vineri, 9 februarie 2018

Contravenții prevăzute în Legea nr. 1 din 5 ianuarie 2011 -a educaţiei naţionale








ART. 360  
(1)   Următoarele fapte constituie contravenţii şi se sancţionează după cum urmează:
a)   nerespectarea dispoziţiilor art. 86 alin. (3)[1], din culpa părintelui sau a tutorelui legal instituit, cu amendă cuprinsă între 100 lei şi 1.000 lei ori cu muncă echivalentă în folosul comunităţii, prestată de părinte sau de tutorele legal;
b)   nerespectarea dispoziţiilor art. 143 alin. (5)[2], cu amendă de la 5.000 lei la 50.000 lei.
(2)   Constatarea contravenţiei şi aplicarea amenzilor contravenţionale prevăzute la alin. (1) lit. a) se fac de către persoanele împuternicite de primar în acest scop, la sesizarea consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ.
(3) Constatarea contravenţiei şi aplicarea amenzilor contravenţionale prevăzute la alin. (1) lit. b) se fac de către ofiţerii sau agenţii de poliţie din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, cu competenţe în domeniu.



[1] (3) Părintele sau tutorele legal este obligat să ia măsuri pentru şcolarizarea elevului, pe perioada învăţământului obligatoriu.

[2] (5) Este interzisă comercializarea de lucrări ştiinţifice în vederea facilitării falsificării de către cumpărător a calităţii de autor al unei lucrări de licenţă, de diplomă, de disertaţie sau de doctorat.

marți, 6 februarie 2018

Calendarul examenului național de Bacalaureat 2018



1  Prima sesiune a examenului național de Bacalaureat 2018

Înscrierile pentru susținerea examenului în prima sesiune se fac în săptămâna 29 ianuarie - 2 februarie 2018. 
Cursurile pentru clasele a XII-a și a XIII-a se încheie vineri, 25 mai.
Prima sesiune a examenului național de Bacalaureat 2018 începe luni, 12 februarie 2018, cu proba de evaluare a competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română (proba A).
Conform calendarului aprobat prin ordin de ministru, proba va continua în data de 13 februarie și va fi urmată de evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă (14 - 15 februarie).
În zilele de 16, 19 și 20 februarie este programată evaluarea competențelor digitale (proba D), iar în perioada 21-22 februarie se va desfășura evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională (proba C).
Prima probă scrisă - Limba si literatura română - Ea) - va avea loc luni, 25 iunie.
Proba la Limba si literatura maternă - Eb) este programată marți, 26 iunie, iar proba Ec) - proba obligatorie a profilului, miercuri, 27 iunie.
Ultima probă scrisă - la alegere a profilului și specializării - proba Ed) - se va desfășura joi, 28 iunie.
Afișarea primelor rezultate are ca termen data de 4 iulie (până la ora 12:00) și e urmată de depunerea contestațiilor (orele 12:00 - 16:00). 
Între 5 și 8 iulie vor fi soluționate contestațiile, în timp ce afișarea rezultatelor finale este prevăzută pentru data de 9 iulie.

A doua sesiune a examenului de Bacalaureat 2018

A doua sesiune a examenului de Bacalaureat 2018 are următoarea structură:
10 - 13 iulie: înscrierea candidaților
27 iulie: înscrierea candidaților care au promovat examenele de corigențe
20 august: limba si literatura română - proba Ea) - proba scrisă
21 august: limba si literatura maternă - proba Eb) - proba scrisă
22 august: proba obligatorie a profilului - proba Ec) - proba scrisă
23 august: proba la alegere a profilului și specializării - proba Ed) - proba scrisă
24 & 27 august: evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română - proba A
28 august: evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă - proba B
29-30 august: evaluarea competențelor digitale - proba D
30-31 august: evaluarea competențelor lingvistice într-o limba de circulație internațională -proba C
1 septembrie: afișarea primelor rezultate (până la ora 12:00) și depunerea contestațiilor
(orele 12:00 - 16:00)
2 - 5 septembrie: rezolvarea contestațiilor
6 septembrie: afișarea rezultatelor finale.


luni, 5 februarie 2018

Cadrul legal privind semnalarea neregularităților de către consilierul juridic




Cadrul  legal privind semnalarea neregularităților  de către consilierul juridic
  


  1. Art. 17 alin. (6) din Ordinul nr. 5.530 din 5 octombrie 2011 privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a inspectoratelor şcolare, cu modificările și completările ulterioare:

Atribuţiile consilierului juridic  din inspectoratul școlar:
a.reprezintă drepturile şi interesele legitime ale inspectoratului şcolar în raporturile cu autorităţile publice, instituţiile de orice natură, precum şi cu orice persoană fizică sau juridică;

  1. Art. 17  din Statutul  profesiei de consilier juridic din 6 martie 2004, cu modificările și completările ulterioare:

  La primirea în corpul profesional, consilierul juridic depune următorul jurământ:
"În numele Legii, Onoarei şi Adevărului Jur să respect Constituţia şi legile ţării, să-mi exercit profesia independent, cu demnitate şi probitate şi să păstrez secretul profesional. Aşa să-mi ajute Dumnezeu!"

  1. Codul deontologic al consilierului juridic:

Art. 20 Consilierului juridic ii este interzis in exercitarea profesiei să tolereze acte ilegale.
Art. 26 Consilierul juridic va evita orice conflict de interese care ar aduce atingere imaginii profesiei de consilier sau a entitatii beneficiare a serviciilor juridice. Nu poate fi considerată evitare de conflict situatia in care consilierul era obligat sa intervina pentru restabilirea legalitatii si nu a intervenit.

  1. Standardul 1 - Etica şi integritatea Ordinul SGG nr. 400 din 12 iunie 2015 pentru aprobarea Codului controlului intern managerial al entităţilor publice, cu modificările și completările ulterioare:

  1.1. Descrierea standardului
  Conducerea şi salariaţii entităţii publice cunosc şi susţin valorile etice şi valorile organizaţiei, respectă şi aplică reglementările cu privire la etică, integritate, evitarea conflictelor de interese, prevenirea şi raportarea fraudelor, actelor de corupţie şi semnalarea neregularităţilor.
  1.2. Cerinţe generale
  1.2.1. Conducerea entităţii publice sprijină şi promovează, prin deciziile sale şi prin puterea exemplului personal, valorile etice, integritatea personală şi profesională a salariaţilor.
  1.2.2. Conducerea entităţii publice adoptă un cod etic/cod de conduită, dezvoltă şi implementează politici şi proceduri privind integritatea, valorile etice, evitarea conflictelor de interese, prevenirea şi raportarea fraudelor, actelor de corupţie şi semnalarea neregularităţilor.
  1.2.3. Conducerea entităţii publice înlesneşte comunicarea deschisă, de către salariaţi, a preocupărilor acestora în materie de etică şi integritate, prin crearea unui mediu adecvat.
      1.2.4. Acţiunea de semnalare de către salariaţi a neregularităţilor trebuie să aibă un caracter transparent pentru eliminarea suspiciunii de delaţiune şi trebuie privită ca exercitarea unei îndatoriri profesionale.
      1.2.5. Salariaţii care semnalează neregularităţi de care, direct sau indirect, au cunoştinţă sunt protejaţi împotriva oricăror discriminări, iar managerii au obligaţia de a întreprinde cercetările adecvate, în scopul elucidării celor semnalate şi de a lua, dacă este cazul, măsurile ce se impun.
     1.2.6. Conducerea şi salariaţii entităţii publice au o abordare pozitivă faţă de controlul intern managerial, a cărui funcţionare o sprijină în mod permanent.



Lista cu numărul minimal al procedurilor pentru implementarea SCIM in unități școlare

LISTA
cu numărul minimal de proceduri formalizate necesare
pentru implementarea unitară a sistemului de
control intern managerial la nivelul unităţii
de învăţământ preuniversitar
                               PROCEDURI-CADRU
Existent/
Inexistent
       1. Standardul 1 - Etică şi integritate

  1.1. Procedură operaţională PO - 01.01: Desemnare consilier de etică

  1. Formular F01-PO-01.01: Hotărârea C.A. privind desemnarea consilierului de etică;

  2. Formular F02-POO-01.01: Decizie numire a consilierului de etică;

  3. Formular F03-PO-01.01: Anexă fişă post cu atribuţiile consilierului de etică.

  1.2. Procedură operaţională PO-01.02: Elaborarea Codului de etică

  1. Formular F01-PO-01.02: Hotărârea C.A. privind numirea Comisiei de elaborare a Codului de etică;

  2. Formular F02-PO-01.02: Decizie numire Comisie de elaborare a Codului de etică;

  3. Formular F03-PO-01.02: Hotărârea C.A. privind aprobarea, comunicarea şi aplicarea Codului de etică;

  4. Formular F04-PO-01.01: Decizie aplicare a Codului de etică.

  1.3. Procedură operaţională PO-01.03: Semnalarea neregularităţilor

  1. Formular F01-PO-01.03: Formular sesizare neregularităţi;

  2. Formular F02-PO-01.03: Registru neregularităţi.

  1.4. Procedură operaţională PO-01.04: Cercetare disciplinară

  1. Formular F01-PO-01.04: Hotărârea C.A. privind numirea Comisie de cercetare disciplinară;

  2. Formular F02-PO-01.04: Decizie numire Comisie cercetare disciplinară;

  3. Formular F03-PO-01.04: Decizie convocare Comisie cercetare disciplinară;

  4. Formular F04-PO-01.04: Hotărârea C.A. privind aprobarea, aplicarea şi comunicarea sancţiunii disciplinare;

  5. Formular F05-PO-01.04: Decizie comunicare sancţiune salariat;

  6. Formular F06-PO-01.04: Proces-verbal de audiere a salariatului;

  7. Formular F07-PO-01.04: Raport de cercetare disciplinară prealabilă.

  1.5. Procedură operaţională PO-01.05: Identificarea şi gestionarea abaterilor

  1. Formular F01-PO-01.05: Formular pentru identificarea abaterilor;

  2. Formular F02- PO-01.05: Registru gestionare abateri;

  2. Standardul 2 - Atribuţii, funcţii, sarcini

  2.1. Procedură operaţională PO-02.01: Întocmirea, actualizarea şi aprobarea fişelor de post

  1. Formular F01-PO-02.01: Fişă post cadru didactic;

  2. Formular F02-PO-02.01: Fişă post cadru didactic auxiliar;

  3. Formular F03-PO-02.01: Fişă post personal nedidactic;

  4. Formular F04-PO-02.01: Fişă post director adjunct;

  5. Formular F05-PO-02.01: Hotărâre C.A. privind aprobarea fişelor de post;

  6. Formular F06-PO-02.01: Decizie privind aprobarea fişelor de post.

  2.2. Procedură operaţională PO-02.02: Identificarea şi monitorizarea funcţiilor sensibile

  1. Formular F01-PO-02.02: Chestionar identificare funcţii sensibile;

  2. Formular F02-PO-02.02: Tabel inventar funcţii sensibile.

  2.3. Procedură operaţională PO-02.03: Delegarea de atribuţii

  Formular F01-PO-97.02: Decizie director privind delegarea de atribuţii

  3. Standardul 3 - Competenţa, performanţa

  3.1. Procedură operaţională PO-03.01: Evaluarea performanţelor angajaţilor

  1. Formular F01-PO-03.01: Fişă-cadru de auto(evaluare) în vederea acordării calificativului anual pentru cadrele didactice;

  2. Formular F02-PO-03.01: Fişă-cadru de auto(evaluare) în vederea acordării calificativului anual pentru cadrele didactice auxiliare;

  3. Formular F03-PO-03.01: Fişă-cadru de auto(evaluare) în vederea acordării calificativului anual pentru personalul nedidactic;

  4. Formular F05-PO-03.01: Hotărâre C.A. privind aprobarea fişelor-cadru de auto(evaluare) în vederea acordării calificativului anual pentru personalul didactic auxiliar şi nedidactic;

  5. Formular F06-PO-03.01: Decizie privind aprobarea fişelor-cadru de auto(evaluare) în vederea acordării calificativului anual pentru personalul didactic auxiliar şi nedidactic;

  6. Formular F07-PO-03.01: Calendarul activităţilor de evaluare.

  3.2. Procedură operaţională PO-03.02: Formarea continuă şi perfecţionarea personalului angajat

  1. Formular F01-PO-03.02: Tabel cu personalul angajat care urmează să se formeze/perfecţioneze;

  2. Formular F02-PO-03.02: Hotărâre C.A. privind aprobarea formării/perfecţionării angajaţilor;

  3. Formular F03-PO-03.02: Decizie privind aprobarea formării/perfecţionării angajaţilor;

  4. Formular F04-PO-03.02: Calendarul activităţilor de formare/perfecţionare.

  4. Standardul 4 - Structura organizatorică

  4.1. Procedură operaţională PO-04.01: Analizarea şi stabilirea structurii organizatorice

  1. Formular F01-PO-97.02: Hotărârea C.A. privind aprobarea structurii organizatorice (organigrama) a unităţii de învăţământ;

  2. Formular F02-PO-97.03: Decizie director privind aprobarea organigramei unităţii de învăţământ.

  5. Standardul 5 - Obiective

  5.1. Procedură operaţională PO-05.01: Stabilirea obiectivelor unităţii de învăţământ

  1. Formular F01-PO-05.01: Hotărârea C.A. privind aprobarea obiectivelor unităţii de învăţământ;

  2. Formular F02-PO-05.01: Decizie privind aprobarea obiectivelor unităţii de învăţământ;

  3. Formular F03-PO-05.01. Formular stabilire obiective specifice unităţii de învăţământ.

  5.2. Procedură operaţională PO-05.02: Stabilirea şi reevaluarea obiectivelor

  1. Formular F01-PO-05.02: Chestionar de analiză a obiectivelor stabilite;

  2. Formular F02-PO-05.02: Chestionar de stabilire a necesităţilor curente şi viitoare ale unităţii de învăţământ şi ale pieţei deservite;

  3. Formular F03-PO-05.02: Fişă de stabilire a constatărilor relevante ale analizelor efectuate de management;

  4. Formular F04-PO-05.02: Fişă de stabilire a resurselor necesare pentru îndeplinirea obiectivelor;

  5. Formular F05-PO-05.02: Raport semestrial/anual privind starea învăţământului.

  6. Standardul 6 - Planificarea

  6.1. Procedură operaţională PO-06.01: Planificarea resurselor în vederea atingerii obiectivelor

  1. Formular F01-PO-97.02: Hotărârea C.A. privind aprobarea PDI/PAS;

  2. Formular F02-PO-97.02: Hotărârea C.A. privind aprobarea Planului managerial al unităţii de învăţământ;

  3. Formular F03-PO-97.03: Decizie director privind aprobarea PDI/PAS;

  4. Formular F04-PO-97.03: Decizie director privind aprobarea planurilor manageriale/operaţionale ale unităţii de învăţământ;

  5. Formular F05-PO-06.01: PDI/PAS;

  6. Formular F06-PO-06.01: Plan managerial;

  7. Formular F07-PO-06.01: Plan operaţional.

  6.2. Procedură operaţională PO-06.02: Raportarea periodică a realizării activităţilor asociate îndeplinirii obiectivelor stabilite în planurile manageriale

  1. Formular F01-PO-06.02: Model de raport de analiză;

  2. Formular F02-PO-06.02: Graficul şedinţelor de analiză;

  3. Formular F03-PO-06.02: Graficul şedinţelor C.A.;

  4. Formular F04-PO-06.02: Tematica şedinţelor C.A.;

  5. Formular F05-PO-06.02: Graficul şedinţelor C.P.;

  6. Formular F06-PO-06.02: Tematica şedinţelor C.P.

  7. Standardul 7 - Monitorizarea performanţelor

  7.1. Procedură operaţională PO-07.01: Monitorizarea şi raportarea performanţelor

  Formular F01-PO-07.01: Model de raport monitorizare şi raportare performanţe

  8. Standardul 8 - Managementul riscului

  8.1. Procedură operaţională PO-08.01: Implementarea sistemului de control intern managerial

  1. Formular F01-PO-97.02: Hotărâre C.A. aprobare Comisie control intern managerial;

  2. Formular F01-PO-97.03: Decizie director numire Comisie control intern managerial;

  3. Formular F01-PO-08.01: Formular pentru stabilirea sarcinilor, responsabilităţilor şi planificarea activităţii CCIM;

  4. Formular F02- PO-08.01: Formular de analiză a activităţilor vulnerabile.

  8.2. Procedură operaţională PO-08.02: Determinarea expunerii la risc

  1. Formular F01-PO-08.02: Formular de alertă la risc;

  2. Formular F02-PO-08.02: Scală de estimare a probabilităţii de materializare a riscurilor;

  3. Formular F03- PO-08.02: Scală de estimare a impactului global al riscului;

  4. Formular F04- PO-08.02: Scală de evaluare a expunerii la riscuri;

  5. Formular F05- PO-08.02: Registrul riscurilor.

  9. Standardul 9 - Proceduri

  9.1. Comisia de control intern/managerial (CCIM)

  9.1.1. Procedură operaţională PO-91.01: Desemnarea Comisiei de control intern managerial

  1. Formular F01-P0-97.02: Hotărâre C.A. privind constituirea CCIM;

  2. Formular F02-PO-97.03: Decizie director privind constituirea CCIM.

  9.1.2. Procedură operaţională PO-91.02: Elaborarea şi codificarea procedurilor generale şi operaţionale

  1. Formular F01-PO-91.02: Model procedură operaţională;

  2. Formular F02-PO-91.02: Model procedură operaţională.

  9.2. Serviciul Secretariat (SS)

  9.2.1. Procedură operaţională PO-92.01: Constituirea şi completarea dosarelor personale ale angajaţilor

  Formular F01-PO-92.01: Registru evidenţă dosare personale angajaţi

  9.2.2. Procedură operaţională PO-92.02: Organizarea concursurilor de angajare

  1. Formular F01-PO-92.02: Cerere participare concurs;

  2. Formular F02-PO-92.02: Tabel cu documentele necesare participare concurs;

  3. Formular F03-PO-92.02: Model proces-verbal;

  4. Formular F04-P0-97.02: Hotărâre C.A. privind constituirea comisiei de concurs;

  5. Formular F05-PO-97.03: Decizie director privind constituirea comisiei de concurs;

  6. Formular F06-PO-97.02: Hotărâre C.A. privind validarea rezultatelor concursului;

  7. Formular F07-PO-97.02: Decizie director privind angajarea personalului didactic/didactic auxiliar/nedidactic;

  8. Formular F08-PO-92.02: Contract individual de muncă.

  9.2.3. Procedură operaţională PO-92.03: Programarea, modificarea şi efectuarea concediilor de odihnă

  1. Formular F01-PO-92.03: Cerere efectuare concediu de odihnă;

  2. Formular F02-PO-92.03: Situaţia privind concediile de odihnă ale personalului angajat;

  3. Formular F03-PO-92.03: Solicitare rechemare din concediu.

  9.2.4. Procedură operaţională PO-92.04: Întocmirea registrului general al angajaţilor

  Formular F01-PO-92.04: Model registru evidenţă

  9.2.5. Procedură operaţională PO-92.05: Întocmire pontaj

  Formular F01-PO-92.05: Situaţie efectuare ore muncă

  9.2.6. Procedură operaţională PO-92.06: Întocmire state plată

  Formular F01-PO-92.06: Model stat de plată

  9.2.7. Procedură operaţională PO-92.07: Elaborarea şi aplicarea deciziilor

  Formular F01-PO-92.07: Model decizie

  9.2.8. Procedură operaţională PO-92.08: Emiterea adeverinţelor

  1. Formular F01-PO-92.08: Model adeverinţă elev;

  2. Formular F02-PO-92.08: Model adeverinţă salariat;

  3. Formular F03-PO-92.08: Registru evidenţă adeverinţe elevi;

  4. Formular F04-PO-92.08: Registru evidenţă adeverinţe angajaţi

  9.2.9. Procedură operaţională PO-92.09: Gestionarea actelor de studii şi a documentelor şcolare

  1. Formular F01-PO-92.09: certificat de echivalare a examenului de capacitate, pentru absolvenţii învăţământului de 8 ani, promoţiile de până în anul 1998 inclusiv, care doresc continuarea studiilor liceale - învăţământ seral/frecvenţă redusă;

  2. Formular F02-PO-92.09: certificat de absolvire a şcolii de arte şi meserii, pentru absolvenţii învăţământului special şi pentru absolvenţii Programului educaţional tip „A doua şansă“;

  3. Formular F03-PO-92.09: certificat de calificare profesională nivel 1;

  4. Formular F04-PO-92.09: certificat de absolvire a anului de completare;

  5. Formular F05-PO-92.09: certificat de calificare profesională nivel 2;

  6. Formular F06-PO-92.09: certificat de calificare profesională nivel 3;

  7. Formular F07-PO-92.09: certificat de calificare profesională nivel 4;

  8. Formular F08-PO-92.09: certificat de calificare profesională nivel 5;

  9. Formular F09-PO-92.09: certificat de calificare profesională, pentru absolvenţii învăţământului profesional;

  10. Formular F10-PO-92.09: certificat de absolvire a ciclului inferior al liceului;

  11. Formular F11-PO-92.09: certificat de absolvire a liceului;

  12. Formular F12-PO-92.09: diplomă de absolvire a liceului;

  13. Formular F13-PO-92.09: diplomă de bacalaureat;

  14. Formular F14-PO-92.09: diplomă de bacalaureat - secţia francofonă;

  15. Formular F15-PO-92.09: diplomă de merit, pentru absolvenţii care au promovat toate clasele din intervalul IX-XII/XIII cu medii generale de minimum 9,50, iar la examenul de bacalaureat au obţinut media 10;

  16. Formular F16-PO-92.09: certificat de competenţă lingvistică de comunicare orală în limba română;

  17. Formular F17-PO-92.09: certificat de competenţă lingvistică de comunicare orală în limba maternă;

  18. Formular F18-PO-92.09: certificat de competenţă lingvistică într-o limbă de circulaţie internaţională;

  19. Formular F19-PO-92.09: certificat de competenţe digitale însoţit de suplimentul descriptiv;

  20. Formular F20-PO-92.09: atestat de competenţe profesionale, pentru absolvenţii ciclului superior al liceului - filiera teoretică şi vocaţională;

  21. Formular F21-PO-92.09: certificat de competenţe profesionale, pentru absolvenţii şcolii postliceale/de maiştri;

  22. Formular F22-PO-92.09: atestat de competenţe lingvistice;

  23. Formular F23-PO-92.09: diplomă de absolvire a învăţământului gimnazial;

  24. Formular F24-PO-92.09: diplomă de merit;

  25. Formular F25-PO-92.09: atestat pentru predarea unei limbii străine în învăţământul primar;

  26. Formular F26-PO-92.09: certificat de revalorizare a competenţelor profesionale;

  27. Formular F27-PO-92.09: certificat de absolvire a învăţământului obligatoriu de nivel primar în programul „A doua şansă“;

  28. Formular F28-PO-92.09: atestat de pregătire psihopedagogică;

  29. Formular F29-PO-92.09: diplomă de absolvire a învăţământului gimnazial, începând cu absolvenţii învăţământului gimnazial promoţia 2016;

  30. Formular F30-PO-92.09: registrul matricol;

  31. Formular F31-PO-92.09: catalogul clasei;

  32. Formular F32-PO-92.09: cataloagele pentru examenele de finalizare a studiilor;

  33. Formular F33-PO-92.09: cataloagele pentru examenele de corigenţe şi diferenţe;

  34. Formular F34-PO-92.09: portofoliul educaţional al elevului;

  35. Formular F35-PO-92.09: suplimentul descriptiv;

  36. Formular F35-PO-92.09: foaia matricolă;

  37. Formular F37-PO-92.09: adeverinţa de studii/adeverinţa de absolvire;

  38. Formular F38-PO-92.09: registrul unic de evidenţă a formularelor actelor de studii.

  9.3. Serviciul Contabilitate (SC)

  9.3.1. Procedură operaţională PO-93.01: Întocmirea bugetului

  9.3.2. Procedură operaţională PO-93.02: Întocmire ALOP

  9.3.3. Procedură operaţională PO-93.03: Întocmirea Registrului Cartea mare

  Formular F01-PO-92.03: Model Cartea mare

  9.3.4. Procedură operaţională PO-93.04: Întocmirea Registrului jurnal

  Formular F01-PO-93.04: Model Registru jurnal

  9.3.5. Procedură operaţională PO-93.05: Înregistrarea în contabilitate

  Formular F01-PO-93.05: Notă recepţie şi constatare de diferenţe

  9.3.6. Procedură operaţională PO-93.06: Control financiar preventiv propriu

  Formular F01-PO-93.06: Registru Viză CFP

  9.3.7. Procedură operaţională PO-93.07: Achiziţii publice

  1. Formular F01-PO-02.07: Programul anual al achiziţiilor publice;

  2. Formular F02-PO-02.07: Lista privind achiziţiile directe.

  9.4. Serviciul Administrativ (SA)

  9.4.1. Procedură operaţională PO-94.01: Gestionarea materialelor igienizare

  1. Formular F01-PO-94.01: Inventar materiale igienizare;

  2. Formular F02-PO-94.01: Registru evidenţă materiale igienizare;

  3. Formular F03-PO-94.01: Proces-verbal predare-primire materiale igienizare;

  4. Formular F04-PO-94.01: Notă intrare recepţie (NIR);

  5. Formular F05-PO-94.01: Cerere achiziţie materiale igienizare;

  6. Formular F06-PO-94.01: Cerere scoatere materiale igienizare din magazie.

  9.4.2. Procedură operaţională PO-94.02: Utilizare autoturism/microbuz şcolar

  1. Formular F01-PO-94.02: Inventar combustibil;

  2. Formular F02-PO-94.02: Registru evidenţă combustibil;

  3. Formular F03-PO-94.02: Registru evidenţă componente auto;

  4. Formular F04-PO-94.02: Proces-verbal predare-primire combustibil;

  5. Formular F05-PO-94.02: Proces-verbal predare-primire componente auto

  6. Formular F06-PO-94.02: Notă intrare recepţie (NIR);

  7. Formular F07-PO-94.02: Cerere achiziţie combustibil;

  8. Formular F08-PO-94.02: Cerere achiziţie componente auto;

  9. Formular F09-PO-94.02: Cerere scoatere componente auto din magazie.

  9.4.3. Procedură operaţională PO-94.03: Utilizare foi parcurs şi foi de activităţi zilnice (FAZ)

  1. Formular F01-PO-94.03: Foaie de parcurs;

  2. Formular F02-PO-94.03: Foaie de activitate zilnică

  9.4.4. Procedură operaţională PO-94.04: Gestionarea patrimoniului unităţii de învăţământ

  1. Formular F01-PO-94.04: Registru evidenţă patrimoniu;

  2. Formular F02-PO-94.04: Inventar patrimoniu;

  3. Formular F03-PO-94.04: Proces-verbal inventar patrimoniu;

  4. Formular F04-PO-94.04: Etichetă inventar obiecte patrimoniu;

  5. Formular F05-PO-94.04: Proces-verbal scoatere inventar patrimoniu;

  6. Formular F06-PO-94.04: Proces-verbal casare.

  9.4.5. Procedură operaţională PO-94.05: Gestionarea deşeurilor

  Formular F01-PO-94.05: Registru evidenţă deşeuri


  9.5. Biblioteca

  9.5.1. Procedură operaţională PO-95.01: Gestionarea fondului de carte

  1. Formular F01-PO-95.01: Inventar fond de carte;

  2. Formular F02-PO-95.01: Registru evidenţă fond de carte;

  3. Formular F03-PO-95.01: Proces-verbal predare-primire cărţi;

  4. Formular F04-PO-95.01: Notă intrare recepţie (NIR);

  5. Formular F05-PO-95.01: Cerere achiziţie fond de carte;

  6. Formular F06-PO-95.01: Cerere scoatere spre casare.

  9.5.2. Procedură operaţională PO-95.02: Utilizarea fondului de carte

  1. Formular F01-PO-95.02: Fişă abonat;

  2. Formular F02-PO-95.02: Registru evidenţă abonaţi.

  9.6. Consiliul profesoral

  9.6.1. Procedură operaţională PO-96.01: Organizarea şi funcţionarea Consiliului profesoral (CP)

  1. Formular F01-PO-96.01: Registru şedinţe CP;

  2. Formular F05-PO-96.01: Graficul şedinţelor CP.;

  3. Formular F06-PO-96.01: Tematica şedinţelor CP;

  4. Formular F02-PO-96.01: Anexă registru şedinţe CP;

  5. Formular F04-PO-96.01: Model proces-verbal şedinţă CP.

  9.6.2. Procedură operaţională PO-96.02: Desemnarea membrilor Consiliului de administraţie

  9.6.3. Procedură operaţională PO-96.03: Organizarea şi funcţionarea comisiilor metodice/catedrelor/consiliilor

  9.6.4. Procedură operaţională PO-96.04: Alegerea curriculumului la decizia şcolii (CDS)

  1. Formular F01-PO-96.04: Fişă opţiune;

  2. Formular F02-PO-96.04: Ofertă de curs opţional pentru aprobare;

  3. Formular F03-PO-96.04: Fişă avizare a proiectului de programă pentru opţional;

  4. Formular F04-PO-96.04: Chestionar privind ofertă de cursuri opţionale.

  9.6.5. Procedură operaţională PO-96.05: Prevenirea şi combaterea violenţei

  9.6.6. Procedură operaţională PO-96.06: Prevenirea şi reducerea abandonului şcolar

  9.6.7. Procedură operaţională PO-96.07: Stabilirea şi acordarea burselor

  Formular F01-PO-96.07: Fişă cerere bursă.

  9.6.8. Procedură operaţională PO-96.08: Evaluarea şi urmărirea progresului şcolar

  1. Formular F01-PO-96.08: Catalog şcolar;

  2. Formular F02-PO-96.08: Registru procese-verbale al Comisiei de notare ritmică;

  3. Formular F03-PO-96.08: Model test de evaluare;

  4. Formular F04-PO-96.08: Fişă înregistrare progres elevi;

  5. Formular F05-PO-96.04: Portofoliul educaţional.

  9.6.9. Procedură operaţională PO-96.09: Organizarea şi desfăşurarea examenelor de corigenţă

  1. Formular F01-PO-97.02: Hotărâre C.A. privind constituirea comisiei de examen;

  2. Formular F02-PO-97.03: Decizie privind constituirea comisiei de examen;

  3. Formular F03-PO-96.09: Catalog examen.

  9.6.10. Procedură operaţională PO-96.10: Organizarea şi desfăşurarea examenelor de diferenţă

  1. Formular F01-PO-97.02: Hotărâre C.A. privind constituirea comisiei de examen;

  2. Formular F02-PO-97.03: Decizie privind constituirea comisiei de examen;

  3. Formular F03-PO-96.10: Catalog examen.

  9.6.11. Procedură operaţională PO-96.11: Comportamentul şi ţinuta elevilor

  9.6.12. Procedură operaţională PO-96.12: Sancţionarea elevilor

  9.6.13. Procedură operaţională PO-96.13: Organizarea şi acordarea primului ajutor în caz de accident

  9.6.14. Procedură operaţională PO-96.14: Organizarea şi desfăşurarea evacuării în caz de incendiu

  Formular F01-PO-96.14: Schemă de evacuare instituţie

  9.6.15. Procedură operaţională PO-96.15: Instruirea privind protecţia muncii

  Formular F01-PO-96.15: Carnet pentru instruirea privind protecţia muncii.

  9.6.16. Procedură operaţională PO-96.16: Elaborarea planificărilor

  Formular F01-PO-96.16: Model planificare

  9.6.17. Procedură operaţională PO-06.17: Consemnarea notelor şi absenţelor în catalog

  Formular F01-PO-06.17: Instrucţiuni de completare.

  9.6.18. Procedură operaţională PO-06.18: Efectuarea asistenţelor la clasă

  Formular F01-PO-06.18: Fişă asistenţă

  9.7. Consiliul de administraţie

  9.7.1. Procedură operaţională PO-97.01: Organizarea şi funcţionarea Consiliului de administraţie (C.A.)

  1. Formular F01-PO-97.01: Registru şedinţe C.A.;

  2. Formular F02-PO-97.01: Anexă registru şedinţe C.A.;

  3. Formular F03-PO-97.01: Graficul şedinţelor C.A.;

  4. Formular F04-PO-97.01: Tematica şedinţelor C.A.;

  5. Formular F04-PO-97.01: Model proces-verbal şedinţă C.A.

  9.7.2. Procedură operaţională PO-97.02: Emiterea hotărârilor Consiliului de administraţie

  Formular F01-PO-97.02: Hotărâre C.A.

  9.7.3. Procedură operaţională PO-97.03: Punerea în aplicare a hotărârilor Consiliului de administraţie

  Formular F01-PO-97.03: Decizie director

  9.7.4. Procedură operaţională PO-07.04: Sancţionarea disciplinară

  Formular F01-PO-97.03: Decizie director comunicare sancţiune

  10. Standardul 10 - Supravegherea

  10.1. Procedură operaţională PO-10.01: Supravegherea desfăşurării activităţilor din unitatea de învăţământ

  Formular F01-PO-10.01: Raport monitorizare desfăşurare activităţi

  11. Standardul 11 - Continuitatea activităţii

  11.1. Procedură operaţională PO-11.01: Asigurarea continuităţii activităţilor desfăşurate în unitatea de învăţământ

  Formular F01-PO-11.01: Plan de asigurare a continuităţii activităţilor desfăşurate în unitatea de învăţământ

