Consiliul de administraţie
Conducerea
unităţilor de învăţământ--- LEGEA
educaţiei naţionale nr. 1 din 5 ianuarie 2011
ART. 96
(1) Unităţile
de învăţământ preuniversitar cu personalitate juridică sunt conduse de
consiliile de administraţie, de directori şi de directori adjuncţi, după caz.
În exercitarea atribuţiilor ce le revin, consiliile de administraţie şi
directorii conlucrează cu consiliul profesoral, cu comitetul de părinţi şi cu
autorităţile administraţiei publice locale.
(2) În
unităţile de învăţământ de stat consiliul de administraţie este organ de
conducere şi este constituit din 7, 9 sau 13 membri, astfel:
a) în cazul
unităţilor de învăţământ de nivel gimnazial cu un singur rând de clase,
consiliul de administraţie este format din 7 membri, cu următoarea componenţă:
3 cadre didactice, inclusiv directorul; 2 reprezentanţi ai părinţilor; primarul
sau un reprezentant al primarului; un reprezentant al consiliului local.
Directorul este membru de drept al consiliului de administraţie din cota
aferentă cadrelor didactice din unitatea de învăţământ respectivă. Prevederile
prezentului articol se aplică în mod corespunzător şi pentru învăţământul
preşcolar şi primar;
a^1) Abrogată.
b) în cazul în
care consiliul de administraţie este format din 9 membri, dintre aceştia 4 sunt
cadre didactice, primarul sau un reprezentant al primarului, 2 reprezentanţi ai
consiliului local şi 2 reprezentanţi ai părinţilor. Directorul este membru de
drept al consiliului de administraţie din cota aferentă cadrelor didactice din
unitatea de învăţământ respectivă;
b^1) Abrogată.
c) în cazul în
care consiliul de administraţie este format din 13 membri, dintre aceştia 6
sunt cadre didactice, primarul sau un reprezentant al primarului, 3
reprezentanţi ai consiliului local şi 3 reprezentanţi ai părinţilor. Directorul
este membru de drept al consiliului de administraţie din cota aferentă cadrelor
didactice din unitatea de învăţământ respectivă.
c^1) Abrogată.
d) în
consiliile de administraţie ale unităţilor şcolare, din cota rezervată
părinţilor un loc este repartizat, cu drept de vot, unui reprezentant al
elevilor, care a împlinit 18 ani.
e) în
unităţile de învăţământ care organizează învăţământ profesional şi tehnic,
consiliile de administraţie se pot mări cu 2 membri desemnaţi de operatori
economici parteneri, asociaţii profesionale partenere, consorţii partenere. În
cazul în care sunt mai mulţi operatori economici parteneri, asociaţii
profesionale partenere şi consorţii partenere, aceştia vor desemna
reprezentanţii în consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ sau pot
forma un consiliu reprezentativ care să desemneze reprezentanţii pe locurile
care le sunt alocate.
(2^1) În
unităţile de învăţământ special de stat, consiliul de administraţie este organ
de conducere şi este constituit din 7, 9 sau 13 membri, astfel:
a) în cazul
unităţilor de învăţământ special de nivel gimnazial cu un singur rând de clase,
consiliul de administraţie este format din 7 membri, cu următoarea componenţă:
3 cadre didactice, inclusiv directorul; 2 reprezentanţi ai părinţilor;
preşedintele consiliului judeţean/Consiliului General al Municipiului Bucureşti
sau un reprezentant al acestuia; un reprezentant al consiliului
judeţean/Consiliului General al Municipiului Bucureşti. Directorul este membru
de drept al consiliului de administraţie din cota aferentă cadrelor didactice
din unitatea de învăţământ respectivă. Prevederile prezentului articol se
aplică în mod corespunzător şi pentru învăţământul preşcolar şi primar;
b) în cazul în
care consiliul de administraţie este format din 9 membri, dintre aceştia 4 sunt
cadre didactice, preşedintele consiliului judeţean/Consiliului General al
Municipiului Bucureşti sau un reprezentant al acestuia, 2 reprezentanţi ai
consiliului judeţean/Consiliului General al Municipiului Bucureşti şi 2
reprezentanţi ai părinţilor. Directorul este membru de drept al consiliului de
administraţie din cota aferentă cadrelor didactice din unitatea de învăţământ
respectivă;
c) în cazul în
care consiliul de administraţie este format din 13 membri, dintre aceştia 6
sunt cadre didactice, preşedintele consiliului judeţean/Consiliului General al
Municipiului Bucureşti sau un reprezentant al acestuia, 3 reprezentanţi ai
consiliului judeţean/Consiliului General al Municipiului Bucureşti şi 3
reprezentanţi ai părinţilor. Directorul este membru de drept al consiliului de
administraţie din cota aferentă cadrelor didactice din unitatea de învăţământ
respectivă.
(3) Consiliul
de administraţie este organul de conducere al unităţii de învăţământ. La
şedinţele consiliului de administraţie participă de drept reprezentanţii
organizaţiilor sindicale reprezentative la nivel de sector de activitate
învăţământ preuniversitar din unitatea de învăţământ, cu statut de observatori.
(4)
Preşedintele consiliului de administraţie este directorul unităţii de
învăţământ. Preşedintele conduce şedinţele consiliului de administraţie şi
semnează hotărârile adoptate.
(4^1)
Preşedintele consiliului de administraţie are obligaţia de a convoca
reprezentanţii organizaţiilor sindicale reprezentative din unitatea de
învăţământ la toate şedinţele consiliului de administraţie.
(4^2) La
şedinţele consiliului de administraţie în care se dezbat aspecte privind
elevii, preşedintele consiliului de administraţie are obligaţia de a convoca
reprezentantul elevilor care participă la şedinţă cu statut de observator.
(5) În învăţământul particular şi
confesional, în componenţa consiliului de administraţie sunt incluşi
reprezentanţi ai fondatorilor. Conducerea consiliului de administraţie este
asigurată de persoana desemnată de fondatori. În unităţile pentru învăţământul
general obligatoriu, consiliul de administraţie cuprinde şi un reprezentant al
consiliului local.
(6) Consiliul
de administraţie se întruneşte lunar sau ori de câte ori este necesar, la
solicitarea directorului sau a două treimi dintre membri. Metodologia-cadru de
organizare şi de funcţionare a consiliului de administraţie este stabilită prin
ordin al ministrului educaţiei naţionale.
(7) Consiliul
de administraţie are următoarele atribuţii principale:
a) adoptă
proiectul de buget şi avizează execuţia bugetară la nivelul unităţii de învățământ;
b) aprobă
planul de dezvoltare instituţională elaborat de directorul unităţii de
învățământ;
c) aprobă
curriculumul la decizia şcolii, la propunerea consiliului profesoral;
d) stabileşte
poziţia şcolii în relaţiile cu terţi;
e) abrogată;
f) aprobă planul de încadrare cu
personal didactic şi didactic auxiliar, precum şi schema de personal
nedidactic;
g) aprobă
programe de dezvoltare profesională a cadrelor didactice, la propunerea
consiliului profesoral;
h)
sancţionează abaterile disciplinare, etice sau profesionale ale cadrelor
didactice, conform legii;
i) aprobă
comisiile de concurs şi validează rezultatul concursurilor;
j) aprobă
orarul unităţii de învățământ;
k) îşi asumă
răspunderea publică pentru performanţele unităţii de învăţământ, alături de
director;
l) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin
ordine şi metodologii ale ministrului educaţiei naţionale, respectiv ale
Ministerului Educaţiei Naţionale.
(8) Consiliul de administraţie poate emite hotărâri în condiţiile în care sunt prezenţi minimum jumătate plus unu din totalul membrilor, exceptând situaţiile prevăzute la art. 93 alin. (1). Hotărârile consiliului de administraţie se adoptă cu votul a 2/3 din membrii prezenţi exceptând situaţiile prevăzute la art. 93 alin. (1). Hotărârile consiliului de administraţie care vizează personalul din unitate, cum ar fi procedurile pentru ocuparea posturilor, restrângerea de activitate, acordarea calificativelor, aplicarea de sancţiuni şi altele asemenea, se iau prin vot secret. Membrii consiliului de administraţie care se află în conflict de interese nu participă la vot.
(8) Consiliul de administraţie poate emite hotărâri în condiţiile în care sunt prezenţi minimum jumătate plus unu din totalul membrilor, exceptând situaţiile prevăzute la art. 93 alin. (1). Hotărârile consiliului de administraţie se adoptă cu votul a 2/3 din membrii prezenţi exceptând situaţiile prevăzute la art. 93 alin. (1). Hotărârile consiliului de administraţie care vizează personalul din unitate, cum ar fi procedurile pentru ocuparea posturilor, restrângerea de activitate, acordarea calificativelor, aplicarea de sancţiuni şi altele asemenea, se iau prin vot secret. Membrii consiliului de administraţie care se află în conflict de interese nu participă la vot.
(9)
Deciziile privind bugetul şi patrimoniul unităţii de învăţământ se iau cu
majoritatea din totalul membrilor consiliului de administraţie.
(10) Prin
excepţie de la prevederile alin. (2), prin ordin al ministrului educaţiei
naţionale se stabileşte, provizoriu, un consiliu de administraţie şi se numeşte
un director până la ocuparea funcţiei prin concurs naţional conform art. 257,
ce va fi organizat într-o perioadă de maximum 6 luni, pentru unităţile de
învăţământ înfiinţate conform prevederilor art. 29^1 din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei, aprobată cu
modificări prin Legea nr. 87/2006, cu modificările şi completările ulterioare.
Consiliul de administraţie stabilit provizoriu funcţionează pentru o perioadă
de maximum 6 luni de la înfiinţarea unităţii de învăţământ.
ART. 96^1
Abrogat.
ART. 96^2
Abrogat.
Consiliul de administraţie-- ORDIN nr. 5.079
din 31 august 2016 privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare
şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, cu modificările și
completările ulterioare
ART. 18
(1) Consiliul
de administraţie este organ de conducere al unităţii de învățământ.
(2) Consiliul
de administraţie se organizează şi funcţionează conform Metodologiei-cadru de
organizare şi funcţionare a consiliului de administraţie din unităţile de
învăţământ, aprobată prin ordin al ministrului educaţiei naţionale şi
cercetării ştiinţifice.
(3) Directorul
unităţii de învăţământ de stat este preşedintele consiliului de administraţie,
cu excepţia unităţilor de învăţământ preuniversitar cu personalitate juridică
care şcolarizează exclusiv în învăţământ profesional şi tehnic cu o pondere
majoritară a învăţământului dual, în care preşedintele consiliului de
administraţie este ales dintre membrii acestuia cu majoritate simplă a
voturilor.
(4)
Pentru unităţile de învăţământ particular şi confesional, conducerea consiliului de
administraţie este asigurată de persoana desemnată de fondatori.
(5) Cadrele
didactice care au copii în unitatea de învăţământ nu pot fi desemnate ca membri
reprezentanţi ai părinţilor în consiliul de administraţie al unităţii de
învăţământ, cu excepţia situaţiei în care consiliul reprezentativ al părinţilor
şi asociaţia de părinţi, acolo unde există, nu pot desemna alţi reprezentanţi.
ART. 19
(1) La
şedinţele consiliului de administraţie participă, de drept, cu statut de observatori,
reprezentanţii organizaţiilor sindicale reprezentative la nivel de sector de
activitate învăţământ preuniversitar din unitatea de învățământ.
(2) La
şedinţele consiliului de administraţie în care se dezbat aspecte privind
elevii, preşedintele consiliului de administraţie are obligaţia de a convoca
reprezentantul consiliului şcolar al elevilor, care are statut de observator.
(3) Reprezentantul elevilor din liceu şi din
învăţământul postliceal participă la toate şedinţele consiliului de administraţie,
având statut permanent, cu drept de vot, conform procedurii de alegere a
elevului reprezentant în consiliul de administraţie al unităţilor de învăţământ
preuniversitar, aprobată prin ordin al ministrului educaţiei naţionale şi
cercetării ştiinţifice.
*****
METODOLOGIE-CADRU
de organizare şi funcţionare a consiliului de
administraţie din
unităţile de învăţământ preuniversitar-- ORDINUL MEN nr. 4.619 din 22
septembrie 2014 (*actualizat*) pentru aprobarea Metodologiei-cadru de organizare şi
funcţionare a consiliului de administraţie din unităţile de învăţământ
preuniversitar(actualizat până la data de 9 februarie 2017*)
CAP. I
Dispoziţii generale
ART. 1
Unităţile de
învăţământ preuniversitar cu personalitate juridică, denumite în continuare
unităţi de învăţământ, sunt conduse de consiliile de administraţie, de
directori şi, după caz, de directori adjuncţi. În exercitarea atribuţiilor ce
le revin, consiliile de administraţie şi directorii conlucrează cu consiliul
profesoral, cu consiliul reprezentativ al părinţilor şi cu autorităţile
administraţiei publice locale.
