vineri, 5 iunie 2020

FIŞA POSTULUI (CADRU) DIRECTOR CASA CORPULUI DIDACTIC



FIŞA POSTULUI (CADRU)
DIRECTOR CASA CORPULUI DIDACTIC
Nr. .......


Denumirea postului - director
Gradul profesional al ocupaţiei postului - director
Nivelul postului - conducere
Descrierea postului:
1. Pregătirea profesională impusă ocupantului postului:
a)studii superioare absolvite cu diplomă de licenţă sau diplomă echivalentă;
b)membru al corpului naţional de experţi în managementul educaţional;
c)titular în învăţământ, cu gradul didactic I sau doctorat;
d)calificativul „foarte bine“, obţinut în ultimii 5 ani;
e)cunoştinţe operare PC;
f)cunoaşterea unei limbi străine de circulaţie internaţională.
2. Experienţa necesară executării operaţiunilor specifice postului:
– calităţi dovedite în activitatea didactică şi în funcţii de conducere, de îndrumare şi control în sistemul naţional de învăţământ.
3. Dificultatea operaţiunilor specifice postului:
a)cunoaşterea învăţământului preuniversitar sub toate aspectele;
b)cunoaşterea Regulamentului de inspecţie a unităţilor de învăţământ preuniversitar;
c)cunoaşterea şi aplicarea legilor, hotărârilor Guvernului, ordonanţelor de urgenţă ale Guvernului, metodologiilor, regulamentelor şi a celorlalte documente legislative şi de management educaţional;
d)aprecierea ofertelor de recrutare, angajare, formare managerială şi dezvoltare instituţională;
e)soluţionarea contestaţiilor şi sesizărilor;
f)consultanţă de specialitate;
g)informarea, monitorizarea informaţiei şi a acţiunilor la nivelul departamentului şi al unităţilor de învăţământ, în vederea asigurării calităţii managementului educaţional;
h)organizarea, controlul-verificarea, evaluarea şi luarea deciziilor.
4. Responsabilitatea implicată de post:
a)responsabilitatea privind proiectarea, organizarea, coordonarea, antrenarea/motivarea, monitorizarea/controlul/ evaluarea, comunicarea şi autoritatea informală;
b)responsabilitatea privind corectitudinea şi aplicabilitatea documentelor elaborate, corectitudinea aplicării prevederilor documentelor normative;
c)responsabilitatea soluţionării stărilor conflictuale sesizate direct sau exprimate prin reclamaţii;
d)responsabilitatea propunerilor decizionale.
5. Sfera de relaţii (comunicare/relaţionare) cu: Ministerul Educaţiei şi Cercetării, inspectoratul şcolar, unităţile conexe, unităţile de învăţământ, personalul din inspectorat, din unităţile conexe şi din unităţile de învăţământ, comunitatea locală, sindicate, organizaţii guvernamentale, organizaţii neguvernamentale etc.Atribuţii pe domenii de competenţă
Domeniul de competenţă
Unitatea de competenţă
Atribuţii
Management
Proiectarea activităţii casei corpului didactic (CCD)
Realizarea diagnozei mediului intern şi extern
Stabilirea obiectivelor activităţii casei corpului didactic
Elaborarea proiectului de dezvoltare a instituţiei
Elaborarea proiectului reţelei de centre de documentare şi informare
Elaborarea ofertei de programe de formare continuă
Elaborarea bugetului instituţiei
Elaborarea programului managerial al casei corpului didactic
Organizarea activităţilor casei corpului didactic
Planificarea activităţilor tematice ale Consiliului de administraţie
Repartizarea sarcinilor şi responsabilităţilor compartimentelor din casa corpului didactic
Recrutarea şi selectarea personalului din casa corpului didactic
Conducerea/ Coordonarea activităţii casei corpului didactic
Implementarea programului managerial
Coordonarea funcţionării compartimentelor din casa corpului didactic
Coordonarea activităţii filialelor casei corpului didactic, a centrelor de documentare şi informare (CDI), a Centrului regional de formare a personalului din învăţământul preuniversitar şi a Centrului regional pentru educaţie civică (în judeţele în care au fost înfiinţate aceste centre), alte activităţi rezultate din funcţiile CCD
Repartizarea resurselor financiare şi materiale
Coordonarea activităţii de colectare şi analiză a informaţiilor privind îndeplinirea programului managerial şi de intervenţie ameliorativă
Asigurarea redactării materialelor de sinteză, pe baza analizei informaţiei colectate
Implementarea de proceduri privind controlul intern al instituţiei
Delegarea de sarcini specifice procesului de coordonare operaţională a activităţilor
Antrenarea/Motivarea personalului din subordine
Promovarea personalului din subordine
Dezvoltarea culturii organizaţionale
Medierea conflictelor intr- şi interinstituţionale
Acordarea calificativelor, recompenselor sau sancţiunilor personalului din subordine
Monitorizarea/ Controlul/Evaluarea activităţilor casei corpului didactic
Monitorizarea activităţii casei corpului didactic, a filialelor acesteia, a centrelor de documentare şi informare, a Centrului regional de formare a personalului din învăţământul preuniversitar şi a Centrului regional pentru educaţie civică (în judeţele în care au fost înfiinţate aceste centre)
Monitorizarea aplicării şi dizolvării sistemului de control intern/managerial
Verificarea execuţiei bugetare la nivelul instituţiei
Verificarea modului de soluţionare a sesizărilor, petiţiilor şi reclamaţiilor
Monitorizarea progresului şi a disfuncţiilor apărute în activitatea casei corpului didactic
Monitorizarea şi evaluarea calităţii activităţilor de formare continuă la nivelul unităţilor de învăţământ din judeţ/municipiul Bucureşti
Selectarea personalului didactic pentru participarea la programele de formare continuă
Relaţii/ Comunicare
Menţinerea legăturilor cu filialele acesteia, centrele de documentare şi informare, cu inspectoratul şcolar şi cu Ministerul Educaţiei şi Cercetării
Asigurarea fluxului informaţional la nivelul casei corpului didactic, al filialelor acesteia, al reţelei centrelor de documentare şi informare, al Centrului regional de formare a personalului din învăţământul preuniversitar şi al Centrului regional pentru educaţie civică (în judeţele în care au fost înfiinţate aceste centre), precum şi cu Ministerul Educaţiei şi Cercetării
Reprezentarea casei corpului didactic în relaţii publice
Dezvoltarea şi menţinerea legăturii cu partenerii sociali, cu autorităţile locale, organizaţiile guvernamentale, organizaţiile neguvernamentale şi cu instituţiile furnizoare de formare continuă
Realizarea comunicării cu mass-media
Promovarea imaginii casei corpului didactic
Pregătire profesională
Perfecţionarea activităţii proprii
Alegerea formei adecvate de formare/perfecţionare
Participarea la diverse cursuri de formare/perfecţionare
Asigurarea dezvoltării/ formării profesionale a personalului din casa corpului didactic, din unităţile din subordine
Analizarea necesităţilor de pregătire a personalului din instituţie
Stabilirea modului de participare la formele de perfecţionare/formare a personalului din instituţie
Luat la cunoştinţă de către ocupantul postului ..........................
Numele şi prenumele ..........................
Funcţia ......................................
Semnătura ....................................
Data întocmirii ..............................
Avizat
Numele şi prenumele ..........................
Funcţia publică de conducere din cadrul Ministerului Educaţiei şi Cercetării ...................
Semnătura ....................................
Data întocmirii ..............................
----
  
METODOLOGIE din 2 aprilie 2020
de organizare şi desfăşurare a concursului pentru ocuparea funcţiilor de inspector şcolar general, inspector şcolar general adjunct din inspectoratele şcolare şi de director al casei corpului didactic
EMITENT
·  MINISTERUL EDUCAŢIEI ŞI CERCETĂRII
Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 353 din 4 mai 2020
Data intrării în vigoare 04-05-2020

FIŞA POSTULUI (CADRU) INSPECTOR ŞCOLAR GENERAL ADJUNCT


FIŞA POSTULUI (CADRU)
INSPECTOR ŞCOLAR GENERAL ADJUNCT
Nr. ...
Denumirea postului - inspector şcolar general adjunct
Departamentul .......................................
Gradul profesional al ocupaţiei postului - inspector şcolar general adjunct
Nivelul postului - conducere
Descrierea postului:
1. Pregătirea profesională impusă ocupantului postului:
a)studii superioare absolvite cu diplomă de licenţă sau cu diplomă echivalentă;
b)membru al corpului naţional de experţi în management educaţional;
c)titular în învăţământ, cu gradul didactic I sau doctorat;
d)calificativul „foarte bine“, obţinut în ultimii 5 ani;
e)cunoştinţe de operare PC;
f)cunoaşterea unei limbi străine de circulaţie internaţională.
2. Experienţa necesară executării operaţiunilor specifice postului:
– calităţi dovedite în activitatea didactică şi în funcţii de conducere, de îndrumare şi control în sistemul naţional de învăţământ.
3. Dificultatea operaţiunilor specifice postului:
a)cunoaşterea învăţământului preuniversitar sub toate aspectele;
b)cunoaşterea regulamentului de inspecţie a unităţilor de învăţământ preuniversitar;
c)cunoaşterea şi aplicarea legilor, hotărârilor Guvernului, ordonanţelor de urgenţă ale Guvernului, metodologiilor, regulamentelor şi a celorlalte documente legislative şi de management educaţional;
d)aprecierea ofertelor de recrutare, angajare, formare managerială şi dezvoltare instituţională;
e)soluţionarea contestaţiilor şi sesizărilor;
f)consultanţă de specialitate;
g)informarea, monitorizarea informaţiei şi a acţiunilor la nivelul departamentului şi la nivelul unităţilor de învăţământ în vederea asigurării calităţii managementului educaţional;
h)organizarea, controlul-verificarea, evaluarea şi luarea deciziilor.
4. Responsabilitatea implicată de post:
a)responsabilitatea privind proiectarea, organizarea, coordonarea, antrenarea/motivarea, monitorizarea/controlul/ evaluarea, comunicarea şi autoritatea informală;
b)responsabilitatea privind corectitudinea şi aplicabilitatea documentelor elaborate, corectitudinea aplicării prevederilor documentelor normative;
c)responsabilitatea soluţionării stărilor conflictuale sesizate direct sau exprimate prin reclamaţii;
d)responsabilitatea propunerilor decizionale.
5. Sfera de relaţii (comunicare/relaţionare) cu:
Ministerul Educaţiei şi Cercetării, inspectoratul şcolar, unităţile conexe, unităţile de învăţământ, personalul din inspectorat, din unităţile conexe şi din unităţile de învăţământ, comunitatea locală, sindicate, organizaţii guvernamentale, organizaţii neguvernamentale etc.
Atribuţii pe domenii de competenţă
Domeniul de competenţă
Unitatea de competenţă
Atribuţii
Management
Proiectarea strategiei de coordonare şi a direcţiilor de dezvoltare a domeniului coordonat
Stabilirea obiectivelor activităţii domeniului coordonat
Stabilirea metodelor şi procedurilor de coordonare a activităţilor din domeniul coordonat
Întocmirea listei de priorităţi a domeniului coordonat
Analizarea şi stabilirea proiectului de buget pentru domeniul coordonat
Elaborarea programului managerial al domeniului coordonat
Organizarea activităţilor domeniului coordonat
Organizarea activităţilor din domeniul coordonat
Repartizarea sarcinilor şi responsabilităţilor din domeniul coordonat
Recrutarea şi selectarea personalului din domeniul coordonat
Conducerea/ Coordonarea activităţii domeniului gestionat
Implementarea programului managerial al domeniului coordonat
Coordonarea funcţionării domeniului coordonat
Repartizarea resurselor financiare şi materiale la nivelul domeniului coordonat
Coordonarea activităţii de colectare şi analiză a informaţiilor privind îndeplinirea planului managerial şi de intervenţie ameliorativă
Asigurarea redactării materialelor de sinteză, pe baza analizei informaţiei colectate
Dezvoltarea sistemului de control intern al domeniului coordonat
Delegarea de sarcini specifice procesului de coordonare operaţională a activităţilor
Motivarea/Antrenarea personalului din subordine
Promovarea personalului din subordine
Dezvoltarea culturii organizaţionale
Medierea conflictelor intra- şi interinstituţionale
Acordarea calificativelor, recompenselor sau sancţiunilor personalului din subordine
Monitorizarea/Evaluarea/ Controlul activităţilor din domeniul coordonat
Monitorizarea bazei de date privind domeniul de activitate coordonat
Monitorizarea activităţii şcolare din teritoriu
Gestionarea bazei de date privind domeniul de activitate coordonat
Monitorizarea aplicării şi dezvoltării sistemului de control intern/managerial
Coordonarea modului de întocmire a documentelor administrative şcolare
Monitorizarea progresului şi a disfuncţiilor apărute în activitatea domeniului coordonat
Verificarea modului de soluţionare a adreselor, notelor, sesizărilor, petiţiilor şi reclamaţiilor
Analizarea necesităţilor de formare profesională a personalului din unităţile de învăţământ
Monitorizarea şi evaluarea calităţii activităţilor instructive-educative din unităţile de învăţământ din teritoriu*)
Evaluarea performanţelor managementului unităţilor de învăţământ**)
Verificarea execuţiei bugetare la nivelul sistemului judeţean/al municipiului Bucureşti de educaţie***)
Informare/ Comunicare
Relaţii de comunicare
Asigurarea fluxului informaţional la nivelul domeniului coordonat
Dezvoltarea şi menţinerea legăturilor cu partenerii sociali şi cu autorităţile locale
Realizarea comunicării cu mass-media
Promovarea imaginii domeniului coordonat
Dezvoltare profesională
Pregătire profesională
Alegerea formei adecvate de formare/perfecţionare
Participarea la diverse cursuri de formare/perfecţionare
Analizarea necesităţilor de pregătire a personalului din domeniul coordonat
*) Numai pentru inspectorul şcolar general adjunct cu atribuţii privind inspecţia şcolară şi curriculum.
**) Numai pentru inspectorul şcolar general adjunct cu atribuţii privind managementul resurselor umane.
***) Numai pentru inspectorul şcolar general adjunct cu atribuţii privind execuţia bugetară.
Luat la cunoştinţă de către ocupantul postului ........................
Numele şi prenumele ..........................
Funcţia ......................................
Semnătura ....................................
Data întocmirii ..............................
Avizat
Numele şi prenumele ..........................
Funcţia publică de conducere din cadrul Ministerului Educaţiei şi Cercetării ......................................
Semnătura ....................................
Data întocmirii ..............................


METODOLOGIE din 2 aprilie 2020
de organizare şi desfăşurare a concursului pentru ocuparea funcţiilor de inspector şcolar general, inspector şcolar general adjunct din inspectoratele şcolare şi de director al casei corpului didactic
EMITENT
·  MINISTERUL EDUCAŢIEI ŞI CERCETĂRII
Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 353 din 4 mai 2020
Data intrării în vigoare 04-05-2020


FIŞA POSTULUI (CADRU) INSPECTOR ŞCOLAR GENERAL


FIŞA POSTULUI (CADRU)
INSPECTOR ŞCOLAR GENERAL

Nr. .....
Denumirea postului - inspector şcolar general
Gradul profesional al ocupaţiei postului - inspector şcolar general
Nivelul postului - conducere
Descrierea postului:
1. Pregătirea profesională impusă ocupantului postului:
a)studii superioare absolvite cu diplomă de licenţă sau diplomă echivalentă;
b)membru al corpului naţional de experţi în management educaţional;
c)titular în învăţământ, cu gradul didactic I sau cu doctorat;
d)calificativul „foarte bine“, obţinut în ultimii 5 ani;
e)cunoştinţe operare PC;
f)cunoaşterea unei limbi de circulaţie internaţională.
2. Experienţa necesară executării operaţiunilor specifice postului:
– calităţi dovedite în activitatea didactică şi în funcţii de conducere, de îndrumare şi control în sistemul naţional de învăţământ.
3. Dificultatea operaţiunilor specifice postului:
a)cunoaşterea învăţământului preuniversitar sub toate aspectele;
b)cunoaşterea şi aplicarea legilor, hotărârilor Guvernului, ordonanţelor de urgenţă ale Guvernului, metodologiilor, regulamentelor şi a celorlalte documente legislative şi de management educaţional;
c)aprecierea ofertelor de recrutare, angajare, formare managerială şi dezvoltare instituţională;
d)soluţionarea contestaţiilor şi sesizărilor;
e)consultanţă de specialitate;
f)informarea, monitorizarea informaţiei şi a acţiunilor la nivelul inspectoratului şcolar şi la nivelul unităţilor de învăţământ, în vederea asigurării calităţii managementului educaţional;
g)organizarea, controlul-verificarea, evaluarea şi luarea deciziilor.
4. Responsabilitatea implicată de post:
a)responsabilitate privind proiectarea, organizarea, coordonarea, antrenarea/motivarea, monitorizarea/controlul/ evaluarea, comunicarea şi autoritatea informală;
b)responsabilitatea privind corectitudinea şi aplicabilitatea documentelor elaborate, corectitudinea aplicării prevederilor documentelor normative;
c)responsabilitatea soluţionării stărilor conflictuale sesizate direct sau exprimate prin reclamaţii;
d)responsabilitatea propunerilor decizionale.
5. Sfera de relaţii (comunicare/relaţionare) cu: Ministerul Educaţiei şi Cercetării, inspectoratul şcolar, unităţile conexe, unităţile de învăţământ, personalul din inspectorat, din unităţile conexe şi din unităţile de învăţământ, comunitatea locală, sindicate, organizaţii guvernamentale, organizaţii neguvernamentale etc.
Atribuţii pe domenii de competenţă
Domeniul de competenţă
Unitatea de competenţă
Atribuţii
Management
Proiectarea strategiei educaţionale şi a politicilor educaţionale ale inspectoratului şcolar
Realizarea diagnozei mediului educaţional judeţean/al municipiului Bucureşti
Elaborarea strategiei educaţionale judeţene/a municipiului Bucureşti
Elaborarea politicilor educaţionale la nivel judeţean/al municipiului Bucureşti
Elaborarea strategiei inspectoratului şcolar
Elaborarea ofertei educaţionale judeţene/a municipiului Bucureşti
Elaborarea bugetului inspectoratului şcolar
Elaborarea programului managerial al inspectoratului şcolar
Organizarea activităţilor inspectoratului şcolar
Planificarea activităţilor tematice ale consiliului de administraţie
Repartizarea sarcinilor şi a responsabilităţilor pe fiecare domeniu din structura organizatorică a inspectoratului şcolar
Recrutarea şi selectarea personalului din inspectoratul şcolar
Conducerea/ Coordonarea activităţii inspectoratului şcolar
Implementarea programului managerial
Coordonarea funcţionării domeniilor prevăzute în structura organizatorică a inspectoratului şcolar
Aprobarea bugetului instituţiei în consiliul de administraţie
Repartizarea resurselor financiare şi materiale
Asigurarea gestiunii sistemului de salarizare a personalului din unităţile de învăţământ preuniversitar de stat şi unităţile conexe din judeţ/municipiul Bucureşti
Asigurarea încadrării în numărul de personal aprobat de Ministerul Educaţiei şi Cercetării pentru unităţile de învăţământ preuniversitar de stat şi unităţile conexe din judeţ/municipiul Bucureşti
Verificarea încadrării în bugetul aprobat, calculat conform prevederilor legale în vigoare, de către unităţile de învăţământ preuniversitar de stat şi unităţile conexe din judeţ/municipiul Bucureşti
Asigurarea încadrării în numărul de personal şi în bugetul aprobat de către ordonatorii de credite ai unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat şi ai unităţilor conexe din judeţ/municipiul Bucureşti
Coordonarea activităţii de colectare şi analiză a informaţiilor privind îndeplinirea planului managerial şi de intervenţie ameliorativă
Asigurarea redactării materialelor de sinteză, pe baza analizei informaţiei colectate
Dezvoltarea sistemului de control intern al instituţiei
Delegarea de sarcini specifice procesului de coordonare operaţională a activităţilor
Motivarea/Antrenarea personalului din subordine
Promovarea personalului din subordine
Dezvoltarea culturii organizaţionale
Medierea conflictelor intra- şi interinstituţionale
Acordarea de calificative, recompense sau sancţiuni personalului din subordine
Monitorizarea/Evaluarea/ Controlul activităţilor inspectoratului şcolar
Monitorizarea aplicării şi respectării actelor emise de Ministerul Educaţiei şi Cercetării şi a activităţii şcolare din teritoriu
Monitorizarea încadrării unităţilor de învăţământ cu personal didactic şi nedidactic
Organizarea examenelor şi concursurilor naţionale/regionale/locale
Monitorizarea aplicării şi dezvoltării sistemului de control intern/managerial
Verificarea execuţiei bugetare la nivelul sistemului de învăţământ preuniversitar din judeţ/municipiul Bucureşti
Coordonarea modului de întocmire a documentelor administrative şcolare
Verificarea modului de soluţionare a sesizărilor, petiţiilor şi reclamaţiilor
Monitorizarea progresului şi a disfuncţiilor apărute în activitatea inspectoratului şcolar
Monitorizarea şi evaluarea calităţii activităţilor instructiv-educative din unităţile de învăţământ/unităţi conexe din teritoriu
Evaluarea performanţelor managementului unităţilor de învăţământ şi a unităţilor conexe
Informare/ Comunicare
Relaţii/Comunicare
Asigurarea fluxului informaţional la nivelul sistemului de învăţământ judeţean/al municipiului Bucureşti şi naţional
Dezvoltarea şi menţinerea legăturilor cu partenerii sociali şi cu autorităţile locale
Realizarea comunicării cu mass-media
Promovarea imaginii inspectoratului şcolar
Dezvoltarea profesională
Pregătire profesională
Alegerea formei adecvate de formare/perfecţionare
Participarea la diverse cursuri de formare/perfecţionare
Analizarea necesităţilor de pregătire a personalului din inspectoratul şcolar şi din unităţile de învăţământ/unităţile conexe
Luat la cunoştinţă de către ocupantul postului: ..........................
Numele şi prenumele: ..........................
Funcţia: ......................................
Semnătura: ....................................
Data întocmirii: ..............................
Avizat
Numele şi prenumele: ..........................
Funcţia publică de conducere din cadrul Ministerului Educaţiei şi Cercetării: ......................................
Semnătura: ....................................
Data întocmirii: ..............................


METODOLOGIE din 2 aprilie 2020
de organizare şi desfăşurare a concursului pentru ocuparea funcţiilor de inspector şcolar general, inspector şcolar general adjunct din inspectoratele şcolare şi de director al casei corpului didactic
EMITENT
·  MINISTERUL EDUCAŢIEI ŞI CERCETĂRII
Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 353 din 4 mai 2020
Data intrării în vigoare 04-05-2020



 https://www.juridice.ro/729962/iccj-ril-admis-prestarea-activitatii-de-reprezentare-juridica-de-catre-consilierii-juridici.html