program de legislaţie
românească şi europeană
Articole, studii...https://www.legistm.ro/blog
sâmbătă, 16 mai 2020
ORDIN nr. 4.135 din 21 aprilie 2020
ORDIN
nr. 4.135 din 21 aprilie 2020
privind aprobarea Instrucţiunii
pentru crearea şi/sau întărirea capacităţii sistemului de învăţământ
preuniversitar prin învăţare on-line
EMITENT
|
· MINISTERUL EDUCAŢIEI
ŞI CERCETĂRII
|
Publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 331 din 23 aprilie 2020
Data intrării în vigoare
23-04-2020
Având în vedere:
– prevederile
art. 94 alin. (2) lit. c)
şi e) din Legea educaţiei
naţionale nr. 1/2011, cu
modificările şi completările ulterioare;
– prevederile
art. 1 din Hotărârea Comitetului naţional pentru
Situaţii Speciale de Urgenţă nr. 6/2020;
– prevederile
art. 49 din anexa nr. 1 la Decretul nr. 195/2020
privind instituirea stării de urgenţă pe teritoriul României şi ale Hotărârii Parlamentului României nr. 3/2020;
– prevederile
Decretului nr. 240/2020
privind prelungirea stării de urgenţă pe întreg teritoriul României,
în
temeiul prevederilor art. 6 lit. d)
şi art. 15 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr.
24/2020 privind organizarea şi funcţionarea
Ministerului Educaţiei şi Cercetării,
ministrul educaţiei şi cercetării
emite prezentul ordin.
Articolul 1
Se aprobă Instrucţiunea pentru crearea
şi/sau întărirea capacităţii sistemului de învăţământ preuniversitar prin
învăţare on-line, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul
ordin.
Articolul 2
Direcţia
generală învăţământ preuniversitar, Centrul Naţional de Politici şi Evaluare în
Educaţie, Direcţia minorităţi, Direcţia tehnologia informaţiei şi comunicaţiei,
inspectoratele şcolare judeţene/Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti
şi unităţile de învăţământ preuniversitar duc la îndeplinire prevederile
prezentului ordin.
Articolul 3
Prezentul ordin
se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul
educaţiei şi cercetării,
Cristina
Monica Anisie
Bucureşti, 21 aprilie 2020.
Nr. 4.135.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ANEXĂ
INSTRUCȚIUNE din 21 aprilie 2020
pentru crearea şi/sau întărirea
capacităţii sistemului de învăţământ preuniversitar prin învăţare on-line
Notă
Aprobată prin ORDINUL
nr. 4.135 din 21 aprilie 2020,
publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 331 din 23 aprilie 2020.
Secţiunea 1
Dispoziţii generale
Articolul
1
(1)
Prezenta instrucţiune reglementează măsurile la nivelul Ministerului Educaţiei
şi Cercetării, al inspectoratelor şcolare şi al unităţilor de învăţământ
preuniversitar în vederea continuării procesului de învăţare la nivelul
sistemului de învăţământ preuniversitar.
(2)
Măsurile prevăzute de prezenta instrucţiune au scopul de a asigura desfăşurarea
procesului de învăţare on-line.
Secţiunea a 2-a
Măsuri la nivelul Ministerului
Educaţiei şi Cercetării şi al instituţiilor centrale din subordine/în
coordonare
Articolul
2
Ministerul
Educaţiei şi Cercetării, prin Direcţia generală învăţământ preuniversitar
(DGIP), elaborează şi adoptă Planul naţional de intervenţie educaţională pentru
situaţia suspendării cursurilor din învăţământul preuniversitar.
Articolul
3
(1)
Ministerul Educaţiei şi Cercetării, prin Centrul Naţional de Politici şi
Evaluare în Educaţie (CNPEE), operaţionalizează portalul Digital pe educred.ro
(https://digital.educred.ro) ca totalitate a platformelor de e-learning şi a
resurselor de învăţare on-line asigurate şi, după caz, validate şi recomandate
de Ministerul Educaţiei şi Cercetării.
(2)
Portalul Digital pe educred.ro va conţine o secţiune cu tutoriale şi alte
materiale de învăţare, destinată formării şi susţinerii cadrelor didactice, în
vederea proiectării, realizării, evaluării activităţilor de învăţare on-line şi
gestionării activităţilor elevilor pe platforme de învăţare on-line.
(3)
Ministerul Educaţiei şi Cercetării dezvoltă instrumente pentru toţi actorii din
sistemul de învăţământ: preşcolari, elevi, cadre didactice, directori ai
unităţilor de învăţământ, inspectori şcolari, consilieri şcolari,
părinţi/reprezentanţi legali etc., în vederea monitorizării, susţinerii şi
îmbunătăţirii accesului la învăţare.
(4)
Informaţiile relevante pentru monitorizarea, susţinerea şi îmbunătăţirea
accesului la învăţare vor fi completate în Sistemul informatic integrat al
învăţământului din România (SIIIR) de unităţile de învăţământ, în conformitate
cu solicitările Ministerului Educaţiei şi Cercetării.
Articolul
4
(1)
CNPEE, pe baza datelor preluate din SIIIR, elaborează şi publică, semestrial,
analize privind accesul unităţilor de învăţământ, al cadrelor didactice şi al
elevilor la resurse pentru învăţarea on-line, precum şi referitoare la
pregătirea cadrelor didactice pentru utilizarea platformelor de e-learning şi a
resurselor de învăţare on-line asigurate şi, după caz, validate şi recomandate
de Ministerul Educaţiei şi Cercetării.
(2)
Analizele vor evidenţia pentru fiecare unitate de învăţământ şi pentru fiecare
structură subordonată:
a)dotarea
cu terminale de tip desktop, laptop, tabletă funcţionale;
b)conectarea
la internet;
c)gradul
de acces al unităţilor de învăţământ la platforme de învăţare, instrumente şi
resurse necesare desfăşurării activităţilor de învăţare on-line;
d)numărul
şi procentajul cadrelor didactice care dispun de terminale de tip desktop,
laptop, tabletă şi telefon inteligent, conectate la internet, în folosinţă
exclusivă şi/sau partajată cu alţi membri ai familiei;
e)numărul
şi procentajul elevilor care dispun de terminale de tip desktop, laptop,
tabletă şi telefon inteligent, conectate la internet, în folosinţă exclusivă
şi/sau partajată cu alţi membri ai familiei;
f)aspecte
privind calitatea procesului didactic on-line prin valorificarea rezultatelor
din instrumentele de feedback.
Articolul
5
(1)
Ministerul Educaţiei şi Cercetării va face demersurile necesare pentru
introducerea în curriculumul programelor de formare psihopedagogică iniţială a
disciplinelor de pregătire didactică şi practică de specialitate (obligatorii)
pentru dezvoltarea competenţelor de integrare a tehnologiei în procesul de
predare-învăţare-evaluare.
(2)
Începând cu data intrării în vigoare a prezentei instrucţiuni, casele corpului
didactic vor elabora programe de formare continuă destinate personalului
didactic, iar Comisia specializată de acreditare (CSA) din cadrul Ministerului
Educaţiei şi Cercetării va acredita, cu prioritate, programe pentru dezvoltarea
competenţelor de integrare a tehnologiei în procesul de predare-învăţare-evaluare,
pentru cadrele didactice.
Articolul
6
(1)
Ministerul Educaţiei şi Cercetării poate decide, în cazuri justificate (de
exemplu, suspendarea cursurilor ca urmare a instituirii, pe teritoriul
României, a stării de urgenţă) şi pe baza unor instrucţiuni emise în prealabil,
că evaluarea la anumite discipline/module poate fi realizată şi on-line.
(2)
Ministerul Educaţiei şi Cercetării elaborează şi diseminează, prin experţii
CNPEE, pe toată perioada suspendării cursurilor, resurse de antrenament de tip
test şi bareme de evaluare şi de notare necesare pregătirii individuale pentru
susţinerea evaluării naţionale a elevilor de clasa a VIII-a şi a examenului
naţional de bacalaureat.
(3)
Ministerul Educaţiei şi Cercetării actualizează actele normative care
reglementează fişa postului cadrelor didactice şi evaluarea acestora, incluzând
atribuţii specifice şi indicatori de performanţă, referitori la proiectarea,
realizarea şi evaluarea activităţilor de învăţare on-line.
Secţiunea a 3-a
Măsuri la nivelul
inspectoratelor şcolare
Articolul
7
Inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti
realizează următoarele activităţi:
a)elaborează
planul judeţean/al municipiului Bucureşti de intervenţie educaţională pentru
situaţia suspendării cursurilor prin adaptare la specificul regional şi local
în concordanţă cu planul naţional prevăzut la art. 2;
b)monitorizează
organizarea şi desfăşurarea activităţilor-suport pentru învăţarea on-line în
unităţile de învăţământ din subordine;
c)monitorizează
completarea în SIIIR de către unităţile de învăţământ a informaţiilor relevante
pentru susţinerea şi îmbunătăţirea accesului la învăţare al beneficiarilor
sistemului de educaţie, analizează aceste date cu scopul actualizării periodice
a planului prevăzut la lit. a);
d)colaborează
cu autorităţile administraţiei publice judeţene şi locale în vederea asigurării
echipamentelor informatice şi a conectării la internet a unităţilor de
învăţământ;
e)asigură,
monitorizează, analizează şi pune în aplicare, împreună cu unităţile de
învăţământ, cu casele corpului didactic şi cu furnizorii programelor de formare
continuă acreditate, pregătirea personalului didactic din învăţământul
preuniversitar;
f)îndrumă,
prin inspectorii şcolari de specialitate/profesorii metodişti, cadrele
didactice în:
(ii) elaborarea unor exemple de resurse
educaţionale;
(i) proiectarea activităţilor de
predare-învăţare-evaluare on-line;
g)organizează
sesiuni on-line cu cadrele didactice pentru transferul de bune practici în
învăţarea on-line;
h)transmit
Ministerului Educaţiei şi Cercetării raportări cu privire la organizarea şi
desfăşurarea activităţii suport pentru învăţarea on-line, conform formatului şi
termenelor stabilite de Ministerul Educaţiei şi Cercetării;
i)aplică
mecanismele de colectare a feedbackului de la elevi, părinţi, cadre didactice,
alte categorii de personal implicat în organizarea şi desfăşurarea
activităţii-suport pentru învăţarea on-line, în scopul luării măsurilor care să
conducă la îmbunătăţirea accesului, participării şi a calităţii activităţilor
desfăşurate on-line.
Secţiunea a 4-a
Măsuri la nivelul unităţilor de
învăţământ preuniversitar
Articolul
8
Conducerea unităţii de învăţământ desfăşoară următoarele activităţi
de facilitare a învăţării on-line:
a)aplică
planul de acţiune al inspectoratului şcolar judeţean/Inspectoratului Şcolar al
Municipiului Bucureşti (ISJ/ISMB) prevăzut la art. 7 lit.
a);
b)informează,
prin intermediul cadrelor didactice, elevii şi părinţii acestora cu privire la
perioada suspendării cursurilor în unitatea de învăţământ şi la modalitatea de
organizare a activităţii-suport pentru învăţarea on-line în această perioadă,
inclusiv cu privire la drepturile şi obligaţiile acestora;
c)realizează
completarea în SIIIR a informaţiilor relevante pentru susţinerea şi
îmbunătăţirea accesului la învăţare al beneficiarilor sistemului de educaţie;
d)asigură
accesul cadrelor didactice şi elevilor la platforme educaţionale, prin
înregistrarea unităţii de învăţământ (dacă este cazul);
e)colaborează
cu autorităţile administraţiei publice locale şi cu inspectoratul şcolar,
pentru completarea dotării cu echipamente informatice şi pentru conectarea la
internet, în funcţie de nevoile identificate;
f)analizează
nevoile de dezvoltare a competenţelor digitale ale cadrelor didactice şi le
desemnează pe cele care trebuie să participe la programe de formare;
g)stabileşte,
împreună cu cadrele didactice şi profesorii diriginţi, platformele, aplicaţiile
şi resursele educaţionale deschise care se recomandă a fi utilizate în
activitatea desfăşurată;
h)realizează,
împreună cu profesorii diriginţi şi cadrele didactice, un program săptămânal
care include activităţile de învăţare on-line pentru fiecare disciplină de
studiu, având în vedere o durată echilibrată a acestora;
i)stabileşte
modalitatea de monitorizare a realizării activităţilor on-line de către cadrele
didactice;
j)identifică
şi aplică modalităţi de susţinere a activităţii pentru posibile cazuri
speciale, inclusiv pentru elevii cu cerinţe educaţionale speciale (CES);
k)aplică
mecanismele de colectare a feedbackului de la elevi, părinţi, cadre didactice,
alte categorii de personal implicat în organizarea şi desfăşurarea
activităţii-suport pentru învăţarea on-line, în scopul luării măsurilor care să
conducă la îmbunătăţirea accesului, participării şi a calităţii activităţii;
l)actualizează
fişele posturilor cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar, cu
atribuţii referitoare la activităţile de învăţare on-line.
Articolul
9
(1)Educatoarea/Profesorul
pentru învăţământ preşcolar/Învăţătorul de la clasele pregătitoare, clasele I
şi clasele a II-a/Profesorul pentru învăţământ primar de la clasele
pregătitoare, clasele I şi clasele a II-a realizează, după caz, următoarele
activităţi:
a)informează
părinţii preşcolarilor/elevilor cu privire la perioada suspendării cursurilor
în unitatea de învăţământ şi modalitatea de organizare a activităţii-suport
pentru învăţarea on-line, inclusiv cu privire la drepturile şi obligaţiile
acestora;
b)coordonează
activitatea grupei/clasei şi colaborează cu celelalte cadre didactice în
vederea asigurării continuităţii participării preşcolarilor/elevilor la
activitatea de învăţare on-line;
c)participă
împreună cu celelalte cadre didactice şi conducerea unităţii de învăţământ la
stabilirea platformelor, aplicaţiilor şi resurselor educaţionale deschise care
se recomandă a fi utilizate în activitatea desfăşurată;
d)transmite
părinţilor preşcolarilor/elevilor de la grupa/clasa pe care o coordonează
programul stabilit la nivelul unităţii de învăţământ, precum şi alte informaţii
relevante pentru facilitarea învăţării on-line;
e)asigură
comunicarea cu părinţii pentru participarea preşcolarilor/elevilor la
activităţile-suport pentru învăţarea on-line;
f)colectează
feedbackul de la preşcolari/elevi şi părinţi, cu privire la organizarea şi
desfăşurarea activităţii-suport pentru învăţarea on-line, şi îl transmite
conducerii unităţii de învăţământ;
g)intervine
în soluţionarea unor situaţii specifice cu privire la desfăşurarea activităţii,
în care sunt implicaţi preşcolarii/elevii grupei/clasei.
(2)
Învăţătorul de la clasele a III-a şi clasele a IV-a/Profesorul pentru
învăţământ primar de la clasele a III-a şi a IV-a/ Profesorul diriginte
realizează, după caz, următoarele activităţi:
a)informează
elevii şi părinţii acestora cu privire la perioada suspendării cursurilor în
unitatea de învăţământ şi modalitatea de organizare a activităţii-suport pentru
învăţarea on-line, inclusiv cu privire la drepturile şi obligaţiile acestora;
b)coordonează
activitatea clasei şi colaborează cu celelalte cadre didactice în vederea
asigurării continuităţii participării elevilor la activitatea de învăţare
on-line;
c)participă
împreună cu celelalte cadre didactice şi conducerea unităţii de învăţământ la
stabilirea platformelor, aplicaţiilor şi resurselor educaţionale deschise care
se recomandă a fi utilizate în activitatea desfăşurată;
d)transmite
elevilor de la clasa pe care o coordonează programul stabilit la nivelul
unităţii de învăţământ, precum şi alte informaţii relevante pentru facilitarea
învăţării on-line;
e)menţine
legătura cu cadrele didactice de specialitate în ceea ce priveşte participarea
la activităţile de învăţare on-line a elevilor din clasa pe care o coordonează;
f)oferă
consiliere elevilor clasei pentru participarea acestora la activităţile-suport
pentru învăţarea on-line;
g)asigură
comunicarea cu părinţii elevilor;
h)colectează
feedbackul de la elevi şi părinţi, cadrele didactice de la clasă, cu privire la
organizarea şi desfăşurarea activităţii-suport pentru învăţarea on-line, şi îl
transmite conducerii unităţii de învăţământ;
i)intervine
în soluţionarea unor situaţii specifice cu privire la desfăşurarea activităţii,
în care sunt implicaţi elevii/profesorii clasei.
Articolul
10
Cadrele didactice realizează următoarele activităţi:
a)colectează
informaţii necesare accesului şi participării elevilor la activitatea de
predare-învăţare-evaluare desfăşurată on-line;
b)proiectează
activitatea-suport pentru învăţarea on-line din perspectiva principiilor
didactice şi a celor privind învăţarea on-line;
c)desfăşoară
activitatea didactică în sistem on-line şi sunt responsabile de asigurarea
calităţii actului educaţional;
d)elaborează,
adaptează, selectează resurse educaţionale deschise, sesiuni de învăţare pe
platforme educaţionale, aplicaţii, precum şi alte categorii de resurse şi
mijloace care pot fi utilizate în procesul de învăţare on-line;
e)elaborează
instrumente de evaluare aplicabile on-line, pentru înregistrarea progresului
elevilor;
f)oferă
feedback constructiv permanent fiecărui elev, în urma participării la
activităţile desfăşurate şi a rezolvării sarcinilor de lucru;
g)raportează
conducerii unităţii de învăţământ activitatea desfăşurată, ţinând seama de
modalităţile şi termenele de raportare stabilite de către aceasta;
h)participă
la activităţile de formare şi webinariile recomandate de către Ministerul
Educaţiei şi Cercetării, ISJ/ISMB şi conducerea unităţii de învăţământ.
Articolul
11
(1)
Părintele, tutorele legal instituit sau susţinătorul legal are obligaţia de a
lua toate măsurile necesare pentru a asigura accesul şi participarea
preşcolarului/elevului la activităţile de învăţare on-line organizate de
unitatea de învăţământ.
(2)
Părintele, tutorele legal instituit sau susţinătorul legal răspunde material
pentru distrugerea echipamentelor informatice şi de comunicare în situaţia în
care acestea aparţin patrimoniului unităţii de învăţământ.
Articolul
12
(1)
Preşcolarul/Elevul are dreptul de a avea acces gratuit la portalurile,
platformele de învăţare, bibliotecile virtuale şi la alte resurse de învăţare
digitale, în funcţie de nevoi.
(2)
Elevul are obligaţia de a participa la activităţile de învăţare on-line
stabilite de unitatea de învăţământ.
Secţiunea a 5-a
Dispoziţii finale
Articolul
13
Ministerul
Educaţiei şi Cercetării va actualiza legislaţia subsecventă Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011,
cu modificările şi completările ulterioare, în concordanţă cu prevederile
prezentei instrucţiuni.
Articolul
14
La reluarea
activităţii de predare-învăţare-evaluare în unităţile de învăţământ,
activitatea-suport pentru învăţarea on-line poate fi valorificată de cadrul
didactic prin calificativ/notă cu acordul elevului sau cu acordul
părintelui/tutorelui legal.
Articolul
15
(1)
Pentru preşcolarii/elevii din medii dezavantajate, inspectoratele şcolare şi
unităţile de învăţământ, cu sprijinul autorităţilor locale şi al altor
parteneri educaţionali, iau măsuri pentru asigurarea condiţiilor necesare şi a
accesului la activităţi de învăţare prin identificarea nevoilor şi a soluţiilor
de dotare cu echipamente informatice şi conectare la internet.
(2)
Unităţile de învăţământ vor realiza planuri de recuperare şi planuri remediale
pentru elevii care în perioada suspendării cursurilor nu au putut participa,
din motive obiective, la activităţile de învăţare on-line. Acestea vor fi
aplicate imediat după reluarea cursurilor.
Articolul
16
În organizarea şi
desfăşurarea activităţilor în mediul virtual se asigură respectarea cerinţelor
privind protecţia datelor cu caracter personal, conform prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679
al Parlamentului European şi al Consiliului Uniunii Europene din 27 aprilie
2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea
datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de
abrogare a Directivei
95/46/CE.
-----
joi, 14 mai 2020
Măsuri în domeniul educației în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2
Ordonanta urgenta 70/2020 privind reglementarea unor măsuri, începând cu data de 15 mai 2020, în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, pentru prelungirea unor termene, pentru modificarea şi completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, a Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, precum şi a altor acte normative
...aici https://legeaz.net/monitorul-oficial-39 ... 5-mai-2020
VIII. Măsuri în domeniul educației în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2
Art. 34. —în conformitate cu dispozițiile art. 361 alin. (3) lit. c) din Legea nr. 1/2011. cu modificările și completările ulterioare, pentru anul școlar 2019—2020, probele de evaluare a competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română, probele de evaluare a competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă, pentru elevii care au urmat studiile liceale într-o limbă a minorităților naționale, probele de evaluare a competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională studiată pe parcursul învățământului liceal și probele de evaluare a competențelor digitale se echivalează/se recunosc conform metodologiei aprobate prin ordin al ministrului educației și cercetării, în termen de 15 zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență.
Art. 35. — Prin derogare de la dispozițiile art. 9 alin. (2) din Legea nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, statul asigură finanțarea de bază și pentru preșcolarii și elevii din învățământul de stat, pentru preșcolarii din învățământul particular și cel confesional, autorizat provizoriu, precum și pentru elevii din învățământul general obligatoriu particular și cel confesional, care studiază în unități de învățământ autorizate provizoriu. De asemenea, statul asigură finanțarea de bază pentru învățământul profesional, liceal particular și cel confesional, autorizat provizoriu, pentru perioada suspendării cursurilor din anul școlar 2019—2020, începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență. Finanțarea se face în baza și în limitele costului standard per elev, per preșcolar, după caz, conform metodologiei elaborate de Ministerul Educației și Cercetării.
Art. 36. — Prin derogare de la dispozițiile art. 9 alin. (4) din Legea nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, de suma aferentă finanțării de bază stabilită conform art. 9 alin. (4) din același act normativ beneficiază toți preșcolarii și elevii din învățământul general obligatoriu, profesional și liceal, particular și confesional, care studiază în unități de învățământ autorizate provizoriu, pentru perioada suspendării cursurilor din anul școlar 2019—2020,începând cu intrarea în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență.
Art. 37. — Prin derogare de la dispozițiile art. 30 lit. c) și art. 31 lit. d) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calității educației aprobată prin Legea nr. 87/2006 cu modificările și completările ulterioare, în situația stării de alertă, departamentul de acreditare numește o comisie de experți în evaluare și acreditare, care analizează raportul de evaluare internă, verifică prin corespondență și în modul online la instituția solicitantă îndeplinirea standardelor pe domeniile și criteriile prevăzute la art. 10 și elaborează propriul raport de evaluare.
Art. 38. — Pentru anul școlar 2019—2020, cadrelor didactice care susțin examenul pentru definitivare în învățământ li se recunoaște nota obținută la ultima inspecție la clasă, susținută în calitate de cadru didactic calificat.
Art. 39. — Începând cu data intrării în vigoare a prezentei Ordonanțe de urgență și până la eliminarea restricțiilor privind adunările publice de către autoritățile de resort, prin derogare de la prevederile art. 242 alin. (4), lit. a), b), și c) din Legea nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, pentru sesiunea 2020, gradul didactic II se obține de către personalul didactic de predare care are o vechime la catedră de cel puțin 4 ani de la obținerea definitivării în învățământ, prin promovarea următoarelor probe:
a) cel puțin două inspecții școlare;
b) o probă scrisă, care conține elemente de pedagogie și de psihologie, precum și elemente din metodica specialității, cu abordări interdisciplinare și de creativitate, elaborată pe baza unei programe aprobate de Ministerul Educației și Cercetării, pentru fiecare specialitate în parte.
Art. 40. — Începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență și până la eliminarea restricțiilor privind adunările publice de către autoritățile de resort, prin derogare de la prevederile art. 252 alin. (3) din Legea nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, soluționarea restrângerii de activitate pentru cadrele didactice titulare în sistemul de învățământ preuniversitar se realizează prin repartizarea pe posturi/catedre vacante, activitate coordonată de inspectoratele școlare județene/lnspectoratul Școlar al Municipiului București, conform metodologiei elaborate de Ministerul Educației și Cercetării în termen de 15 zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență.
Art. 41. — Începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență și până la eliminarea restricțiilor privind adunările publice de către autoritățile de resort, prin derogare de la prevederile art. 252 alin. (5) din Legea nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, cadrele didactice titulare în sistemul de învățământ preuniversitar beneficiază, la cerere, de pretransfer în aceeași localitate, în localitatea în care își are domiciliul cadrul didactic sau pentru apropiere de domiciliu, conform metodologiei elaborate cu consultarea partenerilor de dialog social și aprobate prin ordin al ministrului educației și cercetării, în termen de 15 zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență.
Art. 42. — (1) Începând cu data intrării in vigoare a prezentei ordonanțe de urgență și până la eliminarea restricțiilor privind adunările publice de către autoritățile de resort, prin derogare de la prevederile art. 254 alin. (8) lit. a) din Legea nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, concursul prevăzut de art. 254 alin. (3) din Legea nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, constă într-o probă scrisă în cadrul concursului prevăzut la art. 89 din Legea nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, pentru angajarea personalului didactic de predare cu contract individual de muncă, pe baza programelor specifice aprobate de Ministerul Educației și Cercetării.
(2) începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență și până la eliminarea restricțiilor privind adunările publice de către autoritățile de resort, prin derogare de la prevederile art. 254 alin. (8) lit. b) din Legea nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, concursul prevăzut de art. 254 alin. (3) din Legea nr. 1/2011, cu modificările și completările, privind angajarea prin plata cu ora a personalului didactic asociat și a personalului didactic pensionat constă în prezentarea unui curriculum vitae, care să conțină elemente relevante cu privire la activitatea profesională.
Art. 43. — La data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență se abrogă dispozițiile art. 7, art. 10 și art. 11 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 58/2020 privind luarea unor măsuri pentru buna funcționare a sistemului de învățământ.
Art. 44. —Anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 225/2020 privind modificarea Normelor metodologice pentru aplicarea Legii nr. 269/2004 privind acordarea unui ajutor financiar în vederea stimulării achiziționării de calculatoare, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.294/2004, se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 1 la prezenta ordonanță de urgență.
Detalii: https://legeaz.net/monitorul-oficial-39 ... 5-mai-2020
...aici https://legeaz.net/monitorul-oficial-39 ... 5-mai-2020
VIII. Măsuri în domeniul educației în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2
Art. 34. —în conformitate cu dispozițiile art. 361 alin. (3) lit. c) din Legea nr. 1/2011. cu modificările și completările ulterioare, pentru anul școlar 2019—2020, probele de evaluare a competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română, probele de evaluare a competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă, pentru elevii care au urmat studiile liceale într-o limbă a minorităților naționale, probele de evaluare a competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională studiată pe parcursul învățământului liceal și probele de evaluare a competențelor digitale se echivalează/se recunosc conform metodologiei aprobate prin ordin al ministrului educației și cercetării, în termen de 15 zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență.
Art. 35. — Prin derogare de la dispozițiile art. 9 alin. (2) din Legea nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, statul asigură finanțarea de bază și pentru preșcolarii și elevii din învățământul de stat, pentru preșcolarii din învățământul particular și cel confesional, autorizat provizoriu, precum și pentru elevii din învățământul general obligatoriu particular și cel confesional, care studiază în unități de învățământ autorizate provizoriu. De asemenea, statul asigură finanțarea de bază pentru învățământul profesional, liceal particular și cel confesional, autorizat provizoriu, pentru perioada suspendării cursurilor din anul școlar 2019—2020, începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență. Finanțarea se face în baza și în limitele costului standard per elev, per preșcolar, după caz, conform metodologiei elaborate de Ministerul Educației și Cercetării.
Art. 36. — Prin derogare de la dispozițiile art. 9 alin. (4) din Legea nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, de suma aferentă finanțării de bază stabilită conform art. 9 alin. (4) din același act normativ beneficiază toți preșcolarii și elevii din învățământul general obligatoriu, profesional și liceal, particular și confesional, care studiază în unități de învățământ autorizate provizoriu, pentru perioada suspendării cursurilor din anul școlar 2019—2020,începând cu intrarea în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență.
Art. 37. — Prin derogare de la dispozițiile art. 30 lit. c) și art. 31 lit. d) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calității educației aprobată prin Legea nr. 87/2006 cu modificările și completările ulterioare, în situația stării de alertă, departamentul de acreditare numește o comisie de experți în evaluare și acreditare, care analizează raportul de evaluare internă, verifică prin corespondență și în modul online la instituția solicitantă îndeplinirea standardelor pe domeniile și criteriile prevăzute la art. 10 și elaborează propriul raport de evaluare.
Art. 38. — Pentru anul școlar 2019—2020, cadrelor didactice care susțin examenul pentru definitivare în învățământ li se recunoaște nota obținută la ultima inspecție la clasă, susținută în calitate de cadru didactic calificat.
Art. 39. — Începând cu data intrării în vigoare a prezentei Ordonanțe de urgență și până la eliminarea restricțiilor privind adunările publice de către autoritățile de resort, prin derogare de la prevederile art. 242 alin. (4), lit. a), b), și c) din Legea nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, pentru sesiunea 2020, gradul didactic II se obține de către personalul didactic de predare care are o vechime la catedră de cel puțin 4 ani de la obținerea definitivării în învățământ, prin promovarea următoarelor probe:
a) cel puțin două inspecții școlare;
b) o probă scrisă, care conține elemente de pedagogie și de psihologie, precum și elemente din metodica specialității, cu abordări interdisciplinare și de creativitate, elaborată pe baza unei programe aprobate de Ministerul Educației și Cercetării, pentru fiecare specialitate în parte.
Art. 40. — Începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență și până la eliminarea restricțiilor privind adunările publice de către autoritățile de resort, prin derogare de la prevederile art. 252 alin. (3) din Legea nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, soluționarea restrângerii de activitate pentru cadrele didactice titulare în sistemul de învățământ preuniversitar se realizează prin repartizarea pe posturi/catedre vacante, activitate coordonată de inspectoratele școlare județene/lnspectoratul Școlar al Municipiului București, conform metodologiei elaborate de Ministerul Educației și Cercetării în termen de 15 zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență.
Art. 41. — Începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență și până la eliminarea restricțiilor privind adunările publice de către autoritățile de resort, prin derogare de la prevederile art. 252 alin. (5) din Legea nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, cadrele didactice titulare în sistemul de învățământ preuniversitar beneficiază, la cerere, de pretransfer în aceeași localitate, în localitatea în care își are domiciliul cadrul didactic sau pentru apropiere de domiciliu, conform metodologiei elaborate cu consultarea partenerilor de dialog social și aprobate prin ordin al ministrului educației și cercetării, în termen de 15 zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență.
Art. 42. — (1) Începând cu data intrării in vigoare a prezentei ordonanțe de urgență și până la eliminarea restricțiilor privind adunările publice de către autoritățile de resort, prin derogare de la prevederile art. 254 alin. (8) lit. a) din Legea nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, concursul prevăzut de art. 254 alin. (3) din Legea nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, constă într-o probă scrisă în cadrul concursului prevăzut la art. 89 din Legea nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, pentru angajarea personalului didactic de predare cu contract individual de muncă, pe baza programelor specifice aprobate de Ministerul Educației și Cercetării.
(2) începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență și până la eliminarea restricțiilor privind adunările publice de către autoritățile de resort, prin derogare de la prevederile art. 254 alin. (8) lit. b) din Legea nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, concursul prevăzut de art. 254 alin. (3) din Legea nr. 1/2011, cu modificările și completările, privind angajarea prin plata cu ora a personalului didactic asociat și a personalului didactic pensionat constă în prezentarea unui curriculum vitae, care să conțină elemente relevante cu privire la activitatea profesională.
Art. 43. — La data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență se abrogă dispozițiile art. 7, art. 10 și art. 11 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 58/2020 privind luarea unor măsuri pentru buna funcționare a sistemului de învățământ.
Art. 44. —Anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 225/2020 privind modificarea Normelor metodologice pentru aplicarea Legii nr. 269/2004 privind acordarea unui ajutor financiar în vederea stimulării achiziționării de calculatoare, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.294/2004, se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 1 la prezenta ordonanță de urgență.
Detalii: https://legeaz.net/monitorul-oficial-39 ... 5-mai-2020
miercuri, 13 mai 2020
ORDIN nr. 4220/769/2020
Ordinul nr. 4220/769/2020 pentru
stabilirea unor măsuri de prevenire și combatere a îmbolnăvirilor cu SARS-CoV-2
în unitățile/instituțiile de învățământ
B
Text publicat în M.Of.
al României.
În vigoare de la 12 mai 2020
Văzând
Referatul de aprobare nr. 972/2020 al Direcției generale învățământ
preuniversitar din cadrul Ministerului Educației și Cercetării,
având în
vedere prevederile:
- art. 83 alin. (1) din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu
modificările și completările ulterioare;
- Ordinului ministrului educației,
cercetării, tineretului și sportului nr. 5.530/2011 privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare și funcționare a
inspectoratelor școlare, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordinului ministrului educației
naționale și cercetării științifice nr. 5.079/2016 privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare și funcționare a
unităților de învățământ preuniversitar, cu modificările și completările
ulterioare;
- art. 10 alin. (2) lit. b), art. 17 alin. (2) și art. 25 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul
sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare,
în temeiul
prevederilor art. 15 alin. (3) al Hotărârii Guvernului nr. 24/2020 privind
organizarea și funcționarea Ministerului Educației și Cercetării și ale art.
7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind
organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății, cu modificările și
completările ulterioare,
ministrul educației și cercetării și ministrul
sănătății emit prezentul ordin.
Ministerul
Educației și Cercetării și Ministerul Sănătății stabilesc măsuri pentru
desfășurarea activităților de către persoanele care au acces în cadrul
unităților/instituțiilor de învățământ, în condiții de siguranță, în contextul
prevenirii și combaterii infectării cu SARS-CoV-2.
Ministerul
Educației și Cercetării asigură cadrul general pentru desfășurarea tuturor
activităților specifice în cadrul unităților/instituțiilor de învățământ și
monitorizează prin inspectoratele școlare județene/al municipiului București
modul în care se implementează acțiunile de prevenire și combatere a infectării
cu SARS-CoV-2.
Inspectoratele
școlare județene/Inspectoratul Școlar al Municipiului București
transmit/transmite direcțiilor de sănătate publică, cu cel puțin o săptămână
înainte, perioada de desfășurare a activităților la care participă elevii în
unitățile de învățământ preuniversitar, precum și intervalul orar.
Inspectoratele
școlare județene/Inspectoratul Școlar al Municipiului București verifică
respectarea de către unitățile/instituțiile de învățământ a normelor instituite
de autoritățile de resort privind asigurarea materialelor de igienă și de
protecție sanitară necesare atât pentru elevi, cât și pentru personalul
didactic/didactic auxiliar și nedidactic, precum și respectarea măsurilor
igienico-sanitare, în contextul prevenirii și combaterii infectării cu
SARS-CoV-2.
Inspectoratele
școlare județene/Inspectoratul Școlar al Municipiului București monitorizează
organizarea și desfășurarea activităților din cadrul unităților de învățământ.
Inspectoratele
școlare județene/Inspectoratul Școlar al Municipiului București colaborează cu
direcțiile de sănătate publică județene/a municipiului București în vederea
instituirii măsurilor de prevenire și combatere a îmbolnăvirilor în
unitățile/instituțiile de învățământ, prin triaj epidemiologic zilnic
(măsurarea temperaturii) realizat de către un medic sau asistent medical în
fiecare unitate de învățământ, astfel:
a) Direcțiile de sănătate publică
județene/a municipiului București centralizează listele cu cadrele medicale desemnate
(medic sau asistent medical) pentru acordarea asistenței medicale, pentru
fiecare unitate de învățământ și le transmit inspectoratelor școlare care le
pun la dispoziția unităților de învățământ.
b) Inspectoratele școlare
județene/Inspectoratul Școlar al Municipiului București vor comunica regulat
direcțiilor de sănătate publică rapoartele de monitorizare privind asigurarea
condițiilor igienico-sanitare în cadrul unităților de învățământ și respectarea
normelor de către elevi și personalul didactic, didactic auxiliar și
nedidactic.
Conducerile
unităților de învățământ răspund de implementarea acțiunilor de prevenire și
combatere a infectării cu SARS-CoV-2 și de organizarea și desfășurarea
activităților, pe baza unui program, în conformitate cu legislația în vigoare.
Pentru
îndeplinirea atribuțiilor ce îi revin, conducerea unității de învățământ se
consultă, după caz, cu: consiliul profesoral, consiliul reprezentativ al
părinților/asociația părinților, consiliul școlar al elevilor, reprezentanții
organizațiilor sindicale, autoritățile administrației publice locale, precum și
cu reprezentanții operatorilor economici implicați în susținerea învățământului
profesional și tehnic, pentru organizarea în bune condiții a activităților
desfășurate, în contextul actual.
Consiliile
de administrație ale unităților de învățământ preuniversitar, în termen de 5
zile de la publicarea prezentului ordin, vor elabora și vor aproba o procedură
proprie, prin care stabilesc modalitățile de desfășurare a activităților de
pregătire a sesiunilor de examen, propriul circuit de intrare și de ieșire a
elevilor, a personalului didactic, didactic auxiliar și nedidactic, precum și
modul în care se va realiza igienizarea/dezinfecția unității de învățământ,
asigurându-se că:
a) la intrarea în unitatea de
învățământ a personalului didactic, didactic auxiliar, nedidactic și a elevilor
va fi măsurată temperatura (care nu trebuie să depășească 37°C) de către cadrul
medical care va asigura asistența medicală pe întreaga durată a desfășurării
activităților;
b) în situația în care un elev sau un
cadru didactic, didactic auxiliar sau nedidactic prezintă simptome sau există
suspiciunea că starea sa de sănătate este precară, nu i se va permite accesul
în unitatea de învățământ, cu recomandarea de a se adresa medicului de familie
pentru stabilirea diagnosticului și conduitei de tratament;
c) participarea elevilor la
activitățile de pregătire va fi decisă de părinții acestora după evaluarea
încadrării în grupele de risc a elevilor sau membrilor familiilor acestora
(persoane care suferă de afecțiuni cronice sau persoane cu vârsta de peste 65
de ani);
d) elevii prevăzuți la literele b) și
c) vor beneficia de o formă de pregătire alternativă (online sau prin
asigurarea de resurse educaționale);
e) parcursul prin curtea școlii până
la intrarea în unitatea de învățământ se va realiza pe un traseu bine delimitat
și semnalizat, respectând normele de distanțare fizică;
f) elevii vor fi însoțiți de către
cadrul didactic de la accesul în unitatea de învățământ până în sala de clasă
și apoi, după finalizarea activităților, vor fi conduși până la ieșire;
g) la intrarea în unitatea de
învățământ vor fi asigurate materiale și echipamente de protecție (covorașe
dezinfectante, măști de protecție, substanțe dezinfectante pentru mâini etc.);
h) în toate spațiile în care se vor
desfășura activități cu elevii vor fi afișate mesaje de informare cu privire la
normele igienico- sanitare și de prevenire a infectării cu SARS-CoV-2;
i) intrările/ieșirile, precum și
sensul de deplasare pe coridoare, către sălile de clasă și alte încăperi, sunt
stabilite de unitatea de învățământ, semnalizate corespunzător și dezinfectate
în mod regulat;
j) unitatea de învățământ asigură
săpun, prosoape de hârtie, dispensere cu dezinfectant pentru mâini, care vor fi
reîncărcate permanent;
k) elevii, personalul didactic,
didactic auxiliar și nedidactic vor purta masca de protecție pe toată durata
activităților și își vor igieniza regulat mâinile cu substanțe dezinfectante
sau săpun;
l) coridoarele, cancelaria, grupurile
sanitare și sălile de clasă (mobilier și pardoseală) vor fi dezinfectate
regulat cu substanțe biocide pe bază de clor sau alcool, în mod obligatoriu
între schimburi (dacă este cazul) și la finalizarea programului;
m) în sălile de clasă activitățile se
vor desfășura cu maximum 10 elevi, situați la cca. 2 metri distanță unul de
altul, care vor purta mască pe tot parcursul desfășurării activităților din
unitatea de învățământ;
n) în perioada 2-12 iunie, durata
activităților petrecute de elevi în sălile de clasă nu va fi mai mare de 3 ore
pentru elevii de liceu și de 2 ore pentru elevii de gimnaziu. În situația
unităților de învățământ care vor realiza activitățile de pregătire în două
schimburi, între acestea va fi prevăzut un interval de 2 ore pentru
dezinfectarea/igienizarea cu substanțe biocide și aerisirea sălilor pentru o
perioadă de cel puțin o oră;
o) în perioada desfășurării
activităților de pregătire, pauzele intermediare vor fi programate decalat,
astfel încât elevii de la grupe diferite să nu interacționeze fizic;
p) grupele de elevi vor păstra
aceeași sală de clasă pe toată perioada desfășurării activităților;
q) colectarea măștilor purtate se va
face în locuri speciale, semnalizate corespunzător, amenajate în unitatea de
învățământ;
r) la sfârșitul activităților, elevii
vor primi câte o mască nouă pentru deplasarea către domiciliu.
Unitățile
de învățământ în colaborare cu autoritățile publice locale pot lua și alte
măsuri suplimentare pentru prevenirea și combaterea infectării cu SARS-CoV-2
(instalarea de tuneluri de dezinfecție, lavoare suplimentare pentru spălarea
mâinilor, măsuri privind siguranța elevilor pe traseul de la unitatea de
învățământ la domiciliu și retur etc.).
Unitățile
de învățământ special sau în care, pentru asigurarea egalității de șanse, sunt
prezente și alte persoane (profesor de sprijin, interpret mimico-gestual etc.)
vor lua măsuri pentru a nu se depăși numărul de maximum 10 persoane în sală.
Cadrele
didactice vor supraveghea respectarea cu strictețe a măsurilor de distanțare
fizică dintre elevi și măsurile igienico-sanitare de prevenire a infecției cu
SARS-CoV-2.
În perioada
desfășurării activităților din unitățile/instituțiile de învățământ
preuniversitar:
a) Direcțiile de sănătate publică
județene și a municipiului București solicită autorităților publice locale
listele cu personalul medical desemnat să asigure acordarea asistenței medicale,
pentru fiecare unitate de învățământ și le transmite inspectoratului școlar
județean/Inspectoratului Școlar al Municipiului București.
b) Unitățile/Instituțiile de
învățământ informează direcțiile de sănătate județene/a municipiului București
despre depistarea unor cazuri suspecte de infecție la elevi sau personalul
didactic/didactic auxiliar/nedidactic din cadrul unităților de învățământ.
Conducerea unității/instituției de învățământ desemnează o persoană cu
atribuții în menținerea legăturii permanente cu direcția de sănătate publică
județeană/a municipiului București.
c) În maximum 2 zile de la intrarea
în vigoare a prezentului ordin, inspectoratele școlare județene/Inspectoratul
Școlar al Municipiului București transmit/transmite către autoritățile
administrației publice locale, respectiv către direcțiile de sănătate publică
județene/a municipiului București lista cu elevii și personalul didactic,
didactic auxiliar și nedidactic din unitățile/instituțiile de învățământ care
participă la desfășurarea activităților de învățământ în perioada pregătirii
elevilor și în perioada desfășurării examenelor.
d) Cu minimum 24 de ore înaintea
fiecărei probe de examen/evaluare, inspectoratele școlare
județene/Inspectoratul Școlar al Municipiului București vor/va primi
următoarele informații privind elevii sau personalul didactic/didactic
auxiliar/nedidactic menționați la lit. c):
(i) de la direcțiile de sănătate
publică județene/a municipiului București lista cu persoanele internate în
unitățile/instituțiile sanitare cu suspiciunea sau confirmate cu infecția cu
SARS-CoV-2;
(ii) de la autoritățile administrației
publice locale lista cu persoanele aflate în izolare la domiciliu sau carantină
instituționalizată.
Inspectoratele
școlare județene/Inspectoratul Școlar al Municipiului București vor/va raporta,
la solicitarea Ministerului Educației și Cercetării, situația privind
desfășurarea activităților și respectarea prevederilor prezentului ordin în
unitățile/instituțiile de învățământ preuniversitar.
Direcția
generală învățământ preuniversitar, Direcția generală minorități și relația cu
Parlamentul din cadrul Ministerului Educației și Cercetării, inspectoratele
școlare județene/Inspectoratul Școlar al Municipiului București, unitățile/instituțiile
de învățământ preuniversitar, Direcția generală asistență medicală și sănătate
publică din cadrul Ministerului Sănătății, precum și direcțiile de sănătate
publică județene și a municipiului București duc la îndeplinire prevederile
prezentului ordin.
Prezentul
ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul educației și cercetării,
Cristina Monica Anisie |
Ministrul sănătății,
Nelu Tătaru |
Abonați-vă la:
Postări (Atom)
https://www.juridice.ro/729962/iccj-ril-admis-prestarea-activitatii-de-reprezentare-juridica-de-catre-consilierii-juridici.html
-
ORDINUL NR. 5.530 DIN 5 OCTOMBRIE 2011 PRIVIND APROBAREA REGULAMENTULUI-CADRU DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE A INSPECTORATELOR ŞCO...
-
1. Siguranţa în mediul şcolar în LEGEA nr. 198 din 4 iulie 2023 a învăţământului preuniversitar Siguranţa în mediul şcolar a reprezentat u...
-
Asigurarea siguranţei în unităţile de învăţământ preuniversitar Articolul 63 (1) Siguranţa în unităţile de învăţământ se realizează sub co...