  12. Standardul 12 - Informarea şi comunicarea

  12.1. Procedură operaţională PO-12.01: Realizarea circuitului informaţiilor

  1. Formular F01-PO-12.01: Inventar documente;

  2. Formular F02-PO-12.02: Inventar fluxuri de informaţii;

  3. Formular F03-PO-97.02: Hotărâre C.A. privind realizarea circuitului informaţiilor şi documentelor;

  4. Formular F04-PO-97.03: Decizie privind realizarea circuitului informaţiilor.

  12.2. Procedură operaţională PO-12.02: Comunicarea inter şi intrainstituţională

  1. Formular F01-PO-12.01: Inventar documente;

  2. Formular F02-PO-12.01: Inventar fluxuri de informaţii;

  3. Formular F01-PO-97.02: Hotărâre C.A. privind realizarea circuitului comunicării interinstituţionale;

  4. Formular F02-PO-97.03: Decizie privind realizarea circuitului comunicării interinstituţionale;

  5. Formular F03-PO-07.02: Hotărâre C.A. privind realizarea circuitului comunicării intrainstituţionale;

  6. Formular F04-PO-97.03: Decizie privind realizarea circuitului comunicării intrainstituţionale.

  12.3. Procedură operaţională PO-12.03: Corespondenţa inter şi intrainstituţională

  1. Formular F01-PO-12.01: Inventar documente;

  2. Formular F01-PO-12.03: Registrul intrări-ieşiri;

  3. Formular F01-PO-97.02: Hotărâre C.A. privind realizarea circuitului comunicării interinstituţionale;

  4. Formular F02-PO-97.03: Decizie privind realizarea circuitului comunicării interinstituţionale;

  5. Formular F03-PO-97.02: Hotărâre C.A. privind realizarea circuitului comunicării intrainstituţionale;

  6. Formular F04-PO-97.03: Decizie privind realizarea circuitului comunicării intrainstituţionale.

  13. Standardul 13 - Gestionarea documentelor

  13.1. Procedură operaţională PO-13.01: Realizarea circuitului documentelor

  1. Formular F01-PO-13.01: Inventar documente;

  2. Formular F02-PO-13.02: Inventar fluxuri de documente;

  3. Formular F03-PO-97.02: Hotărâre C.A. privind realizarea circuitului informaţiilor şi documentelor;

  4. Formular F04-PO-97.03: Decizie privind realizarea circuitului informaţiilor şi documentelor.

  13.2. Procedură operaţională PO-13.02: Arhivarea documentelor

  1. Formular F01-PO-13.01: Inventar documente;

  2. Formular F01-PO-13.04: Nomenclator arhivistic;

  3. Formular F02-PO-13.04: Proces-verbal predare-primire documente;

  4. Formular F03-PO-13.04: Registru de evidenţă a intrărilor-ieşirilor unităţilor arhivistice;

  5. Formular F04-PO-13.04: Proces-verbal al Comisiei de selecţie;

  6. Formular F05-PO-13.04: Proces-verbal de predare-preluare;

  7. Formular F06-PO-13.04: Registru de depozit;

  8. Formular F07-PO-13.04: Fişă de control;

  9. Formular F08-PO-13.04: Cerere acces arhivă;

  10. Formular F09-PO-13.04: Cerere solicitare cutii/documente depozit;

  11. Formular F10-PO-13.04: Lista termenelor după care pot fi date în cercetare documentele privind interesele naţionale, drepturile şi libertăţile cetăţenilor

  13.3. Procedură operaţională PO-13.03: Realizarea activităţilor de inventariere

  1. Formular F01-PO-97.02: Hotărârea C.A. privind constituirea comisiei de inventariere;

  2. Formular F02-PO-97.03: Decizia privind constituirea comisiei de inventariere;

  3. Formular F01-PO-13.03: Proces-verbal de întrunire comisie de inventariere;

  4. Formular F01-PO-13.03: Proces-verbal de inventariere şi a listelor de inventar;

  14. Standardul 14 - Raportarea contabilă şi financiară

  1. Procedură operaţională PO-93.01: Întocmirea bugetului

  2. Procedură operaţională PO-93.02: Întocmire ALOP

  3. Procedură operaţională PO-93.03: Întocmirea Registrului Cartea mare

  Formular F01-PO-92.03: Model Cartea mare

  4. Procedură operaţională PO-93.04: Întocmirea Registrului jurnal

  Formular F01-PO-93.04: Model Registru jurnal

  5. Procedură operaţională PO-93.05: Înregistrarea în contabilitate

  Formular F01-PO-93.05: Notă recepţie şi constatare de diferenţe

  6. Procedură operaţională PO-93.06: Control financiar preventiv propriu

  Formular F01-PO-93.06: Registru viză CFP

  7. Procedură operaţională PO-93.07: Achiziţii publice

  1. Formular F01-PO-02.07: Programul anual al achiziţiilor publice;

  2. Formular F02-PO-02.07: Lista privind achiziţiile directe.

  8. Procedură operaţională PO-14.01: Raportarea contabilă şi financiară

  Formular F01-PO-14.01: Model raportare.

  9. Procedură operaţională PO-14.02: Utilizarea resurselor în activităţile desfăşurate în unitatea de învăţământ

  1. Formular F01-PO-14.02: Listă resurse materiale;

  2. Formular F01-PO-14.02: Tabel alocaţii bugetare pe activităţi.

  15. Standardul 15 - Evaluarea sistemului de control intern/managerial

  15.1. Procedură operaţională PO-15.01: Realizarea verificării şi evaluării controlului intern managerial

  1. Formular F01-PO-15.01: Chestionare de autoevaluare a stadiului de implementare a standardelor de control intern/managerial;

  2. Formular F02-PO-15.01: Situaţie centralizată a modului de implementare a sistemului de control managerial/intern (SCIM);

  3. Formular F03-PO-15.01: Raport asupra sistemului de control managerial/intern.

  15.2. Procedură operaţională PO-15.02: Dezvoltarea şi implementarea strategiilor de control intern managerial la nivelul unităţii de învăţământ

  Acte normative specifice invatamantului preuniversitar - part. V  Aici  http://www.legistm.ro/blog/acte-normative-specifice-invatamantului...