ART. 2
Consiliul de
administraţie al unităţilor de învăţământ preuniversitar, denumit în
continuare, în cuprinsul prezentei metodologii, consiliu de administraţie, este
organul de conducere al unităţii de învățământ.
ART. 3
Inspectoratul şcolar, în raport cu reţeaua şcolară,
mărimea şi specificul fiecărei unităţi de învăţământ, stabileşte prin hotărâre
a consiliului de administraţie, cu respectarea prevederilor prezentei metodologii,
numărul de membri ai consiliilor de administraţie pentru fiecare unitate de
învăţământ preuniversitar de stat şi îl comunică unităţilor de învăţământ până
la începutul fiecărui an şcolar.
CAP. II
Constituirea consiliului de administraţie
ART. 4
(1) Consiliul
de administraţie se constituie din 7, 9 sau 13 membri, după cum urmează:
a) în cazul
unităţilor de învăţământ de nivel gimnazial cu un singur rând de clase,
consiliul de administraţie este format din 7 membri, cu următoarea componenţă:
3 cadre didactice, inclusiv directorul unităţii de învăţământ, 2 reprezentanţi
ai părinţilor, primarul sau un reprezentant al primarului, un reprezentant al
consiliului local. Directorul unităţii de învăţământ este membru de drept al consiliului
de administraţie din cota aferentă cadrelor didactice din unitatea de
învăţământ respectivă. Prevederile prezentului articol se aplică în mod
corespunzător şi pentru învăţământul preşcolar şi primar;
a^1) în cazul
unităţilor de învăţământ care şcolarizează în învăţământul profesional şi
tehnic, inclusiv în învăţământul postliceal, şi al căror consiliu de
administraţie este format din 7 membri, 3 dintre aceştia sunt cadre didactice,
primarul sau un reprezentant al primarului, un reprezentant al consiliului
local, un reprezentant al părinţilor şi un reprezentant al operatorilor
economici parteneri; în situaţia în care sunt mai mulţi operatori economici
parteneri, aceştia îşi desemnează reprezentantul în consiliu sau pot forma un
consiliu reprezentativ care să desemneze reprezentantul operatorilor economici.
Directorul unităţii de învăţământ este membru de drept al consiliului de
administraţie din cota aferentă cadrelor didactice din unitate;
b) în cazul în
care consiliul de administraţie este format din 9 membri, dintre aceştia 4 sunt
cadre didactice; primarul sau un reprezentant al primarului; 2 reprezentanţi ai
consiliului local şi 2 reprezentanţi ai părinţilor. Directorul unităţii de
învăţământ este membru de drept al consiliului de administraţie din cota
aferentă cadrelor didactice din unitatea de învăţământ respectivă;
b^1) în cazul
unităţilor de învăţământ care şcolarizează în învăţământul profesional şi
tehnic, inclusiv în învăţământul postliceal, şi al căror consiliu de
administraţie este format din 9 membri, 4 dintre aceştia sunt cadre didactice,
primarul sau un reprezentant al primarului, un reprezentant al consiliului
local, un reprezentant al părinţilor şi 2 reprezentanţi ai operatorilor
economici parteneri; în situaţia în care sunt mai mulţi operatori economici
parteneri, aceştia îşi desemnează reprezentanţii în consiliu sau pot forma un
consiliu reprezentativ care să desemneze reprezentanţii pe locurile alocate
operatorilor economici. Directorul unităţii de învăţământ este membru de drept
al consiliului de administraţie din cota aferentă cadrelor didactice din
unitate;
c) în cazul în
care consiliul de administraţie este format din 13 membri, dintre aceştia 6
sunt cadre didactice; primarul sau un reprezentant al primarului; 3 reprezentanţi
ai consiliului local şi 3 reprezentanţi ai părinţilor. Directorul unităţii de
învăţământ este membru de drept al consiliului de administraţie din cota
aferentă cadrelor didactice din unitatea de învăţământ respectivă;
d) în cazul
unităţilor de învăţământ care şcolarizează în învăţământul profesional şi
tehnic, inclusiv în învăţământul postliceal, şi al căror consiliu de
administraţie este format din 13 membri, 6 dintre aceştia sunt cadre didactice,
primarul sau un reprezentant al primarului, 2 reprezentanţi ai consiliului
local, un reprezentant al părinţilor şi 3 reprezentanţi ai operatorilor
economici parteneri; în situaţia în care sunt mai mulţi operatori economici,
aceştia îşi desemnează reprezentanţii în consiliul de administraţie al unităţii
de învăţământ sau pot forma un consiliu reprezentativ care să desemneze
reprezentanţii pe locurile alocate operatorilor economici. Directorul unităţii
de învăţământ este membru de drept al consiliului de administraţie din cota
aferentă cadrelor didactice din unitate.
(2) În
unităţile de învăţământ special de stat, consiliul de administraţie este
organul de conducere şi este constituit din 7, 9 sau 13 membri, astfel:
a) în cazul
unităţilor de învăţământ special de nivel gimnazial cu un singur rând de clase,
consiliul de administraţie este format din 7 membri, cu următoarea componenţă:
3 cadre didactice, inclusiv directorul unităţii de învăţământ; 2 reprezentanţi
ai părinţilor; preşedintele consiliului judeţean/Consiliului General al
Municipiului Bucureşti sau un reprezentant al acestuia; un reprezentant al
consiliului judeţean/Consiliului General al Municipiului Bucureşti. Directorul
unităţii de învăţământ este membru de drept al consiliului de administraţie din
cota aferentă cadrelor didactice din unitatea de învăţământ respectivă.
Prevederile prezentului articol se aplică în mod corespunzător şi pentru
învăţământul preşcolar şi primar;
b) în cazul în
care consiliul de administraţie este format din 9 membri, dintre aceştia 4 sunt
cadre didactice; preşedintele consiliului judeţean/Consiliului General al
Municipiului Bucureşti sau un reprezentant al acestuia; 2 reprezentanţi ai
consiliului judeţean/Consiliului General al Municipiului Bucureşti şi 2
reprezentanţi ai părinţilor. Directorul unităţii de învăţământ este membru de
drept al consiliului de administraţie din cota aferentă cadrelor didactice din
unitatea de învăţământ respectivă;
c) în cazul în
care consiliul de administraţie este format din 13 membri, dintre aceştia 6
sunt cadre didactice; preşedintele consiliului judeţean/Consiliului General al
Municipiului Bucureşti sau un reprezentant al acestuia; 3 reprezentanţi ai
consiliului judeţean/Consiliului General al Municipiului Bucureşti şi 3
reprezentanţi ai părinţilor. Directorul unităţii de învăţământ este membru de
drept al consiliului de administraţie din cota aferentă cadrelor didactice din
unitatea de învăţământ respectivă.
(3) În unităţile de învăţământ particular şi confesional, consiliul de
administraţie se constituie conform prevederilor art. 96 alin. (5) şi al art.
96^1 alin. (3) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi
completările ulterioare.
(4) În
consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ preuniversitar,
constituite potrivit prevederilor alin. (1) lit. a), b) şi c), respectiv alin.
(2) lit. a), b) şi c), din cota rezervată părinţilor un loc este repartizat, cu
drept de vot, unui reprezentant al elevilor, care a împlinit vârsta de 18 ani.
(5) În
unităţile de învăţământ preuniversitar cu personalitate juridică care
şcolarizează exclusiv în învăţământ profesional şi tehnic cu o pondere
majoritară a învăţământului dual, consiliul de administraţie este constituit
din 7, 9 sau 13 membri cu drept de vot, din care minimum 2 şi maximum 5 membri
din partea cadrelor didactice, minimum 2 şi maximum 5 membri reprezentanţi ai
operatorilor economici, la paritate cu numărul de membri din partea cadrelor
didactice, primarul sau un reprezentant al primarului, un reprezentant al
consiliului local şi un reprezentant al părinţilor. În cazul în care sunt mai
mulţi operatori economici, aceştia vor desemna reprezentanţii în consiliul de
administraţie al unităţii de învăţământ sau pot forma un consiliu reprezentativ
care să desemneze reprezentanţii pe locurile alocate operatorilor economici.
Directorul unităţii de învăţământ este membru de drept al consiliului de
administraţie din cota aferentă cadrelor didactice din unitatea de învăţământ
respectivă.
(6) În cazul
unităţilor de învăţământ preuniversitar în a căror organigramă există funcţia
de director adjunct, se recomandă ca directorul adjunct/unul dintre directorii
adjuncţi, după caz, să fie membru al consiliului de administraţie din cota
aferentă cadrelor didactice din unitate.
ART. 5
(1) La
începutul fiecărui an şcolar, dar nu mai târziu de data începerii cursurilor,
consiliul de administraţie în exerciţiu hotărăşte declanşarea procedurii de
constituire a noului consiliu de administraţie.
(2) În vederea
constituirii noului consiliu de administraţie, în acord cu prevederile art. 4,
directorul unităţii de învăţământ derulează următoarea procedură:
a) solicită,
în scris, consiliului local, primarului, respectiv consiliului
judeţean/Consiliului General al Municipiului Bucureşti, preşedintelui
consiliului judeţean/Consiliului General al Municipiului Bucureşti, în cazul
învăţământului special, operatorului economic/operatorilor economici sau
consiliului reprezentativ al operatorilor economici, în cazul unităţilor de
învăţământ care şcolarizează în învăţământul profesional şi tehnic şi al
unităţilor de învăţământ preuniversitar cu personalitate juridică care
şcolarizează exclusiv în învăţământ profesional şi tehnic cu o pondere
majoritară a învăţământului dual, consiliului reprezentativ al părinţilor,
precum şi consiliului elevilor desemnarea reprezentanţilor, în termen de 10
zile lucrătoare de la data solicitării. În cazul unităţilor de învăţământ în
care există clase cu învăţământ în limba maternă, directorul va solicita
consiliului reprezentativ al părinţilor să desemneze şi un reprezentant al
părinţilor elevilor care învaţă la clasele cu învăţământ în limba maternă. În
mod similar se procedează şi în unităţile de învăţământ cu predare în limbile
minorităţilor naţionale în cadrul cărora funcţionează şi clase cu predare în limba
română;
b) convoacă
consiliul profesoral al unităţii de învăţământ preuniversitar, în vederea
alegerii cadrelor didactice care vor face parte din consiliul de administraţie;
c) emite
decizia de constituire a consiliului de administraţie pentru anul şcolar în
curs, o comunică membrilor şi observatorilor şi o afişează, la loc vizibil, la
sediul unităţii de învăţământ, precum şi în toate structurile acesteia.
(3) La data
emiterii de către director a deciziei de constituire a noului consiliu de
administraţie se dizolvă de drept consiliul de administraţie care a funcţionat
anterior.
ART. 6
Componenţa
consiliului de administraţie se modifică în situaţiile prevăzute de lege şi de
prezenta metodologie, cu respectarea procedurii prevăzute la art. 5.
ART. 7
(1) Membrii
consiliului de administraţie sunt aleşi sau, după caz, desemnaţi după cum
urmează:
a)
reprezentanţii personalului didactic de predare şi de instruire practică sunt
aleşi, prin vot secret, de către consiliul profesoral, în ordinea descrescătoare
a numărului de voturi obţinute de candidaţi, din rândul cadrelor didactice
angajate în unitatea de învăţământ cu contract individual de muncă; hotărârea
consiliului profesoral se adoptă cu majoritatea voturilor membrilor acestuia.
Minorităţile naţionale au dreptul la reprezentare proporţională cu numărul de
clase în consiliul de administraţie, cu respectarea criteriilor de competenţă
profesională, potrivit legii. În mod similar se procedează şi în unităţile de
învăţământ cu predare în limbile minorităţilor naţionale în cadrul cărora
funcţionează şi clase cu predare în limba română;
b)
reprezentanţii consiliului local, consiliului judeţean/ Consiliului General al
Municipiului Bucureşti sunt desemnaţi de acesta;
c)
primarul/primarul de sector sau un reprezentant al acestuia; preşedintele
consiliului judeţean/Consiliului General al Municipiului Bucureşti sau un
reprezentant al acestuia, pentru unităţile de învăţământ special de stat;
d)
reprezentanţii părinţilor sunt desemnaţi de către consiliul reprezentativ al
părinţilor, dintre membrii acestuia care, la data desemnării, au copii în
unitatea de învăţământ. Se recomandă ca reprezentanţii părinţilor în consiliul
administraţie să nu fie cadre didactice în unitatea de învăţământ respectivă şi
să nu ocupe o funcţie de conducere, îndrumare şi control în inspectoratul
şcolar.
e)
reprezentantul elevilor, care a împlinit vârsta de 18 ani, este ales prin vot
secret de către toţi elevii unităţii de învăţământ, alegerile fiind organizate
de către consiliul elevilor. Consiliul Naţional al Elevilor alături de
asociaţiile reprezentative ale elevilor elaborează procedura privind alegerea
reprezentantului elevilor în consiliul de administraţie al unităţii de
învăţământ preuniversitar, care va fi ulterior aprobată de către Ministerul
Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice.
f)
reprezentantul/reprezentanţii operatorului economic/ operatorilor economici
sunt desemnaţi de către operatorul economic partener/operatorii economici
parteneri sau de către consiliul reprezentativ al operatorilor economici
parteneri.
(2) Aceeaşi
procedură se aplică şi în cazul unităţilor de învăţământ special de stat.
(3) Membrii
consiliului de administraţie au aceleaşi drepturi şi obligaţii în exercitarea
mandatului.
(4) Calitatea de membru al consiliului de
administraţie este incompatibilă cu:
a) calitatea
de membri în acelaşi consiliu de administraţie a soţului, soţiei, fiului,
fiicei, rudelor şi afinilor până la gradul IV inclusiv;
b) primirea
unei sancţiuni disciplinare în ultimii 3 ani;
c) condamnarea
penală.
ART. 8
(1) Pierderea
calităţii de membru în consiliul de administraţie operează de drept în
următoarele situaţii:
a)
înregistrarea a 3 absenţe nemotivate în decursul unui an şcolar la şedinţele
consiliului de administraţie;
b) înlocuirea,
în scris, de către autoritatea care a desemnat persoana respectivă;
c) ca urmare a
renunţării în scris;
d) ca urmare a
condamnării pentru săvârşirea unei infracţiuni, dispuse prin hotărâre
judecătorească definitivă;
e) ca urmare a
încetării/suspendării contractului individual de muncă, în cazul cadrelor
didactice.
(2) Revocarea
membrilor consiliului de administraţie se face cu votul a 2/3 din membrii
consiliului de administraţie în următoarele situaţii:
a) săvârşirea
de fapte care dăunează interesului învăţământului şi prestigiului unităţii de
învățământ;
b)
neîndeplinirea atribuţiilor stabilite.
(3) Directorul
unităţii de învăţământ emite decizia prin care se constată pierderea, de drept
sau prin revocare, a calităţii de membru în consiliul de administraţie. Decizia
se comunică persoanei şi, după caz, autorităţii/structurii care a desemnat-o.
ART. 9
Conducerea unităţii de învăţământ, împreună cu
autorităţile administraţiei publice locale, asigură resursele necesare pentru
participarea cadrelor didactice membre ale consiliului de administraţie la
programe/cursuri de formare specifice managementului unităţilor de învăţământ
şi managementului calităţii în educaţie.
CAP. III
Funcţionarea consiliului de administraţie
ART. 10
(1) Pentru
unităţile de învăţământ preuniversitar de stat, preşedintele consiliului de
administraţie este directorul unităţii de învăţământ. Pentru unităţile de
învăţământ preuniversitar particular
şi confesional conducerea consiliului de administraţie este asigurată de
persoana desemnată de fondatori.
(1^1) Pentru
unităţile de învăţământ preuniversitar cu personalitate juridică care
şcolarizează exclusiv în învăţământ profesional şi tehnic cu o pondere
majoritară a învăţământului dual, preşedintele consiliului de administraţie
este ales dintre membrii acestuia cu majoritate simplă a voturilor.
(2) Prezenţa
membrilor la şedinţele consiliului de administraţie este obligatorie.
(3) Consiliul
de administraţie este legal întrunit în şedinţă în prezenţa a cel puţin
jumătate plus unu din totalul membrilor acestuia.
(4) Hotărârile
consiliului de administraţie se adoptă cu votul a cel puţin 2/3 dintre membrii
prezenţi, cu excepţiile prevăzute de legislaţia în vigoare.
(5) Hotărârile
privind angajarea, motivarea, evaluarea, recompensarea, răspunderea
disciplinară şi disponibilizarea personalului se iau la nivelul unităţii de
învăţământ de către consiliul de administraţie, cu votul a 2/3 din totalul
membrilor consiliului de administraţie.
(5^1) Pentru
unităţile de învăţământ preuniversitar cu personalitate juridică care
şcolarizează exclusiv în învăţământ profesional şi tehnic cu o pondere
majoritară a învăţământului dual hotărârile consiliului de administraţie cu
privire la numirea/revocarea directorului se iau prin vot secret de către 2/3
din membrii consiliului de administraţie.
(6) În
situaţii excepţionale, în care hotărârile consiliului de administraţie nu pot
fi luate conform alin. (5), la următoarea şedinţă cvorumul de şedinţă necesar
adoptării este de jumătate plus unu din membrii consiliului de administraţie,
iar hotărârile consiliului de administraţie se adoptă cu 2/3 din voturile celor
prezenţi.
(7) Hotărârile
privind bugetul şi patrimoniul unităţii de învăţământ se adoptă cu votul a
jumătate plus unu din numărul total al membrilor consiliului de administraţie.
(8) Hotărârile
consiliului de administraţie care vizează personalul din unitate, cum ar fi
procedurile pentru ocuparea posturilor, restrângerea de activitate, acordarea
calificativelor, aplicarea de sancţiuni şi altele asemenea, se iau prin vot
secret.
(9) Directorul
unităţii de învăţământ emite deciziile conform hotărârilor consiliului de
administraţie. Lipsa cvorumului de şedinţă şi/sau cvorumului de vot conduce la
nulitatea hotărârilor luate în şedinţa respectivă.
(10) Membrii
consiliului de administraţie care se află în conflict de interese nu participă
la vot.
(11) La
şedinţele consiliului de administraţie participă de drept reprezentanţii
organizaţiilor sindicale reprezentative la nivel de sector de activitate învăţământ
preuniversitar din unitatea de învăţământ, cu statut de observatori.
Preşedintele consiliului de administraţie are obligaţia de a convoca
reprezentanţii organizaţiilor sindicale reprezentative la nivel de sector de
activitate învăţământ preuniversitar din unitatea de învăţământ la toate
şedinţele consiliului de administraţie.
(11^1)
Preşedintele consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ
preuniversitar cu personalitate juridică care şcolarizează exclusiv în
învăţământ profesional şi tehnic cu o pondere majoritară a învăţământului dual
are obligaţia de a convoca reprezentanţii organizaţiilor sindicale afiliate
federaţiilor sindicale reprezentative la nivel de sector de activitate
învăţământ preuniversitar care au membrii în unitatea de învăţământ sau
reprezentanţii aleşi ai salariaţilor, atunci când nu există o asemenea
organizaţie sindicală la nivel de unitate, să participe cu statut de observator
la şedinţele consiliului de administraţie în care se dezbat probleme privind
relaţiile de muncă, condiţiile de muncă şi salarizarea.
(12) La toate
şedinţele consiliului de administraţie constituit potrivit prevederilor art. 4
alin. (1) lit. a), b) şi c), respectiv art. 4 alin. (2) lit. a), b) şi c),
reprezentantul elevilor, care a împlinit vârsta de 18 ani, participă cu drept
de vot. În situaţiile în care la nivelul unităţii de învăţământ nu există elevi
care au împlinit vârsta de 18 ani, reprezentantul elevilor este desemnat de
consiliul elevilor şi participă cu statut de observator la şedinţele consiliului
de administraţie, fiind convocat obligatoriu de preşedintele consiliului de
administraţie la şedinţele în care se dezbat problematici privind elevii.
(12^1) La
şedinţele consiliului de administraţie al unităţilor de învăţământ
preuniversitar cu personalitate juridică care şcolarizează exclusiv în
învăţământ profesional şi tehnic cu o pondere majoritară a învăţământului dual
şi al unităţilor de învăţământ care şcolarizează în învăţământul profesional şi
tehnic în care se dezbat aspecte privind elevii, preşedintele consiliului de
administraţie are obligaţia de a convoca reprezentantul elevilor care participă
la şedinţă cu statut de observator.
(13) La
şedinţele consiliului de administraţie este invitat obligatoriu şi
reprezentantul elevilor care învaţă la clasele cu învăţământ în limba maternă,
dacă ordinea de zi prevede o problematică a acestui învăţământ. În mod similar
se procedează şi în unităţile de învăţământ cu predare în limbile minorităţilor
naţionale în cadrul cărora funcţionează şi clase cu predare în limba română.
(14) La
şedinţele consiliului de administraţie pot fi invitate şi alte persoane, în
funcţie de problematica înscrisă pe ordinea de zi. De asemenea, dacă unitatea
de învăţământ are structuri arondate, participă ca invitaţi şi coordonatorii
acestora.
(15)
Discuţiile, punctele de vedere ale participanţilor se consemnează în
procesul-verbal de şedinţă şi sunt asumate de aceştia prin semnătură.
(16) La
sfârşitul fiecărei şedinţe a consiliului de administraţie, membrii consiliului
de administraţie participanţi, observatorii şi invitaţii au obligaţia să
semneze procesul-verbal încheiat cu această ocazie.
ART. 11
(1) Consiliul
de administraţie se întruneşte lunar în şedinţe ordinare, precum şi ori de câte
ori este necesar în şedinţe extraordinare, la solicitarea preşedintelui
consiliului de administraţie sau a două treimi din numărul membrilor
consiliului de administraţie ori a două treimi din numărul membrilor
consiliului profesoral. Consiliul de administraţie este convocat şi la
solicitarea a două treimi din numărul membrilor consiliului elevilor sau două
treimi din numărul membrilor consiliului reprezentativ al părinţilor.
(2) Membrii
consiliului de administraţie, observatorii şi invitaţii sunt convocaţi cu cel puţin
72 de ore înainte de începerea şedinţei ordinare, comunicându-li-se ordinea de
zi şi documentele ce urmează a fi discutate. În cazul şedinţelor extraordinare
convocarea se face cu cel puţin 24 de ore înainte. Procedura de convocare se
consideră îndeplinită dacă s-a realizat prin unul din următoarele mijloace:
poştă, fax, e-mail sau sub semnătură.
(3) Dacă, după
3 convocări consecutive, consiliul de administraţie nu se întruneşte în şedinţă
cu respectarea prevederilor art. 10 alin. (3)-(7), sunt reluate demersurile
pentru reconstituirea componenţei consiliului de administraţie sau, după caz,
de constituire a unui nou consiliu de administraţie.
(4) Directorul
unităţii de învăţământ emite o nouă decizie privind componenţa consiliului de
administraţie.
(5) În cazul
în care, în timpul mandatului, cel puţin unul dintre membrii consiliului de
administraţie îşi pierde această calitate, se aplică în mod corespunzător
prevederile art. 5.
ART. 12
(1) Preşedintele consiliului de administraţie
are următoarele atribuţii:
a) conduce
şedinţele consiliului de administraţie;
b) semnează
hotărârile adoptate şi documentele aprobate de către consiliul de
administraţie;
c) întreprinde
demersurile necesare pentru înlocuirea membrilor consiliului de administraţie;
d) desemnează
ca secretar al consiliului de administraţie o persoană din rândul personalului
didactic din unitatea de învăţământ care nu este membru în consiliul de
administraţie, cu acordul persoanei desemnate;
e) colaborează
cu secretarul consiliului de administraţie în privinţa redactării documentelor
necesare desfăşurării şedinţelor, convocării
membrilor/observatorilor/invitaţilor şi comunicării hotărârilor adoptate, în
condiţiile legii;
f) verifică la
sfârşitul fiecărei şedinţe dacă toate persoanele participante (membri,
observatori, invitaţi) au semnat procesul-verbal de şedinţă.
(2)
Responsabilităţile secretarului consiliului de administraţie sunt preluate, în
absenţa acestuia, de către o altă persoană desemnată de preşedintele
consiliului de administraţie.
(3) Secretarul consiliului de administraţie
nu are drept de vot şi are următoarele atribuţii:
a) asigură
convocarea, în scris, a membrilor consiliului de administraţie, a
observatorilor şi a invitaţilor;
b) scrie
lizibil şi inteligibil procesul-verbal al şedinţei, în care consemnează
inclusiv punctele de vedere ale observatorilor şi invitaţilor, în registrul
unic de procese-verbale al consiliului de administraţie;
c) afişează
hotărârile adoptate de către consiliul de administraţie la sediul unităţii de
învăţământ, la loc vizibil;
d) transmite
reprezentanţilor organizaţiilor sindicale reprezentative la nivel de sector de
activitate învăţământ preuniversitar, care au membri în unitatea de învăţământ,
în copie, procesul-verbal al şedinţei, anexele acestuia, după caz, şi
hotărârile adoptate de consiliul de administraţie;
e) răspunde de
arhivarea documentelor rezultate din activitatea consiliului de administraţie.
