CONTRACT DE MANAGEMENT EDUCAŢIONAL[1]
I. Părţile contractante
1. Domnul/Doamna
____________ în calitate de inspector şcolar general, numit în funcţie prin
Ordinul ministrului educației și cercetării științifice nr. ____________,
reprezentând Inspectoratul Şcolar Judeţean _________ cu sediul în cu sediul în ________,
str. ______, jud. ___________ şi
2. Domnul/Doamna
____________ domiciliată în ___________,
Str. ___, nr. _, bl. __, sc. _, ap._, et._,
judeţul __ cetăţean român, având
actul de identitate CI seria __ nr. __, CNP ________, eliberată de ________, în
calitate de inspector şcolar _________ (_____ normă) la Inspectoratul Şcolar ___,
cu sediul ____, str. ________ jud. ___, telefon ________, numit în funcţie prin
Decizia inspectorului şcolar general nr. ___ din _______, denumit în continuare
inspector şcolar.
II. Obiectul contractului
Inspectoratul
Şcolar Judeţean __________ prin inspectorul şcolar general, încredinţează
inspectorului şcolar coordonarea, îndrumarea şi controlul (şi evaluarea)
activităţilor din unităţile/instituţiile de învăţământ ale judeţului, în
specialitatea/domeniul său de competenţă, în concordanţă cu strategia şi
direcţiile de dezvoltare ale învăţământului preuniversitar, stabilite prin
obiectivele politicii naţionale în domeniul educaţiei.
III. Durata contractului
Prezentul
contract se încheie pe o perioadă determinată de 4 ani, începând cu data
emiterii deciziei de numire în funcţie, şi poate fi prelungit cu acordul
părţilor, în urma evaluării performanţelor manageriale. Prelungirea se
realizează pe o perioadă de un an, fără a se depăşi data la care inspectorul
şcolar îndeplineşte vârsta legală de pensionare.
IV. Atribuţiile, drepturile şi obligaţiile inspectorului
şcolar
A.
Atribuţiile inspectorului şcolar sunt cele prevăzute în regulamentul de
organizare şi funcţionare a inspectoratelor şcolare, aprobat prin ordin al
ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului, şi cele prevăzute
în fişa postului.
B.
Inspectorul şcolar are următoarele drepturi:
1.
rezervarea catedrei pe care este titular, în perioada executării mandatului;
2.
plata drepturilor băneşti, precum şi calcularea drepturilor cuvenite privind
asigurările sociale şi pensia, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
3.
concediu de odihnă anual stabilit conform legislaţiei în vigoare;
4.
participarea la programele de formare/perfecţionare în domeniul managementului
educaţional - în cazul în care nu a parcurs un astfel de stagiu, este obligat
să participe la cursul de formare în primul an al mandatului;
5. primirea
de distincţii şi premii, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
6. solicitarea
şi primirea de asistenţă juridică din partea inspectoratului şcolar judeţean în
toate problemele de legislaţie, precum şi în cazul unor litigii în care este
implicat;
7.
decontarea cheltuielilor de cazare, diurnă, transport şi a altor cheltuieli
stabilite de normele legale, cu documente justificative, pentru deplasările în
interes de serviciu în ţară şi în străinătate;
8. alte
drepturi prevăzute de lege;
C. Inspectorul
şcolar are următoarele obligaţii:
1.
aplicarea strategiilor educaţionale promovate de Ministerul Educației Naționale,
prin inspectoratul şcolar la nivelul unităţii de învăţământ, în concordanţă cu
obiectivele politicii naţionale în domeniul educaţiei;
2.
desfăşurarea activităţii de îndrumare şi control, conform fişei postului;
3.
elaborarea, la nivelul inspectoratului şcolar judeţean, a planurilor
manageriale în concordanţă cu obiectivele politicii educaţionale;
4.
asigurarea, prin activitatea de monitorizare şi evaluare, a realizării planului
managerial propus;
5.
asigurarea calităţii educaţiei la specialitatea/domeniul în care îşi exercită
atribuţiile;
6.
prezentarea, semestrial şi anual sau, după caz, la solicitarea inspectorului
şcolar general, a stadiului realizării planului managerial la
disciplina/compartimentul de care răspunde;
7.
asigurarea organizării activităţilor de perfecţionare a personalului didactic
de specialitate, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
8.
declararea averii la începutul şi la sfârşitul mandatului.
V. Drepturile şi obligaţiile inspectorului şcolar general
1. să
solicite inspectorului aplicarea politicii educaţionale din judeţul Hunedoara
în domeniul său de competenţă, în concordanţă cu strategia şi direcţiile de
dezvoltare a învăţământului preuniversitar, stabilite prin obiectivele
politicii naţionale în domeniul educaţiei;
2. să
asigure inspectorului şcolar deplina libertate în conducerea, organizarea şi
coordonarea disciplinei de învăţământ/domeniului corespunzătoare/corespunzător
funcţiei, limitările fiind cele prevăzute de reglementările legale;
3. să
asigure inspectorului şcolar condiţiile legale pentru a-şi îndeplini
obligaţiile cuprinse în prezentul contract;
4. să
evalueze activitatea inspectorului şcolar anual sau ori de câte ori este
sesizat de existenţa unor disfuncţii în activitate.
VI. Loialitate şi confidenţialitate
1.
Inspectorul şcolar e obligat să folosească întreaga capacitate de muncă în
interesul procesului educaţional, dând dovadă în activitate de probitate morală
şi profesională.
2. Pe
durata prezentului contract şi încă o perioadă de 2 ani de la încetarea
acestuia inspectorul şcolar este obligat să păstreze confidenţialitatea asupra
datelor şi informaţiilor care nu sunt destinate publicităţii sau care sunt
prezentate cu acest caracter de Ministerul Educației Naționale.
3.
Inspectorului şcolar îi sunt interzise orice activităţi contrare politicii
Ministerul Educației Naționale în
domeniul educaţiei.
VII. Răspunderea părţilor
1.
Pentru neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzătoare a obligaţiilor
prevăzute în prezentul contract părţile răspund potrivit legii.
2.
Inspectorul şcolar răspunde disciplinar şi/sau patrimonial pentru daunele
produse prin orice act al său contrar intereselor învăţământului ori prin acte
de gestiune defectuoasă.
3. În
cazul în care sunt indicii privind săvârşirea unei infracţiuni în legătură cu
executarea prezentului contract, săvârşirea unor fapte de corupţie sau a unor
fapte ce atentează la bunele moravuri, inspectorul şcolar general are obligaţia
să sesizeze organele competente.
VIII. Modificarea
contractului
1.
Prevederile prezentului contract pot fi modificate prin act adiţional, cu
acordul ambelor părţi.
2.
Părţile, de comun acord, vor adapta prezentul contract corespunzător
reglementărilor legale care îi sunt aplicabile, intervenite ulterior încheierii
contractului.
3.
Prezentul contract se suspendă de drept în cazul în care împotriva inspectorului
şcolar a început urmărirea penală sau a fost trimis în judecată pentru fapte
penale incompatibile cu funcţia deţinută, până la rămânerea definitivă a
hotărârii judecătoreşti.
IX. Încetarea contractului
1.
Prezentul contract încetează:
a) la expirarea
perioadei pentru care a fost încheiat, în condiţiile în care acesta nu a fost
prelungit conform prevederilor legale;
b)
dacă, în perioada mandatului, inspectorul şcolar a obţinut în urma evaluării
anuale sau în urma inspecţiei speciale efectuate de inspectoratul şcolar
judeţean calificativul
"nesatisfăcător";
c) în
cazul în care persoana îşi pierde calitatea de cadru didactic titular în
învăţământul preuniversitar;
d) prin
renunţarea inspectorului şcolar la prezentul contract, cu respectarea termenului
de preaviz pentru funcţii de conducere;
e) prin
acordul părţilor;
f) la
îndeplinirea condiţiilor de pensionare;
g) prin
decesul sau punerea sub interdicţie judecătorească a inspectorului şcolar;
h) în
cazul reorganizării administrativ-teritoriale.
2.
Eliberarea din funcţie a inspectorului şcolar se realizează prin decizia
inspectorului şcolar general, cu avizul Ministerul Educației Naționale şi
produce efecte de la data luării la cunoştinţă.
X. Litigii
Litigiile
izvorâte din încheierea, executarea, modificarea sau încetarea prezentului
contract, nerezolvate pe cale amiabilă, sunt de competenţa instanţelor
judecătoreşti.
XI. Dispoziţii finale
Prezentului
contract i se anexează fişa postului.
Prevederile
prezentului contract se completează, cu acordul părţilor, cu dispoziţiile Legii
educaţiei naţionale nr. 1/2011 cu
modificările și completările ulterioare şi ale altor acte normative specifice.
Inspector
şcolar general,
Nume
si prenume..........................
Semnătură
....................................
|
Inspector
şcolar,
Nume
si prenume..........................
Semnătură
....................................
|
Am
primit un exemplar,
Nume
si prenume..........................
Semnătură
....................................
Data
.............................................
|
FIŞA DE POST INSPECTOR ŞCOLAR
Denumirea
postului: inspector şcolar
Numele
şi prenumele:
Descrierea
postului:
1. Pregătirea profesională şi experienţa impuse ocupantului
postului:
studii
superioare de lungă durată cu diplomă de licenţă sau diplomă echivalentă;
titular
în învăţământul preuniversitar, cu gradul didactic I şi o vechime în
învăţământul preuniversitar de cel puţin 7 ani;
calificativul
"foarte bine" în ultimii 5 ani;
perfecţionări
obligatorii corespunzătoare etapei de carieră;
cunoştinţe
operare computer;
cunoaşterea
unei limbi moderne de circulaţie internaţională.
2. Complexitatea operaţiunilor specifice postului:
a) cunoaşterea
aprofundată a domeniului său specific de încadrare;
b) cunoaşterea
actelor normative specifice inspecţiei şcolare;
c) cunoaşterea
şi aplicarea legislaţiei învăţământului preuniversitar: management educaţional,
managementul resurselor umane, evaluare şi dezvoltare instituţională, calitatea
educaţiei, descentralizarea sistemului de învăţământ ş.a.;
d) acordarea
de consultanţă de specialitate;
e) desfăşurarea,
monitorizarea şi controlul activităţilor şi acţiunilor la nivelul
specialităţii/domeniului său specific la nivel local, judeţean şi naţional;
f) utilizarea
competenţelor de analiză-diagnoză-prognoză şi de evaluare a stării învăţământului.
3. Responsabilitate implicată de post privind:
a) organizarea,
managementul, controlul, verificarea şi comunicarea în domeniul de competenţă;
b) corectitudinea
şi aplicabilitatea documentelor elaborate şi corectitudine în aplicarea
prevederilor actelor normative;
c) soluţionarea
stărilor conflictuale;
d) propunerile
decizionale.
4. Sfera relaţională a titularului postului:
A.
Relaţii ierarhice:
a) de
subordonare: inspector şcolar general şi inspector şcolar general adjunct;
b)
de coordonare: cadrele didactice de specialitate/cadrele didactice din
teritoriu.
B.
Relaţii funcţionale:
a) cu
personalul direcţiilor de specialitate din MEN, instituţii subordonate MEN ;
b) cu
inspectorii din inspectoratul şcolar, conducerile unităţilor de învăţământ.
C. de
colaborare: cu alţi furnizori de educaţie şi de formare, structuri consultative
din învăţământ, sindicate, O.N.G.-uri.
I. Dezvoltare instituţională:
a) identifică
nevoile de dezvoltare ale fiecărei unităţi de învăţământ colaborând cu
organismele abilitate şi cu factorii de decizie la nivel local şi judeţean,
contribuind la stabilirea strategiei de dezvoltare instituţională la nivel
local şi judeţean;
b) consiliază
conducerile unităţilor de învăţământ în vederea elaborării de proiecte şi
programe de dezvoltare instituţională, inclusiv realizarea ofertei educaţionale
şi a cărţii de identitate a fiecărei unităţi şcolare;
c) asigură
dezvoltarea curriculumului în funcţie de nevoile de formare locală, zonală şi
judeţeană. Proiectează curriculumul la nivel local şi consiliază conducerile
unităţilor de învăţământ pe probleme de proiectare a curriculumului la decizia
şcolii;
d) asigură
concordanţa alocării resurselor (umane, materiale, financiare, informaţionale
etc.) în funcţie de programele de dezvoltare instituţională. Susţine şi
fundamentează, împreună cu alte compartimente de specialitate ale
inspectoratului şcolar, programele de dezvoltare instituţională, prin alocarea
resurselor necesare pentru realizarea lor;
e) consiliază
şi sprijină dezvoltarea culturii organizaţionale a unităţii de învăţământ în
asigurarea transparenţei procesului educaţional, pentru dezvoltarea capacităţii
de relaţionare a unităţii de învăţământ cu mediul cultural, social şi economic,
specific comunităţii.
II. Evaluare instituţională:
a) elaborează
graficul inspecţiilor şcolare şi efectuează cel puţin 9 zile lunar de inspecţie
în domeniul curricular/domeniul său de competenţă la unităţile de învăţământ de
stat şi particulare;
b) elaborează
criterii de monitorizare şi evaluare a calităţii managementului educaţional şi
asigură consiliere pentru dezvoltarea capacităţii de autoevaluare a unităţii de
învăţământ;
c) redactează
rapoarte, informări, procese-verbale, studii şi programe de măsuri de
valorificare a activităţii de evaluare instituţională;
d) coordonează
activitatea de evaluare a activităţii directorilor unităţilor de învăţământ
preuniversitar şi asigură evaluarea acestora, conform legislaţiei în vigoare;
e) participă
în comisiile pentru acordarea salariilor şi gradaţiilor de merit, a
recompenselor (ordine, distincţii, decoraţii) şi în cele de
verificare/cercetare a presupuselor abateri săvârşite de cadre didactice,
personal de conducere, îndrumare şi control;
f) îndrumă
şi verifică activitatea comisiilor de asigurare a calităţii din şcoli şi
întocmeşte sinteze, analize, recomandări privind autoevaluarea unităţilor de
învăţământ preuniversitar;
g) monitorizează
şi evaluează strategiile şi procedurile de asigurare a calităţii din unităţile
de învăţământ, în conformitate cu politica MEN, şi în consens cu strategia inspectoratelor
şcolare judeţene (ISJ) de asigurare a calităţii.
III. Management:
a) realizează
baza de date şi valorifică informaţiile cuprinse în cadrul acesteia în vederea
luării deciziilor în concordanţă cu realităţile specifice mediului educaţional;
b) îndrumă,
asistă, monitorizează şi evaluează procesul de predare-învăţare-evaluare sau
activitatea din domeniul său de competenţă din unităţile de învăţământ
preuniversitar în vederea asigurării calităţii actului educaţional;
c) monitorizează
progresul şi disfuncţiile apărute în desfăşurarea activităţilor proiectate;
d) verifică
respectarea în teritoriu a legislaţiei generale şi specifice, a ordinelor şi
instrucţiunilor MEN şi ISJ, propune
măsuri pentru asigurarea legalităţii.
IV. Relaţii - comunicare:
a) optimizează
fluxul informaţional între MEN şi
unităţile şcolare şi transmite direcţiilor de specialitate din MEN propunerile şi măsurile de îmbunătăţire a
activităţii din teritoriu;
b) dezvoltă
şi menţine legăturile cu autorităţile şi partenerii sociali, precum şi cu
organizaţii neguvernamentale şi instituţii de specialitate;
c) consiliază
şi consultă personalul din subordine, cadrele didactice din unităţile de
învăţământ, în vederea îmbunătăţirii performanţelor de comunicare;
d) soluţionează
prompt şi eficient corespondenţa primită (sesizări, reclamaţii, memorii);
e) mediază
conflictele şi stările tensionate din subsistemul învăţământului preuniversitar
judeţean.
V. Formare profesională:
a) participă
la programele de formare continuă în management educaţional, inspecţie şcolară
şi de specialitate, alese pe baza nevoilor proprii;
b) identifică
şi analizează nevoia de formare a personalului didactic din subordine;
c) elaborează
politica de dezvoltare a resursei umane din subordine. Creează cadrul formării
continue a personalului didactic şi a managerilor de unităţi de învăţământ,
propune/ facilitează accesul cadrelor didactice la programe/activităţi de
perfecţionare/formare;
d) asigură
realizarea şi dezvoltarea culturii organizaţionale prin schimburi de
experienţă, stagii, module de formare pentru manageri de proiect, personal de
conducere, îndrumare şi control şi asigură transferul de bune practici.
VI. Limite de
competenţe: îndeplineşte atribuţiile specifice dispuse
de Ordinul nr. 5530 din 5 octombrie 2011 privind aprobarea
Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a inspectoratelor şcolare, cu
modificările și completările ulterioare.
VII. Sancţiuni:
Nr.
crt.
|
Sancţiunea
aplicată
|
Baza
legală
|
Motivaţia
sancţionării
|
Persoana
care a aplicat sancţiunea
|
VII. Premii, distincţii:
Nr.
crt.
|
Distincţia
acordată
|
Baza
legală
|
Motivaţia
|
Persoana
care a acordat distincţia
|
IX. Alte atribuţii:
a) monitorizează/îndrumă/evaluează/răspunde de activitatea instructiv-educativă și
managerială pentru unitățile de
învățământ stabilite anual ca
responsalibilitate în cadrul Consiliului de Administrație al
Inspectoratului Școlar Județean,
b) îndeplineşte
orice alte atribuţii dispuse de conducerea instituţiei, în limitele
competenţelor legale,
c) respectă
normele, procedurile de sănătate şi securitate a muncii, de PSI şi ISU, în
condiţiile legii.
Inspector şcolar general,
Nume si prenume..........................
Semnătură ....................................
|
Inspector şcolar,
Nume si prenume..........................
Semnătură ....................................
|
Inspector şcolar general adjunct,
Nume si prenume..........................
Semnătură ....................................
|
Am
primit un exemplar,
Nume si
prenume ………………………
Semnatura………………
Data …………………….
[1] ORDINUL nr. 5.558 din 7 octombrie 2011 privind aprobarea Metodologiei de organizare
şi desfăşurare a concursului pentru ocuparea funcţiei de inspector şcolar din
inspectoratele şcolare (*actualizat*)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu