vineri, 5 iunie 2020

FIŞA POSTULUI (CADRU) INSPECTOR ŞCOLAR GENERAL ADJUNCT


FIŞA POSTULUI (CADRU)
INSPECTOR ŞCOLAR GENERAL ADJUNCT
Nr. ...
Denumirea postului - inspector şcolar general adjunct
Departamentul .......................................
Gradul profesional al ocupaţiei postului - inspector şcolar general adjunct
Nivelul postului - conducere
Descrierea postului:
1. Pregătirea profesională impusă ocupantului postului:
a)studii superioare absolvite cu diplomă de licenţă sau cu diplomă echivalentă;
b)membru al corpului naţional de experţi în management educaţional;
c)titular în învăţământ, cu gradul didactic I sau doctorat;
d)calificativul „foarte bine“, obţinut în ultimii 5 ani;
e)cunoştinţe de operare PC;
f)cunoaşterea unei limbi străine de circulaţie internaţională.
2. Experienţa necesară executării operaţiunilor specifice postului:
– calităţi dovedite în activitatea didactică şi în funcţii de conducere, de îndrumare şi control în sistemul naţional de învăţământ.
3. Dificultatea operaţiunilor specifice postului:
a)cunoaşterea învăţământului preuniversitar sub toate aspectele;
b)cunoaşterea regulamentului de inspecţie a unităţilor de învăţământ preuniversitar;
c)cunoaşterea şi aplicarea legilor, hotărârilor Guvernului, ordonanţelor de urgenţă ale Guvernului, metodologiilor, regulamentelor şi a celorlalte documente legislative şi de management educaţional;
d)aprecierea ofertelor de recrutare, angajare, formare managerială şi dezvoltare instituţională;
e)soluţionarea contestaţiilor şi sesizărilor;
f)consultanţă de specialitate;
g)informarea, monitorizarea informaţiei şi a acţiunilor la nivelul departamentului şi la nivelul unităţilor de învăţământ în vederea asigurării calităţii managementului educaţional;
h)organizarea, controlul-verificarea, evaluarea şi luarea deciziilor.
4. Responsabilitatea implicată de post:
a)responsabilitatea privind proiectarea, organizarea, coordonarea, antrenarea/motivarea, monitorizarea/controlul/ evaluarea, comunicarea şi autoritatea informală;
b)responsabilitatea privind corectitudinea şi aplicabilitatea documentelor elaborate, corectitudinea aplicării prevederilor documentelor normative;
c)responsabilitatea soluţionării stărilor conflictuale sesizate direct sau exprimate prin reclamaţii;
d)responsabilitatea propunerilor decizionale.
5. Sfera de relaţii (comunicare/relaţionare) cu:
Ministerul Educaţiei şi Cercetării, inspectoratul şcolar, unităţile conexe, unităţile de învăţământ, personalul din inspectorat, din unităţile conexe şi din unităţile de învăţământ, comunitatea locală, sindicate, organizaţii guvernamentale, organizaţii neguvernamentale etc.
Atribuţii pe domenii de competenţă
Domeniul de competenţă
Unitatea de competenţă
Atribuţii
Management
Proiectarea strategiei de coordonare şi a direcţiilor de dezvoltare a domeniului coordonat
Stabilirea obiectivelor activităţii domeniului coordonat
Stabilirea metodelor şi procedurilor de coordonare a activităţilor din domeniul coordonat
Întocmirea listei de priorităţi a domeniului coordonat
Analizarea şi stabilirea proiectului de buget pentru domeniul coordonat
Elaborarea programului managerial al domeniului coordonat
Organizarea activităţilor domeniului coordonat
Organizarea activităţilor din domeniul coordonat
Repartizarea sarcinilor şi responsabilităţilor din domeniul coordonat
Recrutarea şi selectarea personalului din domeniul coordonat
Conducerea/ Coordonarea activităţii domeniului gestionat
Implementarea programului managerial al domeniului coordonat
Coordonarea funcţionării domeniului coordonat
Repartizarea resurselor financiare şi materiale la nivelul domeniului coordonat
Coordonarea activităţii de colectare şi analiză a informaţiilor privind îndeplinirea planului managerial şi de intervenţie ameliorativă
Asigurarea redactării materialelor de sinteză, pe baza analizei informaţiei colectate
Dezvoltarea sistemului de control intern al domeniului coordonat
Delegarea de sarcini specifice procesului de coordonare operaţională a activităţilor
Motivarea/Antrenarea personalului din subordine
Promovarea personalului din subordine
Dezvoltarea culturii organizaţionale
Medierea conflictelor intra- şi interinstituţionale
Acordarea calificativelor, recompenselor sau sancţiunilor personalului din subordine
Monitorizarea/Evaluarea/ Controlul activităţilor din domeniul coordonat
Monitorizarea bazei de date privind domeniul de activitate coordonat
Monitorizarea activităţii şcolare din teritoriu
Gestionarea bazei de date privind domeniul de activitate coordonat
Monitorizarea aplicării şi dezvoltării sistemului de control intern/managerial
Coordonarea modului de întocmire a documentelor administrative şcolare
Monitorizarea progresului şi a disfuncţiilor apărute în activitatea domeniului coordonat
Verificarea modului de soluţionare a adreselor, notelor, sesizărilor, petiţiilor şi reclamaţiilor
Analizarea necesităţilor de formare profesională a personalului din unităţile de învăţământ
Monitorizarea şi evaluarea calităţii activităţilor instructive-educative din unităţile de învăţământ din teritoriu*)
Evaluarea performanţelor managementului unităţilor de învăţământ**)
Verificarea execuţiei bugetare la nivelul sistemului judeţean/al municipiului Bucureşti de educaţie***)
Informare/ Comunicare
Relaţii de comunicare
Asigurarea fluxului informaţional la nivelul domeniului coordonat
Dezvoltarea şi menţinerea legăturilor cu partenerii sociali şi cu autorităţile locale
Realizarea comunicării cu mass-media
Promovarea imaginii domeniului coordonat
Dezvoltare profesională
Pregătire profesională
Alegerea formei adecvate de formare/perfecţionare
Participarea la diverse cursuri de formare/perfecţionare
Analizarea necesităţilor de pregătire a personalului din domeniul coordonat
*) Numai pentru inspectorul şcolar general adjunct cu atribuţii privind inspecţia şcolară şi curriculum.
**) Numai pentru inspectorul şcolar general adjunct cu atribuţii privind managementul resurselor umane.
***) Numai pentru inspectorul şcolar general adjunct cu atribuţii privind execuţia bugetară.
Luat la cunoştinţă de către ocupantul postului ........................
Numele şi prenumele ..........................
Funcţia ......................................
Semnătura ....................................
Data întocmirii ..............................
Avizat
Numele şi prenumele ..........................
Funcţia publică de conducere din cadrul Ministerului Educaţiei şi Cercetării ......................................
Semnătura ....................................
Data întocmirii ..............................


METODOLOGIE din 2 aprilie 2020
de organizare şi desfăşurare a concursului pentru ocuparea funcţiilor de inspector şcolar general, inspector şcolar general adjunct din inspectoratele şcolare şi de director al casei corpului didactic
EMITENT
·  MINISTERUL EDUCAŢIEI ŞI CERCETĂRII
Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 353 din 4 mai 2020
Data intrării în vigoare 04-05-2020


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

 Vizitati   https://resursejuridice.blogspot.com/