ART. 13
(1)
Documentele consiliului de administraţie sunt:
a) graficul şi
ordinea de zi a şedinţelor ordinare ale consiliului de administraţie;
b)
convocatoarele consiliului de administraţie;
c) registrul
de procese-verbale al consiliului de administraţie;
d) dosarul
care conţine anexele proceselor-verbale (rapoarte, programe, informări, tabele,
liste, solicitări, memorii, sesizări etc.);
e) registrul
de evidenţă a hotărârilor consiliului de administraţie;
f) dosarul
hotărârilor adoptate, semnate de preşedinte, înregistrate în registrul de
evidenţă a hotărârilor consiliului de administraţie.
(2) Registrul
de procese-verbale al consiliului de administraţie şi registrul de evidenţă a
hotărârilor consiliului de administraţie se înregistrează în unitatea de
învăţământ pentru a deveni documente oficiale, se leagă şi se numerotează de
către secretarul consiliului de administraţie. Pe ultima pagină a registrului,
preşedintele ştampilează şi semnează pentru autentificarea numărului paginilor
şi a registrului.
(3) Registrele
şi dosarul se păstrează în biroul directorului, într-un fişet securizat, ale
cărui chei se găsesc la preşedintele consiliului de administraţie şi la
secretarul consiliului de administraţie.
ART. 14
(1) Hotărârile
consiliului de administraţie se redactează de către secretarul acestuia, pe
baza procesului-verbal al şedinţei, în suficiente exemplare, după caz, şi se
semnează de către preşedinte.
(2) Hotărârile
consiliului de administraţie se afişează la avizier şi pe pagina web a unităţii
de învățământ.
(3) Hotărârile
consiliului de administraţie sunt obligatorii pentru toate persoanele fizice
sau juridice implicate în mod direct ori indirect în activitatea unităţii de
învățământ.
(4) Hotărârile consiliului de administraţie pot fi
contestate la instanţa de contencios administrativ, cu respectarea procedurii
prealabile reglementate prin Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004,
cu modificările şi completările ulterioare.
CAP. IV
Atribuţiile consiliului de administraţie
ART. 15
(1)
Consiliul de administraţie are următoarele atribuţii:
a) aprobă
tematica şi graficul ședințelor;
b) aprobă
ordinea de zi a ședințelor;
c) stabileşte
responsabilităţile membrilor consiliului de administraţie şi proceduri de
lucru;
d) aprobă
regulamentul intern şi regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţii de
învăţământ cu respectarea prevederilor legale;
e) îşi asumă,
alături de director, răspunderea publică pentru performanţele unităţii de
învățământ;
f)
particularizează, la nivelul unităţii de învăţământ, fişa-cadru a postului de
director adjunct, elaborată de inspectoratul şcolar;
g)
particularizează, la nivelul unităţii de învăţământ, contractul educaţional
tip, aprobat prin ordin al ministrului educaţiei naţionale, în care sunt
înscrise drepturile şi obligaţiile reciproce ale unităţii de învăţământ şi ale
părinţilor, în momentul înscrierii antepreşcolarilor, preşcolarilor sau a
elevilor;
h) validează
statul de personal pentru toate categoriile de personal din unitate, care
urmează a fi transmis spre aprobare inspectoratului şcolar la începutul
fiecărui an şcolar şi ori de câte ori apar modificări;
i) pune în
aplicare hotărârile luate în şedinţa reunită a consiliilor de administraţie ale
unităţilor de învăţământ partenere în consorţiul şcolar din care unitatea de
învăţământ face parte;
j) validează
raportul general privind starea şi calitatea învăţământului din unitatea de
învăţământ preuniversitar şi promovează măsuri ameliorative;
k) aprobă
comisia de elaborare a proiectului de dezvoltare instituţională, precum şi
comisiile de revizuire a acestuia; aprobă proiectul de dezvoltare
instituţională şi modificările ulterioare ale acestuia, precum şi planul
managerial al directorului;
l) adoptă
proiectul de buget al unităţii de învăţământ, ţinând cont de toate cheltuielile
necesare pentru buna funcţionare a unităţii de învăţământ, astfel cum sunt
acestea prevăzute în legislaţia în vigoare şi contractele colective de muncă
aplicabile; proiectul de buget astfel adoptat se înregistrează la ordonatorul
superior de credite;
m) întreprinde
demersuri ca unitatea de învăţământ să se încadreze în limitele bugetului
alocat;
n) avizează
execuţia bugetară la nivelul unităţii de învăţământ şi răspunde, împreună cu
directorul, de încadrarea în bugetul aprobat, conform legii;
o) aprobă
modalităţile de realizare a resurselor extrabugetare ale unităţii de învăţământ
şi stabileşte utilizarea acestora în concordanţă cu planurile operaţionale din
proiectul de dezvoltare instituţională şi planul managerial pentru anul în
curs; resursele extrabugetare realizate de unitatea de învăţământ din
activităţi specifice (închirieri de spaţii, activităţi de microproducţie etc.),
din donaţii, sponsorizări sau din alte surse legal constituite rămân în
totalitate la dispoziţia acesteia;
p) aprobă
utilizarea excedentelor anuale rezultate din execuţia bugetului de venituri şi
cheltuieli ale activităţilor finanţate integral din venituri proprii, reportate
în anul calendaristic următor, cu aceeaşi destinaţie sau pentru finanţarea altor
cheltuieli ale unităţii de învățământ;
q) avizează
planurile de investiţii;
r) stabileşte
taxele de şcolarizare pentru învăţământul particular preuniversitar şi pentru
cel postliceal de stat, nefinanţat de la buget, conform normelor legale în
vigoare;
s) aprobă
acordarea burselor şcolare, conform legislaţiei în vigoare;
t) aprobă
acordarea premiilor pentru personalul unităţii de învăţământ, în conformitate
cu prevederile legale în vigoare;
u) în
unităţile de învăţământ particular,
avizează drepturile salariale şi extrasalariale ale directorilor şi
directorilor adjuncţi, precum şi salarizarea personalului din unitate, în
conformitate cu prevederile legii şi ale contractului individual de muncă;
v) aprobă
acoperirea integrală sau parţială a cheltuielilor de deplasare şi de
participare la manifestări ştiinţifice în ţară sau străinătate pentru
personalul didactic, în limita fondurilor sau din fonduri extrabugetare;
w) aprobă,
lunar, decontarea cheltuielilor aferente navetei cadrelor didactice din unitatea
de învăţământ, în baza solicitărilor depuse de acestea;
x) aprobă
proceduri elaborate la nivelul unităţii de învățământ;
y) propune,
spre aprobare, inspectoratului şcolar înfiinţarea centrului de documentare şi
informare, a bibliotecii şcolare în unitatea de învățământ;
z) aprobă
extinderea activităţii cu elevii, după orele de curs, prin programul
"Şcoala după şcoală", în funcţie de resursele existente şi
posibilităţile unităţii de învățământ;
aa) aprobă
curriculumul la decizia şcolii cu respectarea prevederilor legale;
bb) pentru
unităţile de învăţământ profesional şi tehnic, avizează programele şcolare
pentru curriculumul în dezvoltare locală (CDL) şi încheierea contractelor-cadru
privind derularea instruirii practice cu operatorii economici;
cc) aprobă
orarul cursurilor din unitatea de învățământ;
dd) aprobă
măsuri de optimizare a procesului didactic propuse de consiliul profesoral;
ee) stabileşte
componenţa şi atribuţiile comisiilor pe domenii de activitate din unitatea de
învățământ;
ff) aprobă
programul de pregătire şi evaluare pentru formaţiunile de studiu cu frecvenţă
redusă;
gg) aprobă
tipurile de activităţi educative extraşcolare care se organizează în unitatea
de învăţământ, durata acestora, modul de organizare şi responsabilităţile
stabilite de consiliul profesoral;
hh) aprobă
graficul de desfăşurare a instruirii practice;
ii) aprobă
proiectul de încadrare, întocmit de director, cu personal didactic de predare,
precum şi schema de personal didactic auxiliar şi nedidactic;
jj) aprobă
repartizarea personalului didactic de predare pentru învăţământul preşcolar şi
primar/diriginţilor la grupe/clase;
kk) desemnează
coordonatorul pentru proiecte şi programe educative şcolare şi extraşcolare;
ll)
organizează concursul pentru ocuparea posturilor didactice auxiliare şi
nedidactice, aprobă comisiile în vederea organizării şi desfăşurării
concursului, validează rezultatele concursurilor şi aprobă angajarea pe post,
în condiţiile legii;
mm) avizează
comisiile în vederea organizării şi desfăşurării concursului pentru ocuparea
posturilor didactice auxiliare şi nedidactice la nivelul consorţiului şcolar;
nn) realizează
anual evaluarea activităţii personalului conform prevederilor legale;
oo) avizează,
la solicitarea directorului unităţii de învăţământ, pe baza recomandării
medicului de medicina muncii, realizarea unui examen medical de specialitate,
în cazurile de inaptitudine profesională de natură psihocomportamentală, pentru
salariaţii unităţii de învățământ;
pp) avizează,
la solicitarea a jumătate plus unu din membrii consiliului de administraţie, pe
baza recomandării medicului de medicina muncii, realizarea unui examen medical
de specialitate, în cazurile de inaptitudine profesională de natură
psihocomportamentală, pentru director sau director adjunct;
qq)
îndeplineşte atribuţiile de încadrare şi mobilitate a personalului didactic de
predare prevăzute de Metodologia-cadru de mişcare a personalului didactic în
învăţământul preuniversitar;
rr) aprobă
modificarea, suspendarea şi încetarea contractului individual de muncă al
personalului din unitate;
ss) propune
eliberarea din funcţie a directorului unităţii de învăţământ cu votul a 2/3
dintre membrii consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ sau la
propunerea consiliului profesoral, cu votul a 2/3 dintre membrii acestuia, şi
comunică propunerea inspectoratului şcolar;
tt) propune
eliberarea din funcţie a directorului unităţii de învăţământ particular şi
confesional, cu votul a 2/3 din membri, şi comunică propunerea persoanei
juridice fondatoare pentru emiterea deciziei de eliberare din funcţie;
uu) aprobă
fişa individuală a postului pentru fiecare salariat, care constituie anexă la
contractul individual de muncă, şi o revizuieşte, după caz;
vv) aprobă
perioadele de efectuare a concediului de odihnă ale tuturor salariaţilor
unităţii de învăţământ preuniversitar, pe baza cererilor individuale scrise ale
acestora, în funcţie de interesul învăţământului şi al celui în cauză, ţinând
cont de calendarul activităţilor unităţii de învăţământ şi al examenelor
naţionale;
ww) aprobă
concediile salariaţilor din unitatea de învăţământ, conform reglementărilor
legale în vigoare, contractelor colective de muncă aplicabile şi regulamentului
intern;
xx) îndeplineşte
atribuţiile prevăzute de legislaţia în vigoare privind răspunderea disciplinară
a elevilor, personalului didactic de predare, didactic auxiliar şi nedidactic
din unitatea de învățământ;
yy) aprobă, în
condiţiile legii, pensionarea personalului din unitatea de învățământ;
zz) aprobă, în
limita bugetului alocat, participarea la programe de dezvoltare profesională a
angajaţilor unităţii de învățământ;
aaa)
administrează baza materială a unităţii de învățământ.
(1^1)
Consiliul de administraţie al unităţilor de învăţământ preuniversitar cu
personalitate juridică care şcolarizează exclusiv în învăţământ profesional şi
tehnic, cu o pondere majoritară a învăţământului dual, exercită, pe lângă
atribuţiile prevăzute la alin. (1), şi următoarele atribuţii:
a) numeşte şi
revocă directorul;
b) exercită
controlul asupra directorului;
c) aprobă
planificarea strategică a unităţii de învăţământ elaborată de directorul
unităţii de învățământ;
d) avizează
candidaturile pentru ocuparea posturilor didactice şi a funcţiilor de director
şi director adjunct;
e) adoptă
criteriile specifice de ocupare a posturilor didactice.
(2) Consiliul
de administraţie al unităţii de învăţământ îndeplineşte toate atribuţiile
stabilite prin lege, metodologii, acte administrative cu caracter normativ şi
contracte colective de muncă aplicabile.
ART. 16
Prevederile
prezentei metodologii sunt general obligatorii şi pot fi completate cu alte
prevederi adaptate specificului unităţii de învăţământ. Aceste prevederi vor fi
aprobate de consiliul de administraţie şi incluse în regulamentul intern al
unităţii de învățământ.
ART. 17
La data intrării în vigoare a prezentei metodologii,
orice prevedere contrară se abrogă.
Actele pot urmărire aici http://www.legistm.ro/
Actele pot urmărire aici http://www.legistm.ro/