luni, 22 iunie 2020

Reguli antifraudă BAC 2020


Articolul 7
(1) Comisiile de bacalaureat judeţene/Comisia de bacalaureat a municipiului Bucureşti asigură dotarea cu camere de supraveghere video şi audio funcţionale a sălilor în care se desfăşoară activităţi specifice examenului de bacalaureat: susţinerea probelor, descărcarea şi multiplicarea subiectelor, predarea şi preluarea lucrărilor scrise, amestecarea, numerotarea şi introducerea în plicuri a lucrărilor, evaluarea acestora, depozitarea bagajelor.
(2) Până la începerea probelor de examen, comisiile de bacalaureat judeţene/Comisia de bacalaureat a municipiului Bucureşti iau/ia toate măsurile, în colaborare cu autorităţile administraţiei publice locale, pentru asigurarea dotării tuturor sălilor de examen cu camere funcţionale de supraveghere video şi audio.
(3) Activitatea de monitorizare a desfăşurării examenului de bacalaureat prin intermediul camerelor de supraveghere se va desfăşura în conformitate cu o procedură stabilită de Comisia Naţională de Bacalaureat.
(4)În vederea asigurării desfăşurării corecte a examenului de bacalaureat, în conformitate cu prevederile reglementărilor în vigoare, comisiile de bacalaureat din centrele de examen şi comisiile de bacalaureat judeţene/Comisia de bacalaureat a municipiului Bucureşti verifică, prin sondaj, înregistrările audiovideo din sălile de examen, după încheierea probei scrise. În cazul în care, la verificarea prin sondaj, se constată nereguli, fraude sau tentative de fraudă ori în cazul în care există sesizări privitoare la nereguli, fraude sau tentative de fraude, verificarea se face pentru înregistrările din toate sălile de examen menţionate la alin. (1), din centrul respectiv.
(5)Dacă, în urma verificărilor menţionate la alin. (4), se constată existenţa unor nereguli, fraude sau tentative de fraudă, respectiv nerespectarea reglementărilor privitoare la organizarea şi desfăşurarea examenului de bacalaureat, comisia de bacalaureat din centrul de examen ia măsurile ce se impun, care pot merge până la eliminarea candidaţilor din examen. Comisia de bacalaureat din centrul de examen anunţă comisia de bacalaureat judeţeană/Comisia de bacalaureat a municipiului Bucureşti, care propune eventualele măsuri de sancţionare şi informează Comisia Naţională de Bacalaureat.

Articolul 13
(1) Se interzice candidaţilor la examenul de bacalaureat să introducă în sălile de examen ghiozdane, rucsacuri, sacoşe, poşete şi altele asemenea, candidaţii având obligaţia de a lăsa obiectele menţionate în sala de depozitare a obiectelor personale stabilită de comisia de bacalaureat în acest scop.
(2)Candidaţii care refuză depozitarea obiectelor menţionate la alin. (1) în sala stabilită de comisia de bacalaureat în acest scop nu sunt primiţi în examen.
(3) Se interzice candidaţilor la examenul de bacalaureat să aibă, în sălile de examen, asupra lor, în obiectele de îmbrăcăminte sau încălţăminte, în penare şi altele asemenea sau în băncile în care sunt aşezaţi în sălile de examen, orice fel de lucrări: manuale, cărţi, dicţionare, culegeri, formulare, memoratoare, notiţe, însemnări, rezumate, ciorne sau lucrări ale altor candidaţi etc., care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor.
(4) Se interzice candidaţilor să aibă, în sălile de examen, asupra lor, în obiectele de îmbrăcăminte sau încălţăminte, în penare şi altele asemenea, sau în băncile în care sunt aşezaţi în sălile de examen, telefoane mobile, căşti audio, precum şi orice mijloc electronic de calcul sau de comunicare/care permite conectarea la internet/la reţele de socializare, ce ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru efectuarea calculelor, pentru comunicare cu alţi candidaţi/asistenţi din centrul/centrele de examen sau cu exteriorul.
(5) Se interzice candidaţilor la examenul de bacalaureat să comunice între ei sau cu exteriorul, să copieze, să transmită materiale care permit copiatul sau să schimbe între ei foi din lucrare, ciorne, notiţe sau alte materiale care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru comunicare între candidaţi sau cu exteriorul.
(6)Candidaţii care încalcă regulile menţionate la alin. (3)-(5) sunt eliminaţi din examen, indiferent dacă materialele/obiectele interzise au fost folosite sau nu, indiferent dacă au fost introduse de aceştia ori de alţi candidaţi, de cadre didactice din comisie sau de alte persoane şi indiferent dacă ei au primit ori au transmis materialele interzise.
(7)Încălcarea regulilor menţionate la alin. (3)-(5) va fi considerată tentativă de fraudă, iar candidaţii respectivi nu mai pot participa la probele următoare şi sunt declaraţi „eliminaţi din examen“, fără posibilitatea recunoaşterii, în sesiunile următoare, a notelor la probele promovate anterior eliminării, inclusiv a probelor de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale. Aceşti candidaţi nu mai au dreptul de a participa la următoarele două sesiuni ale examenului de bacalaureat. Calculul celor două sesiuni la care candidaţii „eliminaţi din examen“ nu mai au dreptul de a participa se face fără luarea în considerare a sesiunii speciale a examenului de bacalaureat.
(8)Înainte de începerea probelor, asistenţii prezintă candidaţilor prevederile metodologice care vizează organizarea şi desfăşurarea corectă a examenului de bacalaureat şi prevederile alin. (1)-(7) şi le solicită să predea toate eventualele materiale şi obiecte care, potrivit reglementărilor în vigoare pentru examenul de bacalaureat, sunt interzise în sala de examen.
(9)După parcurgerea etapelor menţionate la alin. (8), candidaţii vor semna un proces-verbal în care se regăsesc prevederile alin. (1)-(7) şi menţiunea că au luat cunoştinţă de faptul că nerespectarea regulilor menţionate la alin. (3)-(5) are drept consecinţă măsurile menţionate la alin. (6) şi (7).


ORDIN nr. 4.950 din 27 august 2019
privind organizarea şi desfăşurarea examenului de bacalaureat naţional - 2020
EMITENT
·  MINISTERUL EDUCAŢIEI NAŢIONALE
Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 734 din 6 septembrie 2019
Notă CTCE Forma consolidată a ORDINULUI nr. 4.950 din 27 august 2019, publicat în Monitorul Oficial nr. 734 din 6 septembrie 2019, la data de 12 Iunie 2020 este realizată prin includerea modificărilor și completărilor aduse de: ORDINUL nr. 4.115 din 10 aprilie 2020; ORDINUL nr. 4.307 din 21 mai 2020; ORDINUL nr. 4.441 din 2 iunie 2020.


sâmbătă, 13 iunie 2020

Evaluarea anuală a activităţii personalului din unităţile de învăţământ preuniversitar


     1.     Aspecte teoretice privind  cadrul legal  care  asigură evaluarea anuală a activităţii

Legea care asigură cadrul pentru exercitarea sub autoritatea statului român a dreptului fundamental la învăţătură pe tot parcursul vieţii este Legea nr. 1 din 5 ianuarie 2011, cu modificările și completările ulterioare, lege cunoscută sub denumirea  generică Legea educaţiei naţionale
Legea reglementează structura, funcţiile, organizarea şi funcţionarea sistemului naţional de învăţământ de stat, particular şi confesional și are ca viziune promovarea unui învăţământ orientat pe valori, creativitate, capacităţi cognitive, capacităţi volitive şi capacităţi acţionale, cunoştinţe fundamentale şi cunoştinţe, competenţe şi abilităţi de utilitate directă, în profesie şi în societate.
În domeniul educaţiei şi al formării profesionale prin sistemul naţional de învăţământ, dispoziţiile Legii educaţiei naţionale prevalează asupra oricăror prevederi din alte acte normative. În caz de conflict între acestea se aplică dispoziţiile acestei legi.
Potrivit Legii educaţiei naţionale, personalul din învăţământul preuniversitar este format din personal didactic şi personal nedidactic.
Personalul didactic este format din personalul didactic de predare, personal didactic auxiliar şi personal didactic de conducere, de îndrumare şi control.
Legea prevede că în învăţământul preuniversitar poate funcţiona personal didactic de predare asociat, denumit în continuare personal didactic asociat.
Statutul personalului didactic din învăţământul preuniversitar este reglementat în Titlul IV al Legii educaţiei naţionale.
Personalul nedidactic îşi desfăşoară activitatea în baza Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
La nivelul fiecărei unităţi şi instituţii de învăţământ preuniversitar se realizează anual evaluarea activităţii personalului didactic de predare şi didactic auxiliar. 
Metodologia de evaluare  a activităţii personalului din unităţile de învăţământ preuniversitar se stabileşte prin ordin al ministrului educaţiei naţionale,  pe  categorii de personal.
Rezultatele evaluării stau la baza deciziei consiliului de administraţie privind acordarea calificativului anual şi a gradaţiei de merit.

2. Evaluarea anuală a activităţii inspectorii şcolari generali, inspectorii şcolari generali adjuncţi 
Evaluarea anuală a activităţii inspectorii şcolari generali, inspectorii şcolari generali adjuncţi din inspectoratele şcolare şi directorii caselor corpului didactic se efectuează în conformitate cu Metodologia privind evaluarea activităţii manageriale desfăşurate de către inspectorii şcolari generali, inspectorii şcolari generali adjuncţi din inspectoratele şcolare şi directorii caselor corpului didactic, aprobată prin Ordinul M.E.N. nr. 4.315 din 11 august 2014.

3.  Evaluarea anuală a activităţii manageriale desfășurate de directorii și directorii adjuncți din unitățile de învățământ preuniversitar 
Evaluarea anuală a activităţii manageriale desfășurate de directorii și directorii adjuncți din unitățile de învățământ preuniversitar se efectuează conform Metodologiei privind evaluarea anuală a activității manageriale desfășurate de directorii și directorii adjuncți din unitățile de învățământ preuniversitar, aprobată prin  Ordinul M.E.N. nr. 3.623/2017.

4.     Evaluarea anuală a activităţii inspectorilor şcolari 
Evaluarea anuală a activităţii inspectorilor şcolari se efectuează în conformitate cu Metodologia de evaluare a inspectorilor şcolari şi a fişei de evaluare-cadru a inspectorului şcolar, aprobată prin Ordinul M.E.C.S. nr. 4.716 din 11 august 2015

5.     Evaluarea anuală a activităţii personalului didactic şi didactic auxiliar din unităţile de învăţământ preuniversitar
Evaluarea anuală a activităţii personalului didactic şi didactic auxiliar din unităţile de învăţământ preuniversitar se efectuează  pe un an școlar  parcurs, în conformitate cu Metodologia din 01/11/2011 de evaluare anuală a activităţii personalului didactic şi didactic auxiliar, aprobată prin Ordinul M.E.C.T.S. nr. 6.143 din 01/11/2011, cu modificările și completările ulterioare.
Graficul/calendarul activităţilor de evaluare  este  prevăzut în Anexa nr. 1 la Metodologia de evaluare anuală a activităţii personalului didactic şi didactic auxiliar

TERMENE
ACTIVITĂŢI
15 iunie-15 august
Depunerea fişei de autoevaluare/evaluare şi a rapor-
tului justificativ la secretariatul unităţii
3-10 septembrie
Validarea de către consiliul profesoral a fişelor de
autoevaluare/evaluare ale personalului didactic şi
didactic auxiliar
Evaluarea în comisii/compartimente
Evaluarea în consiliul de administraţie
Comunicarea, prin secretariatul unităţii de învăţământ,
a hotărârii consiliului de administraţie către toate
cadrele didactice/didactice auxiliare care nu au putut
fi prezente pentru evaluarea finală
Până la data de
15 septembrie
Depunerea contestaţiilor
Soluţionarea contestaţiilor şi comunicarea în scris a
rezultatelor

6.     Evaluarea anuală a activităţii personalului nedidactic (contractual) din unităţile de învăţământ preuniversitar  și inspectoratele școlare
Evaluarea anuală a activităţii personalului nedidactic (angajați contractualI) din unităţile de învăţământ preuniversitar/inspectorate școlare se realizează după  parcurgerea unui  an  cendaristic,  conform prevederilor Metodologiei de evaluare a performanţelor profesionale individuale anuale ale personalului contractual aprobată prin  O.M.E.C.T.S. nr. 3.860/2011  (nepublicat în Monitorul Oficial).

În articolul care va urma, publicăm pentru cititorii fideli, fișele-cadru  de evaluare ale  posturi/funcții mai sus menționate: aici https://www.legistm.ro/blog

La cerere, vă putem furniza fișele de evaluare în format editabil cât și alte modele-cadru.







sâmbătă, 6 iunie 2020

Fișa postului în învățământul preuniversitar




În România, Codul Muncii din 24 ianuarie 2003 (Legea nr. 53/2003 - (republicată) reglementează domeniul raporturilor de muncă, modul în care se efectuează controlul aplicării reglementărilor din domeniul raporturilor de muncă, precum şi jurisdicţia muncii.

Acest Cod se aplică şi raporturilor de muncă reglementate prin legi speciale, numai în măsura în care acestea nu conţin dispoziţii specifice derogatorii.

Drepturile şi obligaţiile privind relaţiile de muncă dintre angajator şi salariat se stabilesc potrivit legii, prin negociere, în cadrul contractelor colective de muncă şi al contractelor individuale de muncă.

Contractul individual de muncă

Potrivit Codului Muncii, contractul individual de muncă este contractul în temeiul căruia o persoană fizică, denumită salariat, se obligă să presteze munca pentru şi sub autoritatea unui angajator, persoană fizică sau juridică, în schimbul unei remuneraţii denumite salariu.

Modelul - cadru al contractului individual de muncă a fost aprobat prin Ordinul nr. 64 din 28 februarie 2003, publicat în Monitorul Oficial nr. 139 din 4 martie 2003, modificat  ulterior prin Ordinul nr. 76 din 11 martie 2003, publicat în Monitorul Oficial nr. 159 din 12 martie 2003 și prin Ordinul nr. 1.616 din 2 iunie 2011, publicat în Monitorul Oficial nr. 415 din 14 iunie 2011.

Obligațiile angajatului anterior încheierii sau modificării contractului individual de muncă.

Angajatorul are obligaţia de a informa persoana selectată în vederea angajării ori, după caz, salariatul, cu privire la clauzele esenţiale pe care intenţionează să le înscrie în contract sau să le modifice.

Obligaţia de informare a persoanei selectate în vederea angajării sau a salariatului se consideră îndeplinită de către angajator la momentul semnării contractului individual de muncă sau a actului adiţional, după caz.

Persoana selectată în vederea angajării ori salariatul, după caz, va fi informată cu privire la cel puţin următoarele elemente:
a)identitatea părţilor;
b)locul de muncă sau, în lipsa unui loc de muncă fix, posibilitatea ca salariatul să muncească în diverse locuri;
c)sediul sau, după caz, domiciliul angajatorului;
d)funcţia/ocupaţia conform specificaţiei Clasificării ocupaţiilor din România sau altor acte normative, precum şi fişa postului, cu specificarea atribuţiilor postului;
e)criteriile de evaluare a activităţii profesionale a salariatului aplicabile la nivelul angajatorului;
f)riscurile specifice postului;
g)data de la care contractul urmează să îşi producă efectele;
h)în cazul unui contract de muncă pe durată determinată sau al unui contract de muncă temporară, durata acestora;
i)durata concediului de odihnă la care salariatul are dreptul;
j)condiţiile de acordare a preavizului de către părţile contractante şi durata acestuia;
k)salariul de bază, alte elemente constitutive ale veniturilor salariale, precum şi periodicitatea plăţii salariului la care salariatul are dreptul;
l)durata normală a muncii, exprimată în ore/zi şi ore/săptămână;
m)indicarea contractului colectiv de muncă ce reglementează condiţiile de muncă ale salariatului;
n)durata perioadei de probă.

Elementele din informarea prevăzută la mai sus trebuie să se regăsească şi în conţinutul contractului individual de muncă.

Așadar,  un  element  de  bază  al raportului de muncă  care  apare  între  angajator și angajat  este fişa postului,  anexă și parte  integrantă la  contractul individul  de  muncă.

Fişa postului

Potrivit O.S.G.G. nr. 600 din 20 aprilie 2018 privind aprobarea Codului controlului intern managerial al entităţilor publice,  fişa postului este un  document care defineşte locul şi contribuţia postului în atingerea obiectivelor individuale şi organizaţionale, caracteristic atât individului, cât şi entităţii şi care precizează sarcinile şi responsabilităţile care îi revin titularului unui post.

In general, fişa postului cuprinde:
  •  informaţii generale privind postul (denumirea postului, nivelul postului, scopul principal al postului),
  •  condiţiile specifice pentru ocuparea postului (studiile de specialitate, perfecţionări, cunoştinţe de operare/programare pe calculator, limbi străine,  abilităţi, calităţi şi aptitudini necesare, cerinţe specifice, competenţă managerială),
  •  sarcinile/atribuţiile postului,
  •  sfera relaţională.
Fişa postului trebuie să fie:
  • în deplină conformitate cu Regulamentul General privind Protecția Datelor Personale (GDPR) – abaterile de la masurile legislative legate de GDPR se pedepsesc cu amenzi de pana la 4% din cifra de afaceri anuala sau 20.000.000 de euro,
  •  corect completată, în deplină conformitate cu noile denumiri COR – neconcordanța se pedepsește cu amenzi cuprinse intre 1.500 si 2.500 lei,
  • completă-existenta tuturor condițiilor in care se desfășoară activitatea angajatului pe postul respectiv fiind vitală pentru evitarea ulterioara a unor neînțelegeri/conflicte/procese.
Conducătorii compartimentelor entităţii publice au obligaţia de a întocmi şi de a actualiza, ori de câte ori este cazul, fişele posturilor pentru personalul din subordine.

Sarcinile/atribuţiile postului trebuie să fie clar formulate şi strâns relaţionate cu obiectivele specifice şi atribuţiile compartimentului.

Conducătorii compartimentelor entităţii publice trebuie să identifice sarcinile noi şi/sau cu un grad de complexitate ridicat ce revin salariaţilor şi să le acorde sprijin în realizarea acestora, oferindu-le o viziune concretă de lucru.

Fișa postului în  educația preuniversitară

În educația preuniversitară, contractul individual de muncă cuprinde cel puţin clauzele prevăzute în Anexa nr. 1 la Contractul colectiv de muncă unic nr. 435 din 17 aprilie 2019 la Nivel de Sector de Activitate Învăţământ Preuniversitar, publicat în Monitorul Oficial (Partea a V-a) nr. 2 din 14 mai 2019, în condiţiile legii.

Contractul individual de muncă se încheie în scris, în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte (angajator şi salariat), angajatorul fiind obligat ca, anterior începerii activităţii, să înmâneze salariatului un exemplar din contractul individual de muncă.
Anterior începerii activităţii, angajatorul este obligat să înregistreze contractul individual de muncă în registrul general de evidenţă a salariaţilor, care se transmite inspectoratului teritorial de muncă.

Fişa postului pentru fiecare salariat este anexă la contractul individual de muncă.
Orice modificare a acesteia se negociază de salariat cu angajatorul, în prezenţa liderului de sindicat, la solicitarea membrului de sindicat.
Fișa postului în  educație a făcut obiectul   următoarelor  reglementări:


  • METODOLOGIA din 2 aprilie 2020 de organizare şi desfăşurare a concursului pentru ocuparea funcţiilor de inspector şcolar general, inspector şcolar general adjunct din inspectoratele şcolare şi de director al casei corpului didactic, aprobată prin ORDINUL nr. 3.992 din 2 aprilie 2020, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 353 din 4 mai 2020,
  • METODOLOGIA din 2 aprilie 2020 de organizare şi desfăşurare a concursului pentru ocuparea funcţiei de inspector şcolar din inspectoratele şcolare, aprobată prin ORDINUL nr. 3.993 din 2 aprilie 2020, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 360 din 6 mai 2020,
  • METODOLOGIA din 30 mai 2017 privind organizarea şi desfăşurarea concursului pentru ocuparea funcţiilor de director şi director adjunct din unităţile de învăţământ preuniversitar, aprobată prin ORDINUL nr. 3.969 din 30 mai 2017, publicat în Monitorul Oficial nr. 428 din 9 iunie 2017,  cu modificările și completările  aduse  de ORDINUL nr. 4.068 din 15 iunie 2017; ORDINUL nr. 3.738 din 22 martie 2019,
  • METODOLOGIA din 1 noiembrie 2011 de evaluare anuală a activităţii personalului didactic şi didactic auxiliar, aprobată prin ORDINUL nr. 6.143 din din 1 noiembrie 2011, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 824 din 22 noiembrie2011, cu   modificările și completările aduse de: ORDINUL nr. 4.613 din 28 iunie2012; ORDINUL nr. 3.597 din 18 iunie 2014; RECTIFICAREA nr. 3.597 din 18 iunie 2014; ORDINUL nr. 4.247 din 13 mai 2020.

În articolul  care va urma, publicăm pentru  cititorii fideli, fișele-cadru  ale următoarelor posturi/funcții:

1.     inspector şcolar general, inspector şcolar general adjunct, inspector școlar din inspectoratele şcolare;
2.     director al casei corpului didactic;
3.     director şi director adjunct din unităţile de învăţământ preuniversitar;
4.     director şi director adjunct  la Palatul Naţional al Copiilor din Bucureşti;
5.     cadru didactic în învăţământul preuniversitar;
6.     bibliotecar, documentarist, redactor;
7.     informatician;
8.     laborant;
9.     tehnician;
10.  pedagog şcolar;
11.   instructor de educaţie extraşcolară;
12.  asistent social;
13.  corepetitor;
14.  mediator şcolar;
15.  secretar;
16.  administrator financiar (contabil);
17.  instructor-animator;
18.  administrator de patrimoniu;
19.  profesor documentarist.

La cerere, vă  putem  furniza  și  alte modele-cadru  ale  fișelor de  post, în format editabil.




vineri, 5 iunie 2020

FIŞA POSTULUI (CADRU) DIRECTOR CASA CORPULUI DIDACTIC



FIŞA POSTULUI (CADRU)
DIRECTOR CASA CORPULUI DIDACTIC
Nr. .......


Denumirea postului - director
Gradul profesional al ocupaţiei postului - director
Nivelul postului - conducere
Descrierea postului:
1. Pregătirea profesională impusă ocupantului postului:
a)studii superioare absolvite cu diplomă de licenţă sau diplomă echivalentă;
b)membru al corpului naţional de experţi în managementul educaţional;
c)titular în învăţământ, cu gradul didactic I sau doctorat;
d)calificativul „foarte bine“, obţinut în ultimii 5 ani;
e)cunoştinţe operare PC;
f)cunoaşterea unei limbi străine de circulaţie internaţională.
2. Experienţa necesară executării operaţiunilor specifice postului:
– calităţi dovedite în activitatea didactică şi în funcţii de conducere, de îndrumare şi control în sistemul naţional de învăţământ.
3. Dificultatea operaţiunilor specifice postului:
a)cunoaşterea învăţământului preuniversitar sub toate aspectele;
b)cunoaşterea Regulamentului de inspecţie a unităţilor de învăţământ preuniversitar;
c)cunoaşterea şi aplicarea legilor, hotărârilor Guvernului, ordonanţelor de urgenţă ale Guvernului, metodologiilor, regulamentelor şi a celorlalte documente legislative şi de management educaţional;
d)aprecierea ofertelor de recrutare, angajare, formare managerială şi dezvoltare instituţională;
e)soluţionarea contestaţiilor şi sesizărilor;
f)consultanţă de specialitate;
g)informarea, monitorizarea informaţiei şi a acţiunilor la nivelul departamentului şi al unităţilor de învăţământ, în vederea asigurării calităţii managementului educaţional;
h)organizarea, controlul-verificarea, evaluarea şi luarea deciziilor.
4. Responsabilitatea implicată de post:
a)responsabilitatea privind proiectarea, organizarea, coordonarea, antrenarea/motivarea, monitorizarea/controlul/ evaluarea, comunicarea şi autoritatea informală;
b)responsabilitatea privind corectitudinea şi aplicabilitatea documentelor elaborate, corectitudinea aplicării prevederilor documentelor normative;
c)responsabilitatea soluţionării stărilor conflictuale sesizate direct sau exprimate prin reclamaţii;
d)responsabilitatea propunerilor decizionale.
5. Sfera de relaţii (comunicare/relaţionare) cu: Ministerul Educaţiei şi Cercetării, inspectoratul şcolar, unităţile conexe, unităţile de învăţământ, personalul din inspectorat, din unităţile conexe şi din unităţile de învăţământ, comunitatea locală, sindicate, organizaţii guvernamentale, organizaţii neguvernamentale etc.Atribuţii pe domenii de competenţă
Domeniul de competenţă
Unitatea de competenţă
Atribuţii
Management
Proiectarea activităţii casei corpului didactic (CCD)
Realizarea diagnozei mediului intern şi extern
Stabilirea obiectivelor activităţii casei corpului didactic
Elaborarea proiectului de dezvoltare a instituţiei
Elaborarea proiectului reţelei de centre de documentare şi informare
Elaborarea ofertei de programe de formare continuă
Elaborarea bugetului instituţiei
Elaborarea programului managerial al casei corpului didactic
Organizarea activităţilor casei corpului didactic
Planificarea activităţilor tematice ale Consiliului de administraţie
Repartizarea sarcinilor şi responsabilităţilor compartimentelor din casa corpului didactic
Recrutarea şi selectarea personalului din casa corpului didactic
Conducerea/ Coordonarea activităţii casei corpului didactic
Implementarea programului managerial
Coordonarea funcţionării compartimentelor din casa corpului didactic
Coordonarea activităţii filialelor casei corpului didactic, a centrelor de documentare şi informare (CDI), a Centrului regional de formare a personalului din învăţământul preuniversitar şi a Centrului regional pentru educaţie civică (în judeţele în care au fost înfiinţate aceste centre), alte activităţi rezultate din funcţiile CCD
Repartizarea resurselor financiare şi materiale
Coordonarea activităţii de colectare şi analiză a informaţiilor privind îndeplinirea programului managerial şi de intervenţie ameliorativă
Asigurarea redactării materialelor de sinteză, pe baza analizei informaţiei colectate
Implementarea de proceduri privind controlul intern al instituţiei
Delegarea de sarcini specifice procesului de coordonare operaţională a activităţilor
Antrenarea/Motivarea personalului din subordine
Promovarea personalului din subordine
Dezvoltarea culturii organizaţionale
Medierea conflictelor intr- şi interinstituţionale
Acordarea calificativelor, recompenselor sau sancţiunilor personalului din subordine
Monitorizarea/ Controlul/Evaluarea activităţilor casei corpului didactic
Monitorizarea activităţii casei corpului didactic, a filialelor acesteia, a centrelor de documentare şi informare, a Centrului regional de formare a personalului din învăţământul preuniversitar şi a Centrului regional pentru educaţie civică (în judeţele în care au fost înfiinţate aceste centre)
Monitorizarea aplicării şi dizolvării sistemului de control intern/managerial
Verificarea execuţiei bugetare la nivelul instituţiei
Verificarea modului de soluţionare a sesizărilor, petiţiilor şi reclamaţiilor
Monitorizarea progresului şi a disfuncţiilor apărute în activitatea casei corpului didactic
Monitorizarea şi evaluarea calităţii activităţilor de formare continuă la nivelul unităţilor de învăţământ din judeţ/municipiul Bucureşti
Selectarea personalului didactic pentru participarea la programele de formare continuă
Relaţii/ Comunicare
Menţinerea legăturilor cu filialele acesteia, centrele de documentare şi informare, cu inspectoratul şcolar şi cu Ministerul Educaţiei şi Cercetării
Asigurarea fluxului informaţional la nivelul casei corpului didactic, al filialelor acesteia, al reţelei centrelor de documentare şi informare, al Centrului regional de formare a personalului din învăţământul preuniversitar şi al Centrului regional pentru educaţie civică (în judeţele în care au fost înfiinţate aceste centre), precum şi cu Ministerul Educaţiei şi Cercetării
Reprezentarea casei corpului didactic în relaţii publice
Dezvoltarea şi menţinerea legăturii cu partenerii sociali, cu autorităţile locale, organizaţiile guvernamentale, organizaţiile neguvernamentale şi cu instituţiile furnizoare de formare continuă
Realizarea comunicării cu mass-media
Promovarea imaginii casei corpului didactic
Pregătire profesională
Perfecţionarea activităţii proprii
Alegerea formei adecvate de formare/perfecţionare
Participarea la diverse cursuri de formare/perfecţionare
Asigurarea dezvoltării/ formării profesionale a personalului din casa corpului didactic, din unităţile din subordine
Analizarea necesităţilor de pregătire a personalului din instituţie
Stabilirea modului de participare la formele de perfecţionare/formare a personalului din instituţie
Luat la cunoştinţă de către ocupantul postului ..........................
Numele şi prenumele ..........................
Funcţia ......................................
Semnătura ....................................
Data întocmirii ..............................
Avizat
Numele şi prenumele ..........................
Funcţia publică de conducere din cadrul Ministerului Educaţiei şi Cercetării ...................
Semnătura ....................................
Data întocmirii ..............................
----
  
METODOLOGIE din 2 aprilie 2020
de organizare şi desfăşurare a concursului pentru ocuparea funcţiilor de inspector şcolar general, inspector şcolar general adjunct din inspectoratele şcolare şi de director al casei corpului didactic
EMITENT
·  MINISTERUL EDUCAŢIEI ŞI CERCETĂRII
Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 353 din 4 mai 2020
Data intrării în vigoare 04-05-2020

 https://www.juridice.ro/729962/iccj-ril-admis-prestarea-activitatii-de-reprezentare-juridica-de-catre-consilierii-juridici.html