FIŞA
POSTULUI (CADRU)
INSPECTOR
ŞCOLAR GENERAL
Nr. .....
Denumirea
postului - inspector şcolar general
Gradul
profesional al ocupaţiei postului - inspector şcolar general
Nivelul postului
- conducere
Descrierea
postului:
1. Pregătirea profesională impusă
ocupantului postului:
a)studii
superioare absolvite cu diplomă de licenţă sau diplomă echivalentă;
b)membru
al corpului naţional de experţi în management educaţional;
c)titular
în învăţământ, cu gradul didactic I sau cu doctorat;
d)calificativul
„foarte bine“, obţinut în ultimii 5 ani;
e)cunoştinţe
operare PC;
f)cunoaşterea
unei limbi de circulaţie internaţională.
2. Experienţa necesară executării
operaţiunilor specifice postului:
– calităţi
dovedite în activitatea didactică şi în funcţii de conducere, de îndrumare şi
control în sistemul naţional de învăţământ.
3. Dificultatea operaţiunilor specifice
postului:
a)cunoaşterea
învăţământului preuniversitar sub toate aspectele;
b)cunoaşterea
şi aplicarea legilor, hotărârilor Guvernului, ordonanţelor de urgenţă ale
Guvernului, metodologiilor, regulamentelor şi a celorlalte documente
legislative şi de management educaţional;
c)aprecierea
ofertelor de recrutare, angajare, formare managerială şi dezvoltare
instituţională;
d)soluţionarea
contestaţiilor şi sesizărilor;
e)consultanţă
de specialitate;
f)informarea,
monitorizarea informaţiei şi a acţiunilor la nivelul inspectoratului şcolar şi
la nivelul unităţilor de învăţământ, în vederea asigurării calităţii
managementului educaţional;
g)organizarea,
controlul-verificarea, evaluarea şi luarea deciziilor.
4. Responsabilitatea implicată de post:
a)responsabilitate
privind proiectarea, organizarea, coordonarea, antrenarea/motivarea,
monitorizarea/controlul/ evaluarea, comunicarea şi autoritatea informală;
b)responsabilitatea
privind corectitudinea şi aplicabilitatea documentelor elaborate, corectitudinea
aplicării prevederilor documentelor normative;
c)responsabilitatea
soluţionării stărilor conflictuale sesizate direct sau exprimate prin
reclamaţii;
d)responsabilitatea
propunerilor decizionale.
5. Sfera de relaţii
(comunicare/relaţionare) cu: Ministerul Educaţiei şi Cercetării, inspectoratul
şcolar, unităţile conexe, unităţile de învăţământ, personalul din inspectorat,
din unităţile conexe şi din unităţile de învăţământ, comunitatea locală,
sindicate, organizaţii guvernamentale, organizaţii neguvernamentale etc.
Atribuţii
pe domenii de competenţă
Domeniul
de competenţă
|
Unitatea
de competenţă
|
Atribuţii
|
Management
|
Proiectarea
strategiei educaţionale şi a politicilor educaţionale ale inspectoratului
şcolar
|
Realizarea
diagnozei mediului educaţional judeţean/al municipiului Bucureşti
|
Elaborarea
strategiei educaţionale judeţene/a municipiului Bucureşti
|
||
Elaborarea
politicilor educaţionale la nivel judeţean/al municipiului Bucureşti
|
||
Elaborarea
strategiei inspectoratului şcolar
|
||
Elaborarea
ofertei educaţionale judeţene/a municipiului Bucureşti
|
||
Elaborarea
bugetului inspectoratului şcolar
|
||
Elaborarea
programului managerial al inspectoratului şcolar
|
||
Organizarea
activităţilor inspectoratului şcolar
|
Planificarea
activităţilor tematice ale consiliului de administraţie
|
|
Repartizarea
sarcinilor şi a responsabilităţilor pe fiecare domeniu din structura
organizatorică a inspectoratului şcolar
|
||
Recrutarea
şi selectarea personalului din inspectoratul şcolar
|
||
Conducerea/
Coordonarea activităţii inspectoratului şcolar
|
Implementarea
programului managerial
|
|
Coordonarea
funcţionării domeniilor prevăzute în structura organizatorică a
inspectoratului şcolar
|
||
Aprobarea
bugetului instituţiei în consiliul de administraţie
|
||
Repartizarea
resurselor financiare şi materiale
|
||
Asigurarea
gestiunii sistemului de salarizare a personalului din unităţile de învăţământ
preuniversitar de stat şi unităţile conexe din judeţ/municipiul Bucureşti
|
||
Asigurarea
încadrării în numărul de personal aprobat de Ministerul Educaţiei şi
Cercetării pentru unităţile de învăţământ preuniversitar de stat şi unităţile
conexe din judeţ/municipiul Bucureşti
|
||
Verificarea
încadrării în bugetul aprobat, calculat conform prevederilor legale în
vigoare, de către unităţile de învăţământ preuniversitar de stat şi unităţile
conexe din judeţ/municipiul Bucureşti
|
||
Asigurarea
încadrării în numărul de personal şi în bugetul aprobat de către ordonatorii
de credite ai unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat şi ai
unităţilor conexe din judeţ/municipiul Bucureşti
|
||
Coordonarea
activităţii de colectare şi analiză a informaţiilor privind îndeplinirea
planului managerial şi de intervenţie ameliorativă
|
||
Asigurarea
redactării materialelor de sinteză, pe baza analizei informaţiei colectate
|
||
Dezvoltarea
sistemului de control intern al instituţiei
|
||
Delegarea
de sarcini specifice procesului de coordonare operaţională a activităţilor
|
||
Motivarea/Antrenarea
personalului din subordine
|
Promovarea
personalului din subordine
|
|
Dezvoltarea
culturii organizaţionale
|
||
Medierea
conflictelor intra- şi interinstituţionale
|
||
Acordarea
de calificative, recompense sau sancţiuni personalului din subordine
|
||
Monitorizarea/Evaluarea/
Controlul activităţilor inspectoratului şcolar
|
Monitorizarea
aplicării şi respectării actelor emise de Ministerul Educaţiei şi Cercetării
şi a activităţii şcolare din teritoriu
|
|
Monitorizarea
încadrării unităţilor de învăţământ cu personal didactic şi nedidactic
|
||
Organizarea
examenelor şi concursurilor naţionale/regionale/locale
|
||
Monitorizarea
aplicării şi dezvoltării sistemului de control intern/managerial
|
||
Verificarea
execuţiei bugetare la nivelul sistemului de învăţământ preuniversitar din
judeţ/municipiul Bucureşti
|
||
Coordonarea
modului de întocmire a documentelor administrative şcolare
|
||
Verificarea
modului de soluţionare a sesizărilor, petiţiilor şi reclamaţiilor
|
||
Monitorizarea
progresului şi a disfuncţiilor apărute în activitatea inspectoratului şcolar
|
||
Monitorizarea
şi evaluarea calităţii activităţilor instructiv-educative din unităţile de
învăţământ/unităţi conexe din teritoriu
|
||
Evaluarea
performanţelor managementului unităţilor de învăţământ şi a unităţilor conexe
|
||
Informare/
Comunicare
|
Relaţii/Comunicare
|
Asigurarea
fluxului informaţional la nivelul sistemului de învăţământ judeţean/al
municipiului Bucureşti şi naţional
|
Dezvoltarea
şi menţinerea legăturilor cu partenerii sociali şi cu autorităţile locale
|
||
Realizarea
comunicării cu mass-media
|
||
Promovarea
imaginii inspectoratului şcolar
|
||
Dezvoltarea
profesională
|
Pregătire
profesională
|
Alegerea
formei adecvate de formare/perfecţionare
|
Participarea
la diverse cursuri de formare/perfecţionare
|
||
Analizarea
necesităţilor de pregătire a personalului din inspectoratul şcolar şi din
unităţile de învăţământ/unităţile conexe
|
Luat la
cunoştinţă de către ocupantul postului: ..........................
Numele şi
prenumele: ..........................
Funcţia:
......................................
Semnătura:
....................................
Data întocmirii:
..............................
Avizat
Numele şi prenumele: ..........................
Funcţia publică de conducere din cadrul Ministerului
Educaţiei şi Cercetării: ......................................
Semnătura: ....................................
Data întocmirii: ..............................
METODOLOGIE
din 2 aprilie 2020
de organizare şi desfăşurare a concursului pentru ocuparea
funcţiilor de inspector şcolar general, inspector şcolar general adjunct din
inspectoratele şcolare şi de director al casei corpului didactic
EMITENT
|
· MINISTERUL EDUCAŢIEI
ŞI CERCETĂRII
|
Publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 353 din 4 mai 2020
Data intrării în vigoare
04-05-2020
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu