vineri, 5 iunie 2020

FIŞA POSTULUI (CADRU) DIRECTOR CASA CORPULUI DIDACTIC



FIŞA POSTULUI (CADRU)
DIRECTOR CASA CORPULUI DIDACTIC
Nr. .......


Denumirea postului - director
Gradul profesional al ocupaţiei postului - director
Nivelul postului - conducere
Descrierea postului:
1. Pregătirea profesională impusă ocupantului postului:
a)studii superioare absolvite cu diplomă de licenţă sau diplomă echivalentă;
b)membru al corpului naţional de experţi în managementul educaţional;
c)titular în învăţământ, cu gradul didactic I sau doctorat;
d)calificativul „foarte bine“, obţinut în ultimii 5 ani;
e)cunoştinţe operare PC;
f)cunoaşterea unei limbi străine de circulaţie internaţională.
2. Experienţa necesară executării operaţiunilor specifice postului:
– calităţi dovedite în activitatea didactică şi în funcţii de conducere, de îndrumare şi control în sistemul naţional de învăţământ.
3. Dificultatea operaţiunilor specifice postului:
a)cunoaşterea învăţământului preuniversitar sub toate aspectele;
b)cunoaşterea Regulamentului de inspecţie a unităţilor de învăţământ preuniversitar;
c)cunoaşterea şi aplicarea legilor, hotărârilor Guvernului, ordonanţelor de urgenţă ale Guvernului, metodologiilor, regulamentelor şi a celorlalte documente legislative şi de management educaţional;
d)aprecierea ofertelor de recrutare, angajare, formare managerială şi dezvoltare instituţională;
e)soluţionarea contestaţiilor şi sesizărilor;
f)consultanţă de specialitate;
g)informarea, monitorizarea informaţiei şi a acţiunilor la nivelul departamentului şi al unităţilor de învăţământ, în vederea asigurării calităţii managementului educaţional;
h)organizarea, controlul-verificarea, evaluarea şi luarea deciziilor.
4. Responsabilitatea implicată de post:
a)responsabilitatea privind proiectarea, organizarea, coordonarea, antrenarea/motivarea, monitorizarea/controlul/ evaluarea, comunicarea şi autoritatea informală;
b)responsabilitatea privind corectitudinea şi aplicabilitatea documentelor elaborate, corectitudinea aplicării prevederilor documentelor normative;
c)responsabilitatea soluţionării stărilor conflictuale sesizate direct sau exprimate prin reclamaţii;
d)responsabilitatea propunerilor decizionale.
5. Sfera de relaţii (comunicare/relaţionare) cu: Ministerul Educaţiei şi Cercetării, inspectoratul şcolar, unităţile conexe, unităţile de învăţământ, personalul din inspectorat, din unităţile conexe şi din unităţile de învăţământ, comunitatea locală, sindicate, organizaţii guvernamentale, organizaţii neguvernamentale etc.Atribuţii pe domenii de competenţă
Domeniul de competenţă
Unitatea de competenţă
Atribuţii
Management
Proiectarea activităţii casei corpului didactic (CCD)
Realizarea diagnozei mediului intern şi extern
Stabilirea obiectivelor activităţii casei corpului didactic
Elaborarea proiectului de dezvoltare a instituţiei
Elaborarea proiectului reţelei de centre de documentare şi informare
Elaborarea ofertei de programe de formare continuă
Elaborarea bugetului instituţiei
Elaborarea programului managerial al casei corpului didactic
Organizarea activităţilor casei corpului didactic
Planificarea activităţilor tematice ale Consiliului de administraţie
Repartizarea sarcinilor şi responsabilităţilor compartimentelor din casa corpului didactic
Recrutarea şi selectarea personalului din casa corpului didactic
Conducerea/ Coordonarea activităţii casei corpului didactic
Implementarea programului managerial
Coordonarea funcţionării compartimentelor din casa corpului didactic
Coordonarea activităţii filialelor casei corpului didactic, a centrelor de documentare şi informare (CDI), a Centrului regional de formare a personalului din învăţământul preuniversitar şi a Centrului regional pentru educaţie civică (în judeţele în care au fost înfiinţate aceste centre), alte activităţi rezultate din funcţiile CCD
Repartizarea resurselor financiare şi materiale
Coordonarea activităţii de colectare şi analiză a informaţiilor privind îndeplinirea programului managerial şi de intervenţie ameliorativă
Asigurarea redactării materialelor de sinteză, pe baza analizei informaţiei colectate
Implementarea de proceduri privind controlul intern al instituţiei
Delegarea de sarcini specifice procesului de coordonare operaţională a activităţilor
Antrenarea/Motivarea personalului din subordine
Promovarea personalului din subordine
Dezvoltarea culturii organizaţionale
Medierea conflictelor intr- şi interinstituţionale
Acordarea calificativelor, recompenselor sau sancţiunilor personalului din subordine
Monitorizarea/ Controlul/Evaluarea activităţilor casei corpului didactic
Monitorizarea activităţii casei corpului didactic, a filialelor acesteia, a centrelor de documentare şi informare, a Centrului regional de formare a personalului din învăţământul preuniversitar şi a Centrului regional pentru educaţie civică (în judeţele în care au fost înfiinţate aceste centre)
Monitorizarea aplicării şi dizolvării sistemului de control intern/managerial
Verificarea execuţiei bugetare la nivelul instituţiei
Verificarea modului de soluţionare a sesizărilor, petiţiilor şi reclamaţiilor
Monitorizarea progresului şi a disfuncţiilor apărute în activitatea casei corpului didactic
Monitorizarea şi evaluarea calităţii activităţilor de formare continuă la nivelul unităţilor de învăţământ din judeţ/municipiul Bucureşti
Selectarea personalului didactic pentru participarea la programele de formare continuă
Relaţii/ Comunicare
Menţinerea legăturilor cu filialele acesteia, centrele de documentare şi informare, cu inspectoratul şcolar şi cu Ministerul Educaţiei şi Cercetării
Asigurarea fluxului informaţional la nivelul casei corpului didactic, al filialelor acesteia, al reţelei centrelor de documentare şi informare, al Centrului regional de formare a personalului din învăţământul preuniversitar şi al Centrului regional pentru educaţie civică (în judeţele în care au fost înfiinţate aceste centre), precum şi cu Ministerul Educaţiei şi Cercetării
Reprezentarea casei corpului didactic în relaţii publice
Dezvoltarea şi menţinerea legăturii cu partenerii sociali, cu autorităţile locale, organizaţiile guvernamentale, organizaţiile neguvernamentale şi cu instituţiile furnizoare de formare continuă
Realizarea comunicării cu mass-media
Promovarea imaginii casei corpului didactic
Pregătire profesională
Perfecţionarea activităţii proprii
Alegerea formei adecvate de formare/perfecţionare
Participarea la diverse cursuri de formare/perfecţionare
Asigurarea dezvoltării/ formării profesionale a personalului din casa corpului didactic, din unităţile din subordine
Analizarea necesităţilor de pregătire a personalului din instituţie
Stabilirea modului de participare la formele de perfecţionare/formare a personalului din instituţie
Luat la cunoştinţă de către ocupantul postului ..........................
Numele şi prenumele ..........................
Funcţia ......................................
Semnătura ....................................
Data întocmirii ..............................
Avizat
Numele şi prenumele ..........................
Funcţia publică de conducere din cadrul Ministerului Educaţiei şi Cercetării ...................
Semnătura ....................................
Data întocmirii ..............................
----
  
METODOLOGIE din 2 aprilie 2020
de organizare şi desfăşurare a concursului pentru ocuparea funcţiilor de inspector şcolar general, inspector şcolar general adjunct din inspectoratele şcolare şi de director al casei corpului didactic
EMITENT
·  MINISTERUL EDUCAŢIEI ŞI CERCETĂRII
Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 353 din 4 mai 2020
Data intrării în vigoare 04-05-2020

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

 https://www.juridice.ro/729962/iccj-ril-admis-prestarea-activitatii-de-reprezentare-juridica-de-catre-consilierii-juridici.html