sâmbătă, 17 februarie 2018

Consilierea de specialitate, consultanţa şi asistenţa juridică pentru unităţile de învăţământ

Explicații lămuritoare privind punerea în aplicare a art. 16 și 17 din Ordinul MENCS nr. 5.079 din 31 august 2016 privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar privind consilierea de specialitate, consultanţa şi asistenţa juridică pentru unităţile de învăţământ


Potrivit art. 16 din Ordinul MENCS nr. 5.079 din 31 august 2016, managementul unităţilor de învăţământ cu personalitate juridică este asigurat în conformitate cu prevederile legale. 

Unitatea de învăţământ cu personalitate juridică este condusă de consiliul de administraţie, de director şi, după caz, de directori adjuncţi. 

Pentru îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin, conducerea unităţii de învăţământ se consultă, după caz, cu toate organismele interesate: consiliul profesoral, reprezentanţii organizaţiilor sindicale afiliate federaţiilor sindicale reprezentative la nivel de sector de activitate învăţământ preuniversitar, care au membri în unitate, consiliul reprezentativ al părinţilor şi/sau asociaţia părinţilor, consiliul şcolar al elevilor, autorităţile administraţiei publice locale, cu reprezentanţii operatorilor economici implicaţi în susţinerea învăţământului profesional şi tehnic şi/sau în desfăşurarea instruirii practice a elevilor.

  
În cazul în care conducerea unității de învățământ vrea să obțină suplimentar, consiliere din partea specialistilor din cadrul Inspectoratului Școlar Județean, aceasta se poate adresa inspectorului școlar general ( modele de cereri anexate).

Domeniile de competență ale specialiștilor din inspectoratul școlar sunt (vezi Organigrama unui inspectorat școlar):

-domeniul curriculum şi inspecţie şcolară,
-domeniul management (management instituţional, managementul resurselor umane, dezvoltarea resursei umane, educaţie permanentă, proiecte educaţionale, învăţământ particular şi alternative educaţionale, activităţi extraşcolare, minorităţi naţionale),
-domeniul economic şi tehnic-administrativ (financiar-contabil, normare-salarizare, reţea şcolară, plan de şcolarizare, secretariat-arhivă, informatizare, tehnic-administrativ),
-audit public intern,
-juridic.

Pentru realizarea atribuţiilor sale, directorul se consultă cu reprezentanţii organizaţiilor sindicale reprezentative la nivel de sector de activitate învăţământ preuniversitar din unitatea de învăţământ şi/sau, după caz, cu reprezentanţii salariaţilor din unitatea de învăţământ, în conformitate cu prevederile legale.

Directorul are dreptul să solicite şi să primească asistenţă juridică din partea inspectoratului şcolar în toate problemele de legislaţie, precum şi în cazul unor litigii în care este implicată unitatea de învăţământ.

Conform art. 17 din Ordinul MENCS nr. 5.079 din 31 august 2016, Consultanţa şi asistenţa juridică pentru unităţile de învăţământ se asigură, la cererea directorului, de către inspectoratele şcolare, prin consilierul juridic.

Consilierul juridic nu se pronunţă asupra aspectelor economice, tehnice sau de altă natură cuprinse în documentul avizat ori semnat de acesta.



Fisiere atasate:
 Organigrama_ISJ_2017-2018.pdf [132.31 KB] 
Descarcat de 30 ori 
 Model solicitare consiliere de specialitate.doc [30 KB] 
Descarcat de 95 ori 
 Model solicitare consiliere juridică.doc [30 KB] 
Descarcat de 94 ori 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

 https://www.juridice.ro/729962/iccj-ril-admis-prestarea-activitatii-de-reprezentare-juridica-de-catre-consilierii-juridici.html