FIŞA
POSTULUI (CADRU)
DIRECTOR
CASA CORPULUI DIDACTIC
Nr.
.......
Denumirea
postului - director
Gradul
profesional al ocupaţiei postului - director
Nivelul postului
- conducere
Descrierea
postului:
1. Pregătirea profesională impusă
ocupantului postului:
a)studii
superioare absolvite cu diplomă de licenţă sau diplomă echivalentă;
b)membru
al corpului naţional de experţi în managementul educaţional;
c)titular
în învăţământ, cu gradul didactic I sau doctorat;
d)calificativul
„foarte bine“, obţinut în ultimii 5 ani;
e)cunoştinţe
operare PC;
f)cunoaşterea
unei limbi străine de circulaţie internaţională.
2. Experienţa necesară executării
operaţiunilor specifice postului:
– calităţi
dovedite în activitatea didactică şi în funcţii de conducere, de îndrumare şi
control în sistemul naţional de învăţământ.
3. Dificultatea operaţiunilor specifice
postului:
a)cunoaşterea
învăţământului preuniversitar sub toate aspectele;
b)cunoaşterea
Regulamentului de inspecţie a unităţilor de învăţământ preuniversitar;
c)cunoaşterea
şi aplicarea legilor, hotărârilor Guvernului, ordonanţelor de urgenţă ale
Guvernului, metodologiilor, regulamentelor şi a celorlalte documente
legislative şi de management educaţional;
d)aprecierea
ofertelor de recrutare, angajare, formare managerială şi dezvoltare
instituţională;
e)soluţionarea
contestaţiilor şi sesizărilor;
f)consultanţă
de specialitate;
g)informarea,
monitorizarea informaţiei şi a acţiunilor la nivelul departamentului şi al
unităţilor de învăţământ, în vederea asigurării calităţii managementului
educaţional;
h)organizarea,
controlul-verificarea, evaluarea şi luarea deciziilor.
4. Responsabilitatea implicată de post:
a)responsabilitatea
privind proiectarea, organizarea, coordonarea, antrenarea/motivarea,
monitorizarea/controlul/ evaluarea, comunicarea şi autoritatea informală;
b)responsabilitatea
privind corectitudinea şi aplicabilitatea documentelor elaborate,
corectitudinea aplicării prevederilor documentelor normative;
c)responsabilitatea
soluţionării stărilor conflictuale sesizate direct sau exprimate prin
reclamaţii;
d)responsabilitatea
propunerilor decizionale.
5. Sfera de relaţii
(comunicare/relaţionare) cu: Ministerul Educaţiei şi Cercetării, inspectoratul
şcolar, unităţile conexe, unităţile de învăţământ, personalul din inspectorat,
din unităţile conexe şi din unităţile de învăţământ, comunitatea locală, sindicate,
organizaţii guvernamentale, organizaţii neguvernamentale etc.Atribuţii pe domenii de competenţă
Domeniul
de competenţă
|
Unitatea
de competenţă
|
Atribuţii
|
Management
|
Proiectarea
activităţii casei corpului didactic (CCD)
|
Realizarea
diagnozei mediului intern şi extern
|
Stabilirea
obiectivelor activităţii casei corpului didactic
|
||
Elaborarea
proiectului de dezvoltare a instituţiei
|
||
Elaborarea
proiectului reţelei de centre de documentare şi informare
|
||
Elaborarea
ofertei de programe de formare continuă
|
||
Elaborarea
bugetului instituţiei
|
||
Elaborarea
programului managerial al casei corpului didactic
|
||
Organizarea
activităţilor casei corpului didactic
|
Planificarea
activităţilor tematice ale Consiliului de administraţie
|
|
Repartizarea
sarcinilor şi responsabilităţilor compartimentelor din casa corpului didactic
|
||
Recrutarea
şi selectarea personalului din casa corpului didactic
|
||
Conducerea/
Coordonarea activităţii casei corpului didactic
|
Implementarea
programului managerial
|
|
Coordonarea
funcţionării compartimentelor din casa corpului didactic
|
||
Coordonarea
activităţii filialelor casei corpului didactic, a centrelor de documentare şi
informare (CDI), a Centrului regional de formare a personalului din
învăţământul preuniversitar şi a Centrului regional pentru educaţie civică
(în judeţele în care au fost înfiinţate aceste centre), alte activităţi
rezultate din funcţiile CCD
|
||
Repartizarea
resurselor financiare şi materiale
|
||
Coordonarea
activităţii de colectare şi analiză a informaţiilor privind îndeplinirea
programului managerial şi de intervenţie ameliorativă
|
||
Asigurarea
redactării materialelor de sinteză, pe baza analizei informaţiei colectate
|
||
Implementarea
de proceduri privind controlul intern al instituţiei
|
||
Delegarea
de sarcini specifice procesului de coordonare operaţională a activităţilor
|
||
Antrenarea/Motivarea
personalului din subordine
|
Promovarea
personalului din subordine
|
|
Dezvoltarea
culturii organizaţionale
|
||
Medierea
conflictelor intr- şi interinstituţionale
|
||
Acordarea
calificativelor, recompenselor sau sancţiunilor personalului din subordine
|
||
Monitorizarea/
Controlul/Evaluarea activităţilor casei corpului didactic
|
Monitorizarea
activităţii casei corpului didactic, a filialelor acesteia, a centrelor de
documentare şi informare, a Centrului regional de formare a personalului din
învăţământul preuniversitar şi a Centrului regional pentru educaţie civică
(în judeţele în care au fost înfiinţate aceste centre)
|
|
Monitorizarea
aplicării şi dizolvării sistemului de control intern/managerial
|
||
Verificarea
execuţiei bugetare la nivelul instituţiei
|
||
Verificarea
modului de soluţionare a sesizărilor, petiţiilor şi reclamaţiilor
|
||
Monitorizarea
progresului şi a disfuncţiilor apărute în activitatea casei corpului didactic
|
||
Monitorizarea
şi evaluarea calităţii activităţilor de formare continuă la nivelul
unităţilor de învăţământ din judeţ/municipiul Bucureşti
|
||
Selectarea
personalului didactic pentru participarea la programele de formare continuă
|
||
Relaţii/
Comunicare
|
Menţinerea
legăturilor cu filialele acesteia, centrele de documentare şi informare, cu
inspectoratul şcolar şi cu Ministerul Educaţiei şi Cercetării
|
Asigurarea
fluxului informaţional la nivelul casei corpului didactic, al filialelor
acesteia, al reţelei centrelor de documentare şi informare, al Centrului
regional de formare a personalului din învăţământul preuniversitar şi al
Centrului regional pentru educaţie civică (în judeţele în care au fost
înfiinţate aceste centre), precum şi cu Ministerul Educaţiei şi Cercetării
|
Reprezentarea
casei corpului didactic în relaţii publice
|
Dezvoltarea
şi menţinerea legăturii cu partenerii sociali, cu autorităţile locale,
organizaţiile guvernamentale, organizaţiile neguvernamentale şi cu
instituţiile furnizoare de formare continuă
|
|
Realizarea
comunicării cu mass-media
|
||
Promovarea
imaginii casei corpului didactic
|
||
Pregătire
profesională
|
Perfecţionarea
activităţii proprii
|
Alegerea
formei adecvate de formare/perfecţionare
|
Participarea
la diverse cursuri de formare/perfecţionare
|
||
Asigurarea
dezvoltării/ formării profesionale a personalului din casa corpului didactic,
din unităţile din subordine
|
Analizarea
necesităţilor de pregătire a personalului din instituţie
|
|
Stabilirea
modului de participare la formele de perfecţionare/formare a personalului din
instituţie
|
Luat la
cunoştinţă de către ocupantul postului ..........................
Numele şi
prenumele ..........................
Funcţia
......................................
Semnătura
....................................
Data întocmirii
..............................
Avizat
Numele şi prenumele ..........................
Funcţia publică de conducere din cadrul Ministerului
Educaţiei şi Cercetării ...................
Semnătura ....................................
Data întocmirii ..............................
----
METODOLOGIE
din 2 aprilie 2020
de organizare şi desfăşurare a concursului pentru ocuparea
funcţiilor de inspector şcolar general, inspector şcolar general adjunct din
inspectoratele şcolare şi de director al casei corpului didactic
EMITENT
|
· MINISTERUL EDUCAŢIEI
ŞI CERCETĂRII
|
Publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 353 din 4 mai 2020
Data intrării în vigoare
04-05-2020
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu