miercuri, 16 mai 2018

Încheierea/păstrarea contractului individual de muncă în unitățile școlare


În conformitate cu prevederile Hotărârii nr. 905 din 14 decembrie 2017 privind Registrul general de evidenţă a salariaţilor, instituţiile/autorităţile publice/alte entităţi juridice care angajează personal în baza unui contract individual de muncă, în calitate de angajatori, au obligaţia de a întocmi un dosar personal pentru fiecare dintre salariaţii încadraţi cu contract individual de muncă, de a-l păstra în bune condiţii la sediul angajatorului, precum şi de a-l prezenta inspectorilor de muncă, la solicitarea acestora.
Durata păstrării dosarului personal al salariatului este cea stabilită în Nomenclatorul arhivistic întocmit de angajator, în conformitate cu prevederile Legii Arhivelor Naţionale nr. 16/1996, cu modificările şi completările ulterioare.
Dosarul personal al salariatului cuprinde cel puţin următoarele documente:
a) actele necesare angajării,
b) contractul individual de muncă,
c) actele adiţionale şi celelalte acte referitoare la modificarea, suspendarea şi încetarea contractelor individuale de muncă,
d) acte de studii/certificate de calificare,
e) orice alte documente care certifică legalitatea şi corectitudinea completării în a registrul general de evidenţă a salariaţilor.
Completarea și păstrarea dosarelor personale ale salariaților se face de către persoana responsabilă cu păstrarea dosarelor personale numită prin decizie scrisă de către angajator sau de către persoana cu atribuţii stabilite prin fişa postului.
Datele din registrul general de evidenţă a salariaţilor şi dosarele personale ale fiecărui salariat se păstrează în condiţii corespunzătoare, care să asigure securitatea datelor, precum şi respectarea prevederilor legale privind protecţia datelor cu caracter personal şi ale art. 25 din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, referitoare la statele de plată.
Potrivit art. 10 din Codul Muncii (Legea nr. 53/2003, republicată) din 24 ianuarie 2003, Contractul individual de muncă este contractul în temeiul căruia o persoană fizică, denumită salariat, se obligă să presteze munca pentru şi sub autoritatea unui angajator, persoană fizică sau juridică, în schimbul unei remuneraţii denumite salariu.
Conform art. 21 alin.(1) și (3) din OMENCS nr. 5.079 din 31 august 2016 privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, cu modificările și completările ulterioare, directorul este reprezentantul legal al unităţii de învăţământ şi realizează conducerea executivă a acesteia, răspunde de aplicarea legislaţiei în vigoare, la nivelul unităţii de învăţământ, angajează personalul din unitate prin încheierea contractului individual de muncă și întocmeşte, conform legii, fişele posturilor pentru personalul din subordine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

 https://www.juridice.ro/729962/iccj-ril-admis-prestarea-activitatii-de-reprezentare-juridica-de-catre-consilierii-juridici.html