sâmbătă, 27 ianuarie 2018
Între respectul legalității și presiunea șefului: consilierul juridic
București,
CCIR Business Center, Amfiteatrul Albastru, Mezanin
Luni, 25
mai 2015, ora 20:00
Invitați
Consilier juridic Mirela Dragu, RAAPPS
Consilier juridic Lucian Florescu, Secretar
General CCJ București
Consilier juridic Florin Roșu, SMART
Moderator
Dr. Andrei Săvescu, coord.
JURIDICE.ro
Tematica
– Presiunea exercitată de șef asupra
consilierului juridic pentru a îndeplini sau a nu îndeplini o anumită acțiune,
poate fi interpretată ca o constrângere morală în înțelesul art. 25 Cod penal?
(art. 25: “Nu
este imputabilă fapta prevăzută de legea penală săvârşită din cauza unei
constrângeri morale, exercitată prin ameninţare cu un pericol grav pentru
persoana făptuitorului ori a altuia şi care nu putea fi înlăturat în alt mod.“)
– Care este sfera de aplicare a art. 254 alin. (2) din Codul muncii? (art. 254 alin. (2): “Salariaţii nu răspund de pagubele provocate de forţa majoră sau de alte cauze neprevăzute şi care nu puteau fi înlăturate şi nici de pagubele care se încadrează în riscul normal al serviciului.“)
– Care este răspunderea consilierului juridic în cazul unui act complex, emanat de la o persoană juridică, purtând semnătura reprezentantului legal, dar și ai șefilor departamentelor/direcțiilor de specialitate (contabilitate, economic etc.), inclusiv a consilierului juridic atunci când se descoperă că actul conține o neregularitate care nu este însă, de natură juridică?
– Poate conducătorul instituției să semneze un contract fără semnătura consilierului juridic? Recomandarea semnării contractului cu obiecțiuni este o soluție pe care consilierul juridic o poate recomanda conducătorului unității?
– Este oportun/necesar ca refuzul consilierului juridic de a contrasemna să fie motivat în scris/să fie rezultatul unei corespondențe scrise?
– Consilierul juridic între dispozițiile instanței și dispozițiile șefului
– Răspunderea consilierului juridic față de hotărârea pronunțată de instanță.
– Care este sfera de aplicare a art. 254 alin. (2) din Codul muncii? (art. 254 alin. (2): “Salariaţii nu răspund de pagubele provocate de forţa majoră sau de alte cauze neprevăzute şi care nu puteau fi înlăturate şi nici de pagubele care se încadrează în riscul normal al serviciului.“)
– Care este răspunderea consilierului juridic în cazul unui act complex, emanat de la o persoană juridică, purtând semnătura reprezentantului legal, dar și ai șefilor departamentelor/direcțiilor de specialitate (contabilitate, economic etc.), inclusiv a consilierului juridic atunci când se descoperă că actul conține o neregularitate care nu este însă, de natură juridică?
– Poate conducătorul instituției să semneze un contract fără semnătura consilierului juridic? Recomandarea semnării contractului cu obiecțiuni este o soluție pe care consilierul juridic o poate recomanda conducătorului unității?
– Este oportun/necesar ca refuzul consilierului juridic de a contrasemna să fie motivat în scris/să fie rezultatul unei corespondențe scrise?
– Consilierul juridic între dispozițiile instanței și dispozițiile șefului
– Răspunderea consilierului juridic față de hotărârea pronunțată de instanță.
Raportul consilierilor juridici privind starea justitiei
22 octombrie 2009 | JURIDICE.ro
·
Acest document a fost înaintat de
Uniunea Colegiilor Consilierilor Juridici din România comisiei juridice a
Senatului.
Studii de caz
miercuri, 24 ianuarie 2018
Mobilitatea personalului didactic de predare
Mobilitatea personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2018-2019
UPDATE: În Monitorul Oficial nr. 52 din 18 ianuarie 2018 a aparut ORDINUL nr. 3.017 din 8 ianuarie 2018 pentru modificarea şi completarea Metodologiei-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2018-2019, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale nr. 5.485/2017
EMITENT: Ministerul Educaţiei Naţionale
În Monitorul Oficial României nr. 926 din 24 noiembrie 2017 a fost publicat Ordinul nr. 5485 din 13 noiembrie 2017, având ca emitent Ministerul Educaţiei Naţionale. Ordinul a intrat în vigoare la data publicării și aprobă Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2018-2019, prevăzută în anexă, parte integrantă la ordin.
Anexa la ordin a fost publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 926 bis și se poate achiziţiona de la Centrul pentru relaţii cu publicul al Regiei Autonome „Monitorul Oficial“, Bucureşti, şos. Panduri nr. 1.
marți, 23 ianuarie 2018
Instrucțiunea nr. 1/2017 a MEN
Instrucțiunea nr. 1/2017 privind aplicarea unitară la nivelul unităților de învățământ preuniversitar a Standardului 9 - Proceduri prevăzut în Codul controlului intern managerial al entităților publice, aprobat prin Ordinul secretarului general al Guvernului nr. 400/2015
Aici https://lege5.ro/Gratuit/gi3dmobtgy2q/instructiunea-nr-1-2017-privind-aplicarea-unitara-la-nivelul-unitatilor-de-invatamant-preuniversitar-a-standardului-9-proceduri-prevazut-in-codul-controlului-intern-managerial-al-entitatilor-publice-a
Aici https://lege5.ro/Gratuit/gi3dmobtgy2q/instructiunea-nr-1-2017-privind-aplicarea-unitara-la-nivelul-unitatilor-de-invatamant-preuniversitar-a-standardului-9-proceduri-prevazut-in-codul-controlului-intern-managerial-al-entitatilor-publice-a
luni, 22 ianuarie 2018
Modificare si completare ROFUIP
Ordinul ministrului Educației Naționale nr. 3.027/2018 pentru modificarea și completarea Anexei - Regulament - cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar la OMENCS nr. 5079/2016 privind aprobarea ROFUIP
Regulamentul-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar reglementează organizarea și funcționarea unităților de învățământ preuniversitar, denumite în continuare unități de învățământ, în cadrul sistemului de învățământ din România, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, și se aplică în toate unitățile de învățământ.
Ordinul ministrului Educației Naționale nr. 3.027/2018 modifică și completează Anexa-Regulament-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar la Ordinul ministrului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Știinţifice nr. 5.079/2016 privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar (ROFUIP).
Fisiere atasate: |
3027_2018_2.pdf [545.65 KB] Descarcat de 853 ori |
Abonați-vă la:
Postări (Atom)
https://www.juridice.ro/729962/iccj-ril-admis-prestarea-activitatii-de-reprezentare-juridica-de-catre-consilierii-juridici.html
-
ORDINUL NR. 5.530 DIN 5 OCTOMBRIE 2011 PRIVIND APROBAREA REGULAMENTULUI-CADRU DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE A INSPECTORATELOR ŞCO...
-
1. Siguranţa în mediul şcolar în LEGEA nr. 198 din 4 iulie 2023 a învăţământului preuniversitar Siguranţa în mediul şcolar a reprezentat u...
-
Asigurarea siguranţei în unităţile de învăţământ preuniversitar Articolul 63 (1) Siguranţa în unităţile de învăţământ se realizează sub co...