în funcţie de asigurarea
surselor de finanţare numai cu aprobarea inspectorului şcolar general şi avizul
compartimentului financiar-contabil.
ART. 21. Inspectorul şcolar pentru proiecte educaţionale monitorizează implementarea programelor naţionale de
dezvoltare instituţională şi a resurselor umane iniţiate de către Ministerul
Educaţiei Naționale, precum şi proiectele derulate în parteneriat educaţional
de către unităţile de învăţământ şi/sau conexe în cadrul programelor finanţate
din fonduri nerambursabile ale Uniunii Europene, în domeniul educaţiei şi
formării.
Inspectorul şcolar pentru proiecte
educaţionale are următoarele
atribuţii:
- realizează diagnoza şi analiza de nevoi, în
vederea proiectării/organizării activităţilor la nivel judeţean;
- proiectează şi desfăşoară
activitatea de instruire a beneficiarilor în domeniul reglementărilor impuse de programele de finanţare a proiectelor;
- promovează şi asigură diseminarea informaţiei
privind lansarea de programe şi
apeluri la candidatură pentru proiecte;
- asigură calitatea demersului de candidatură şi a celui de implementare a
proiectelor la nivel judeţean şi în unităţile
şcolare;
- proiectează şi valorifică activitatea de
monitorizare/evaluare a proiectelor;
- organizează consultaţii şi
schimburi de experienţă, precum şi diseminarea de bune
practici în domeniu;
- identifică nevoile de pregătire în vederea
valorificării oportunităţilor în domeniul programelor de dezvoltare instituţională şi de educaţie şi formare;
- recomandă participarea unităţilor de învăţământ preuniversitar şi a partenerilor
educaţionali în proiecte europene;
- întocmeşte,
actualizează şi gestionează procedurile activităţilor
desfăşurate la nivelul compartimentului;
- întocmeşte
planul propriu de achiziţii în vederea întocmirii planului anual de
achiziţii publice al inspectoratului şcolar judeţean. Acesta se elaborează
ţinând cont de necesităţile obiective de produse şi servicii, în funcţie
de gradul de prioritate şi calendarul activităţilor anuale. Propunerile se
înaintează în scris, anual, în cursul primei săptămâni a lunii decembrie.
Programul de achiziţii se poate modifica şi completa în funcţie de
asigurarea surselor de finanţare numai cu aprobarea inspectorului şcolar
general şi avizul compartimentului financiar-contabil.
- dezvoltă
şi utilizează canalele de comunicare cu reţeaua şcolară, partenerii
sociali şi comunitatea locală;
- mediatizează
activitatea inspectoratului şcolar;
- asigură
liberul acces la informaţiile de interes public;
- iniţiază
şi derulează programe şi proiecte proprii în parteneriat cu instituţii
guvernamentale, ONG-uri, comunitatea locală şi/sau parteneri externi.
ART. 22. Inspectorul şcolar pentru activităţi extraşcolare are următoarele atribuţii:
1. monitorizează
activităţile extraşcolare în unităţile de învăţământ preuniversitar la nivel
judeţean/la nivelul municipiului Bucureşti (programul activităţilor
extraşcolare, proiecte şi programe extraşcolare naţionale, regionale, judeţene,
concursuri extraşcolare, excursii, tabere etc.);
2. monitorizează
activităţile din palatele şi cluburile copiilor la nivel judeţean/la nivelul
municipiului Bucureşti, precum şi aplicarea Regulamentul de organizare şi
funcţionare a palatelor şi cluburilor copiilor, stabilit prin ordin al
ministrului educaţiei naționale;
3.
monitorizează
consilierea şi orientarea şcolară în unităţile de învăţământ preuniversitar la
nivel judeţean/la nivelul municipiului Bucureşti;
4. verifică
şi evaluează activităţile extraşcolare organizate în parteneriat cu operatori
economici, fundaţii, asociaţii, organizaţii neguvernamentale, culte şi alte
persoane juridice sau fizice, în afara unităţilor de învăţământ, cu respectarea
legislaţiei în vigoare;
5. dezvoltă
parteneriate educaţionale cu organizaţii guvernamentale, neguvernamentale,
private, instituţii similare din ţară şi străinătate, în conformitate cu
legislaţia în vigoare;
6. eficientizează
educaţia nonformală în vederea îmbunătăţirii calităţii educaţiei, a diminuării
abandonului şi absenteismului, a creşterii motivaţiei şcolare, precum şi a
promovării învăţării pe tot parcursul vieţii.
7.
întocmeşte planul propriu de achiziţii în vederea întocmirii
planului anual de achiziţii publice al inspectoratului şcolar judeţean. Acesta
se elaborează ţinând cont de necesităţile obiective de produse şi servicii, în
funcţie de gradul de prioritate şi calendarul activităţilor anuale. Propunerile
se înaintează în scris, anual, în cursul primei săptămâni a lunii decembrie.
Programul de achiziţii se poate modifica şi completa în funcţie de asigurarea
surselor de finanţare numai cu aprobarea inspectorului şcolar general şi avizul
compartimentului financiar-contabil.
8. dezvoltă şi utilizează canalele de comunicare cu reţeaua
şcolară, partenerii sociali şi comunitatea locală;
9.
mediatizează activitatea inspectoratului şcolar;
10.
asigură liberul acces la informaţiile de interes public;
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu