FIŞA
POSTULUI (CADRU)
INSPECTOR
ŞCOLAR GENERAL ADJUNCT
Nr. ...
Denumirea
postului - inspector şcolar general adjunct
Departamentul
.......................................
Gradul
profesional al ocupaţiei postului - inspector şcolar general adjunct
Nivelul postului
- conducere
Descrierea postului:
1. Pregătirea
profesională impusă ocupantului postului:
a)studii superioare absolvite
cu diplomă de licenţă sau cu diplomă echivalentă;
b)membru al corpului naţional
de experţi în management educaţional;
c)titular în învăţământ, cu
gradul didactic I sau doctorat;
d)calificativul „foarte bine“,
obţinut în ultimii 5 ani;
e)cunoştinţe de operare PC;
f)cunoaşterea unei limbi
străine de circulaţie internaţională.
2. Experienţa
necesară executării operaţiunilor specifice postului:
– calităţi
dovedite în activitatea didactică şi în funcţii de conducere, de îndrumare şi
control în sistemul naţional de învăţământ.
3. Dificultatea
operaţiunilor specifice postului:
a)cunoaşterea învăţământului
preuniversitar sub toate aspectele;
b)cunoaşterea regulamentului de
inspecţie a unităţilor de învăţământ preuniversitar;
c)cunoaşterea şi aplicarea
legilor, hotărârilor Guvernului, ordonanţelor de urgenţă ale Guvernului,
metodologiilor, regulamentelor şi a celorlalte documente legislative şi de
management educaţional;
d)aprecierea ofertelor de
recrutare, angajare, formare managerială şi dezvoltare instituţională;
e)soluţionarea contestaţiilor
şi sesizărilor;
f)consultanţă de specialitate;
g)informarea, monitorizarea
informaţiei şi a acţiunilor la nivelul departamentului şi la nivelul unităţilor
de învăţământ în vederea asigurării calităţii managementului educaţional;
h)organizarea, controlul-verificarea,
evaluarea şi luarea deciziilor.
4. Responsabilitatea
implicată de post:
a)responsabilitatea privind
proiectarea, organizarea, coordonarea, antrenarea/motivarea,
monitorizarea/controlul/ evaluarea, comunicarea şi autoritatea informală;
b)responsabilitatea privind
corectitudinea şi aplicabilitatea documentelor elaborate, corectitudinea
aplicării prevederilor documentelor normative;
c)responsabilitatea
soluţionării stărilor conflictuale sesizate direct sau exprimate prin
reclamaţii;
d)responsabilitatea
propunerilor decizionale.
5. Sfera de
relaţii (comunicare/relaţionare) cu:
Ministerul
Educaţiei şi Cercetării, inspectoratul şcolar, unităţile conexe, unităţile de
învăţământ, personalul din inspectorat, din unităţile conexe şi din unităţile
de învăţământ, comunitatea locală, sindicate, organizaţii guvernamentale,
organizaţii neguvernamentale etc.
Atribuţii pe domenii de competenţă
Domeniul de competenţă
|
Unitatea de competenţă
|
Atribuţii
|
Management
|
Proiectarea strategiei de
coordonare şi a direcţiilor de dezvoltare a domeniului coordonat
|
Stabilirea obiectivelor
activităţii domeniului coordonat
|
Stabilirea metodelor şi
procedurilor de coordonare a activităţilor din domeniul coordonat
|
||
Întocmirea listei de
priorităţi a domeniului coordonat
|
||
Analizarea şi stabilirea
proiectului de buget pentru domeniul coordonat
|
||
Elaborarea programului
managerial al domeniului coordonat
|
||
Organizarea activităţilor
domeniului coordonat
|
Organizarea activităţilor din
domeniul coordonat
|
|
Repartizarea sarcinilor şi
responsabilităţilor din domeniul coordonat
|
||
Recrutarea şi selectarea
personalului din domeniul coordonat
|
||
Conducerea/ Coordonarea
activităţii domeniului gestionat
|
Implementarea programului
managerial al domeniului coordonat
|
|
Coordonarea funcţionării
domeniului coordonat
|
||
Repartizarea resurselor
financiare şi materiale la nivelul domeniului coordonat
|
||
Coordonarea activităţii de
colectare şi analiză a informaţiilor privind îndeplinirea planului managerial
şi de intervenţie ameliorativă
|
||
Asigurarea redactării
materialelor de sinteză, pe baza analizei informaţiei colectate
|
||
Dezvoltarea sistemului de
control intern al domeniului coordonat
|
||
Delegarea de sarcini specifice
procesului de coordonare operaţională a activităţilor
|
||
Motivarea/Antrenarea
personalului din subordine
|
Promovarea personalului din
subordine
|
|
Dezvoltarea culturii
organizaţionale
|
||
Medierea conflictelor intra-
şi interinstituţionale
|
||
Acordarea calificativelor,
recompenselor sau sancţiunilor personalului din subordine
|
||
Monitorizarea/Evaluarea/
Controlul activităţilor din domeniul coordonat
|
Monitorizarea bazei de date
privind domeniul de activitate coordonat
|
|
Monitorizarea activităţii
şcolare din teritoriu
|
||
Gestionarea bazei de date
privind domeniul de activitate coordonat
|
||
Monitorizarea aplicării şi
dezvoltării sistemului de control intern/managerial
|
||
Coordonarea modului de
întocmire a documentelor administrative şcolare
|
||
Monitorizarea progresului şi a
disfuncţiilor apărute în activitatea domeniului coordonat
|
||
Verificarea modului de
soluţionare a adreselor, notelor, sesizărilor, petiţiilor şi reclamaţiilor
|
||
Analizarea necesităţilor de
formare profesională a personalului din unităţile de învăţământ
|
||
Monitorizarea şi evaluarea
calităţii activităţilor instructive-educative din unităţile de învăţământ din
teritoriu*)
|
||
Evaluarea performanţelor
managementului unităţilor de învăţământ**)
|
||
Verificarea execuţiei bugetare
la nivelul sistemului judeţean/al municipiului Bucureşti de educaţie***)
|
||
Informare/ Comunicare
|
Relaţii de comunicare
|
Asigurarea fluxului
informaţional la nivelul domeniului coordonat
|
Dezvoltarea şi menţinerea
legăturilor cu partenerii sociali şi cu autorităţile locale
|
||
Realizarea comunicării cu
mass-media
|
||
Promovarea imaginii domeniului
coordonat
|
||
Dezvoltare profesională
|
Pregătire profesională
|
Alegerea formei adecvate de
formare/perfecţionare
|
Participarea la diverse
cursuri de formare/perfecţionare
|
||
Analizarea necesităţilor de
pregătire a personalului din domeniul coordonat
|
*) Numai pentru inspectorul şcolar general adjunct cu
atribuţii privind inspecţia şcolară şi curriculum.
**) Numai pentru inspectorul şcolar general adjunct cu
atribuţii privind managementul resurselor umane.
***) Numai pentru inspectorul şcolar general adjunct cu
atribuţii privind execuţia bugetară.
Luat la
cunoştinţă de către ocupantul postului ........................
Numele şi
prenumele ..........................
Funcţia ......................................
Semnătura
....................................
Data întocmirii
..............................
Avizat
Numele şi prenumele ..........................
Funcţia publică de conducere din cadrul Ministerului Educaţiei
şi Cercetării ......................................
Semnătura ....................................
Data întocmirii ..............................
METODOLOGIE
din 2 aprilie 2020
de organizare şi desfăşurare a concursului pentru ocuparea
funcţiilor de inspector şcolar general, inspector şcolar general adjunct din
inspectoratele şcolare şi de director al casei corpului didactic
EMITENT
|
· MINISTERUL EDUCAŢIEI
ŞI CERCETĂRII
|
Publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 353 din 4 mai 2020
Data intrării în vigoare
04-05-2020
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu