vineri, 5 iunie 2020

FIŞA POSTULUI (CADRU) INSPECTOR ŞCOLAR GENERAL


FIŞA POSTULUI (CADRU)
INSPECTOR ŞCOLAR GENERAL

Nr. .....
Denumirea postului - inspector şcolar general
Gradul profesional al ocupaţiei postului - inspector şcolar general
Nivelul postului - conducere
Descrierea postului:
1. Pregătirea profesională impusă ocupantului postului:
a)studii superioare absolvite cu diplomă de licenţă sau diplomă echivalentă;
b)membru al corpului naţional de experţi în management educaţional;
c)titular în învăţământ, cu gradul didactic I sau cu doctorat;
d)calificativul „foarte bine“, obţinut în ultimii 5 ani;
e)cunoştinţe operare PC;
f)cunoaşterea unei limbi de circulaţie internaţională.
2. Experienţa necesară executării operaţiunilor specifice postului:
– calităţi dovedite în activitatea didactică şi în funcţii de conducere, de îndrumare şi control în sistemul naţional de învăţământ.
3. Dificultatea operaţiunilor specifice postului:
a)cunoaşterea învăţământului preuniversitar sub toate aspectele;
b)cunoaşterea şi aplicarea legilor, hotărârilor Guvernului, ordonanţelor de urgenţă ale Guvernului, metodologiilor, regulamentelor şi a celorlalte documente legislative şi de management educaţional;
c)aprecierea ofertelor de recrutare, angajare, formare managerială şi dezvoltare instituţională;
d)soluţionarea contestaţiilor şi sesizărilor;
e)consultanţă de specialitate;
f)informarea, monitorizarea informaţiei şi a acţiunilor la nivelul inspectoratului şcolar şi la nivelul unităţilor de învăţământ, în vederea asigurării calităţii managementului educaţional;
g)organizarea, controlul-verificarea, evaluarea şi luarea deciziilor.
4. Responsabilitatea implicată de post:
a)responsabilitate privind proiectarea, organizarea, coordonarea, antrenarea/motivarea, monitorizarea/controlul/ evaluarea, comunicarea şi autoritatea informală;
b)responsabilitatea privind corectitudinea şi aplicabilitatea documentelor elaborate, corectitudinea aplicării prevederilor documentelor normative;
c)responsabilitatea soluţionării stărilor conflictuale sesizate direct sau exprimate prin reclamaţii;
d)responsabilitatea propunerilor decizionale.
5. Sfera de relaţii (comunicare/relaţionare) cu: Ministerul Educaţiei şi Cercetării, inspectoratul şcolar, unităţile conexe, unităţile de învăţământ, personalul din inspectorat, din unităţile conexe şi din unităţile de învăţământ, comunitatea locală, sindicate, organizaţii guvernamentale, organizaţii neguvernamentale etc.
Atribuţii pe domenii de competenţă
Domeniul de competenţă
Unitatea de competenţă
Atribuţii
Management
Proiectarea strategiei educaţionale şi a politicilor educaţionale ale inspectoratului şcolar
Realizarea diagnozei mediului educaţional judeţean/al municipiului Bucureşti
Elaborarea strategiei educaţionale judeţene/a municipiului Bucureşti
Elaborarea politicilor educaţionale la nivel judeţean/al municipiului Bucureşti
Elaborarea strategiei inspectoratului şcolar
Elaborarea ofertei educaţionale judeţene/a municipiului Bucureşti
Elaborarea bugetului inspectoratului şcolar
Elaborarea programului managerial al inspectoratului şcolar
Organizarea activităţilor inspectoratului şcolar
Planificarea activităţilor tematice ale consiliului de administraţie
Repartizarea sarcinilor şi a responsabilităţilor pe fiecare domeniu din structura organizatorică a inspectoratului şcolar
Recrutarea şi selectarea personalului din inspectoratul şcolar
Conducerea/ Coordonarea activităţii inspectoratului şcolar
Implementarea programului managerial
Coordonarea funcţionării domeniilor prevăzute în structura organizatorică a inspectoratului şcolar
Aprobarea bugetului instituţiei în consiliul de administraţie
Repartizarea resurselor financiare şi materiale
Asigurarea gestiunii sistemului de salarizare a personalului din unităţile de învăţământ preuniversitar de stat şi unităţile conexe din judeţ/municipiul Bucureşti
Asigurarea încadrării în numărul de personal aprobat de Ministerul Educaţiei şi Cercetării pentru unităţile de învăţământ preuniversitar de stat şi unităţile conexe din judeţ/municipiul Bucureşti
Verificarea încadrării în bugetul aprobat, calculat conform prevederilor legale în vigoare, de către unităţile de învăţământ preuniversitar de stat şi unităţile conexe din judeţ/municipiul Bucureşti
Asigurarea încadrării în numărul de personal şi în bugetul aprobat de către ordonatorii de credite ai unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat şi ai unităţilor conexe din judeţ/municipiul Bucureşti
Coordonarea activităţii de colectare şi analiză a informaţiilor privind îndeplinirea planului managerial şi de intervenţie ameliorativă
Asigurarea redactării materialelor de sinteză, pe baza analizei informaţiei colectate
Dezvoltarea sistemului de control intern al instituţiei
Delegarea de sarcini specifice procesului de coordonare operaţională a activităţilor
Motivarea/Antrenarea personalului din subordine
Promovarea personalului din subordine
Dezvoltarea culturii organizaţionale
Medierea conflictelor intra- şi interinstituţionale
Acordarea de calificative, recompense sau sancţiuni personalului din subordine
Monitorizarea/Evaluarea/ Controlul activităţilor inspectoratului şcolar
Monitorizarea aplicării şi respectării actelor emise de Ministerul Educaţiei şi Cercetării şi a activităţii şcolare din teritoriu
Monitorizarea încadrării unităţilor de învăţământ cu personal didactic şi nedidactic
Organizarea examenelor şi concursurilor naţionale/regionale/locale
Monitorizarea aplicării şi dezvoltării sistemului de control intern/managerial
Verificarea execuţiei bugetare la nivelul sistemului de învăţământ preuniversitar din judeţ/municipiul Bucureşti
Coordonarea modului de întocmire a documentelor administrative şcolare
Verificarea modului de soluţionare a sesizărilor, petiţiilor şi reclamaţiilor
Monitorizarea progresului şi a disfuncţiilor apărute în activitatea inspectoratului şcolar
Monitorizarea şi evaluarea calităţii activităţilor instructiv-educative din unităţile de învăţământ/unităţi conexe din teritoriu
Evaluarea performanţelor managementului unităţilor de învăţământ şi a unităţilor conexe
Informare/ Comunicare
Relaţii/Comunicare
Asigurarea fluxului informaţional la nivelul sistemului de învăţământ judeţean/al municipiului Bucureşti şi naţional
Dezvoltarea şi menţinerea legăturilor cu partenerii sociali şi cu autorităţile locale
Realizarea comunicării cu mass-media
Promovarea imaginii inspectoratului şcolar
Dezvoltarea profesională
Pregătire profesională
Alegerea formei adecvate de formare/perfecţionare
Participarea la diverse cursuri de formare/perfecţionare
Analizarea necesităţilor de pregătire a personalului din inspectoratul şcolar şi din unităţile de învăţământ/unităţile conexe
Luat la cunoştinţă de către ocupantul postului: ..........................
Numele şi prenumele: ..........................
Funcţia: ......................................
Semnătura: ....................................
Data întocmirii: ..............................
Avizat
Numele şi prenumele: ..........................
Funcţia publică de conducere din cadrul Ministerului Educaţiei şi Cercetării: ......................................
Semnătura: ....................................
Data întocmirii: ..............................


METODOLOGIE din 2 aprilie 2020
de organizare şi desfăşurare a concursului pentru ocuparea funcţiilor de inspector şcolar general, inspector şcolar general adjunct din inspectoratele şcolare şi de director al casei corpului didactic
EMITENT
·  MINISTERUL EDUCAŢIEI ŞI CERCETĂRII
Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 353 din 4 mai 2020
Data intrării în vigoare 04-05-2020



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

 https://www.juridice.ro/729962/iccj-ril-admis-prestarea-activitatii-de-reprezentare-juridica-de-catre-consilierii-juridici.html