vineri, 26 iulie 2019

Set de competenţe pentru profilul directorilor şi directorilor adjuncţi din unităţile de învăţământ


Set de competenţe pentru profilul directorilor şi

directorilor adjuncţi din unităţile de învăţământ

Indicator
Nota
  1. Conducere şi supervizare

  A) Le oferă celorlalţi o direcţie clară.

  B) Stabileşte standarde potrivite de comportament.

  C) Deleagă munca în mod eficient şi echitabil.

  D) Îi motivează şi îi responsabilizează pe cei din jur.

  E) Oferă personalului oportunităţi de dezvoltare şi mentorat.

  F) Recrutează personalul de înalt calibru.

  2. Lucrul cu oamenii

  A) Demonstrează interes pentru a-i înţelege pe ceilalţi.

  B) Se adaptează echipei şi construieşte spirit de echipă.

  C) Recunoaşte şi recompensează contribuţia celorlalţi.

  D) Ascultă, se consultă cu ceilalţi şi comunică proactiv.

  E) Oferă suport şi are interes pentru cei cu care lucrează.

  F) Dezvoltă şi comunică deschis opiniile proprii, cum ar fi, de exemplu, cunoaşterea propriilor calităţi şi defecte.

  3. Luarea deciziilor şi iniţierea acţiunilor

  A) Ia decizii prompte care pot implica hotărâri grele şi asumarea de riscuri calculate.

  B) Îşi asumă responsabilitatea pentru acţiuni, proiecte şi oameni.

  C) Preia iniţiativa şi are încredere în sine.

  D) Iniţiază şi generează activităţi.

  4. Planificare şi organizare

  A) Stabileşte obiective clar definite.

  B) Planifică activităţi şi proiecte cu suficient timp înainte şi ia în considerare schimbările de situaţii care pot apărea.

  C) Administrează eficient timpul.

  D) Identifică şi organizează resursele necesare ca să poată îndeplini unele sarcini.

  E) Monitorizează performanţele echipei în relaţie cu termenele stabilite şi rezultatele planificate.

  5. Gândire antreprenorială şi orientată către rezultat

  A) Se informează permanent despre schimbările din sistemul educaţional.

  B) Identifică oportunităţi de dezvoltare pentru instituţie.

  C) Demonstrează înţelegerea şi stăpânirea situaţiei financiare.

  D) Controlează costurile şi poate analiza situaţii de tip costuri versus beneficii şi însemnătatea valorii adăugate.

  6. Prezentarea informaţiilor şi comunicare

  A) Vorbeşte clar şi fluent.

  B) Exprimă opinii, informaţii şi punctează cu claritate argumentele.

  C) Realizează prezentări şi abordează vorbitul în public cu încredere şi abilitate.

  D) Răspunde rapid nevoilor unei audienţe, reacţiilor şi feedbackului lor.

  E) Proiectează credibilitate.




Notează-te la fiecare literă pe o scală de la 1-10! Calculează-ti media! Total ________: 30 = _______

Roagă-i pe cei apropiati să-ti evalueze nivelul tău de management!

Evaluează și ia în considerare asemănările si deosebirile!


Set de competenţe manageriale pentru profilul liderilor


Set de competenţe manageriale pentru profilul liderilor

                                           Competenţele manageriale
Nota
  1: Conducere şi supervizare
(A)Le oferă celorlalţi o direcţie clară

(B)Stabileşte standarde potrivite de comportament

(C)Deleagă munca în mod eficient şi echitabil

(D)Îi motivează şi îi responsabilizează pe cei din jur

(E)Oferă personalului oportunităţi de dezvoltare şi mentorat

(F)Recrutează personalul de înalt calibru

  2: Lucrul cu oamenii
(A)Demonstrează interes pentru a-i înţelege pe ceilalţi

(B)Se adaptează echipei şi construieşte spiritul de echipă

(C)Recunoaşte şi recompensează contribuţia celorlalţi

(D)Ascultă, se consultă cu ceilalţi şi comunică proactiv

(E)Oferă suport şi are interes pentru cei cu care lucrează

(F)Dezvoltă şi comunică deschis opiniile proprii, cum ar fi, de exemplu, cunoaşterea propriilor calităţi şi defecte

  3: Luarea deciziilor şi iniţierea acţiunilor
(A)Ia decizii prompte, care pot implica hotărâri grele şi asumarea de riscuri calculate

(B)Îşi asumă responsabilitatea pentru acţiuni, proiecte şi oameni

(C)Preia iniţiativa şi are încredere în sine

(D)Iniţiază şi generează activităţi

  4: Planificare şi organizare
(A)Stabileşte obiective clar definite

(B)Planifică activităţi şi proiecte cu suficient timp înainte şi ia în considerare schimbările de situaţii care pot apărea

(C)Administrează eficient timpul

(D)Identifică şi organizează resursele necesare ca să poată îndeplini unele sarcini

(E)Monitorizează performanţele echipei în relaţie cu termenele stabilite şi rezultatele planificate

  5: Gândire antreprenorială şi orientată către rezultat
(A)Se informează permanent despre schimbările din sistem

(B)Identifică oportunităţi de dezvoltare pentru organizație

(C)Demonstrează înţelegerea şi stăpânirea situaţiei financiare

(D)Controlează costurile şi poate analiza situaţii de tip costuri versus beneficii şi însemnătatea valorii adăugate

  6: Prezentarea informaţiilor şi comunicare
(A)Vorbeşte clar şi fluent

(B)Exprimă opinii, informaţii şi punctează cu claritate argumentele

(C)Realizează prezentări şi abordează vorbitul în public cu încredere şi abilitate

(D)Răspunde rapid nevoilor unei audienţe, reacţiilor şi feedback-ului lor

(E)Proiectează credibilitate


Notează-te la fiecare literă pe o scală de la 1-10! Calculează-ti media! Total ________: 30 = _______
Roagă-i pe cei apropiati să-ti evalueze nivelul tău de leadership!
Evaluează și ia în considerare asemănările si deosebirile!


  Acte normative specifice invatamantului preuniversitar -part. 4   Așa acum v-am informat în articolul Legea învăţământului preuniversi...