marți, 20 februarie 2018
luni, 19 februarie 2018
OMECTS nr. 5.549 din 6 octombrie 2011
ORDINUL nr. 5.549 din 6 octombrie 2011 pentru aprobarea Metodologiei privind organizarea şi desfăşurarea concursului de selecţie a cadrelor didactice pentru constituirea corpului naţional de experţi în management educaţional
EMITENT: MINISTERUL EDUCAŢIEI, CERCETĂRII, TINERETULUI ŞI SPORTULUI
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 742 din 21 octombrie 2011
Data Intrarii in vigoare: 21 Octombrie 2011
EMITENT: MINISTERUL EDUCAŢIEI, CERCETĂRII, TINERETULUI ŞI SPORTULUI
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 742 din 21 octombrie 2011
Data Intrarii in vigoare: 21 Octombrie 2011
Fisiere atasate: |
ORDIN 5549 06-10-2011.doc [164 KB] |
sâmbătă, 17 februarie 2018
Modele de contracte cadru de management educational
In atasare: modele de contracte cadru de management educational
1CONTRACT DE MANAGEMENT INSPECTOR SCOLAR GENERAL.doc
2CONTRACT DE MANAGEMENT INSPECTOR SCOLAR GENERAL ADJUNCT.doc
3CONTRACT DE MANAGEMENT DIRECTOR AL CASEI CORPULUI DIDACTIC.doc
4CONTRACT DE MANAGEMENT INSPECTOR SCOLAR.doc
5CONTRACT DE MANAGEMENT EDUCATIONAL DIRECTOR 2016.docx
6CONTRACT DE MANAGEMENT EDUCAŢIONAL DIRECTOR 2017.doc
7CONTRACT DE MANAGEMENT EDUCAŢIONAL DIRECTOR ADJUNCT 2016.docx
8CONTRACT DE MANAGEMENT EDUCAŢIONAL DIRECTOR ADJUNCT 2017.doc
9CONTRACT DE MANAGEMENT ADMINISTRATIV-FINANCIAR DIRECTOR 2016.docx
10CONTRACT DE MANAGEMENT ADMINISTRATIV-FINANCIAR DIRECTOR 2017.doc
1CONTRACT DE MANAGEMENT INSPECTOR SCOLAR GENERAL.doc
2CONTRACT DE MANAGEMENT INSPECTOR SCOLAR GENERAL ADJUNCT.doc
3CONTRACT DE MANAGEMENT DIRECTOR AL CASEI CORPULUI DIDACTIC.doc
4CONTRACT DE MANAGEMENT INSPECTOR SCOLAR.doc
5CONTRACT DE MANAGEMENT EDUCATIONAL DIRECTOR 2016.docx
6CONTRACT DE MANAGEMENT EDUCAŢIONAL DIRECTOR 2017.doc
7CONTRACT DE MANAGEMENT EDUCAŢIONAL DIRECTOR ADJUNCT 2016.docx
8CONTRACT DE MANAGEMENT EDUCAŢIONAL DIRECTOR ADJUNCT 2017.doc
9CONTRACT DE MANAGEMENT ADMINISTRATIV-FINANCIAR DIRECTOR 2016.docx
10CONTRACT DE MANAGEMENT ADMINISTRATIV-FINANCIAR DIRECTOR 2017.doc
Fisiere atasate: |
Contracte cadru manageriale.rar [144.35 KB] |
Fișe cadru de post învățământ preuniversitar
În atasare- fișe cadru de post învățământ preuniversitar
1_Fisa post cadru INSPECTOR SCOLAR GENERAL
2_Fisa post cadru INSPECTOR SCOLAR GENERAL ADJUNCT
3_Fisa post cadru DIRECTOR CCD
4_Fisa post cadru INSPECTOR SCOLAR
5_Fisa post cadru DIRECTOR
6_Fisa post cadru DIRECTOR ADJUNCT
7_Fisa post cadru CONTABIL
8_Fisa post cadru ADMIN PATRIMONIU
9_Fisa post cadru SECRETAR
10_Fisa post cadru ADMINISTRATOR DE PATRIMONIU
11_Fisa post cadru ASISTENT SOCIAL
12_Fisa post cadru CADRU DIDACTIC
13_Fisa post cadru INFORMATICIAN
14_Fisa post cadru COREPETITOR
15_Fisa post cadru INSTRUCTOR ANIMATOR
15_Fisa post cadru INSTRUCTOR DE EDUCATIE SCOLARA
16_Fisa post cadru LABORANT
17_Fisa post cadru MEDIATOR SCOLAR
18_Fisa post cadru PEDAGOG SCOLAR
19_Fisa post cadru PERSONAL DIDACTIC AUXILIAR
20_Fisa post cadru TEHNICIAN
Fisiere atasate: |
Fise cadru de post.rar [346.67 KB] |
Consilierea de specialitate, consultanţa şi asistenţa juridică pentru unităţile de învăţământ
Explicații lămuritoare privind punerea în aplicare a art. 16 și 17 din Ordinul MENCS nr. 5.079 din 31 august 2016 privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar privind consilierea de specialitate, consultanţa şi asistenţa juridică pentru unităţile de învăţământ
Potrivit art. 16 din Ordinul MENCS nr. 5.079 din 31 august 2016, managementul unităţilor de învăţământ cu personalitate juridică este asigurat în conformitate cu prevederile legale.
Unitatea de învăţământ cu personalitate juridică este condusă de consiliul de administraţie, de director şi, după caz, de directori adjuncţi.
Pentru îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin, conducerea unităţii de învăţământ se consultă, după caz, cu toate organismele interesate: consiliul profesoral, reprezentanţii organizaţiilor sindicale afiliate federaţiilor sindicale reprezentative la nivel de sector de activitate învăţământ preuniversitar, care au membri în unitate, consiliul reprezentativ al părinţilor şi/sau asociaţia părinţilor, consiliul şcolar al elevilor, autorităţile administraţiei publice locale, cu reprezentanţii operatorilor economici implicaţi în susţinerea învăţământului profesional şi tehnic şi/sau în desfăşurarea instruirii practice a elevilor.
În cazul în care conducerea unității de învățământ vrea să obțină suplimentar, consiliere din partea specialistilor din cadrul Inspectoratului Școlar Județean, aceasta se poate adresa inspectorului școlar general ( modele de cereri anexate).
Domeniile de competență ale specialiștilor din inspectoratul școlar sunt (vezi Organigrama unui inspectorat școlar):
-domeniul curriculum şi inspecţie şcolară,
-domeniul management (management instituţional, managementul resurselor umane, dezvoltarea resursei umane, educaţie permanentă, proiecte educaţionale, învăţământ particular şi alternative educaţionale, activităţi extraşcolare, minorităţi naţionale),
-domeniul economic şi tehnic-administrativ (financiar-contabil, normare-salarizare, reţea şcolară, plan de şcolarizare, secretariat-arhivă, informatizare, tehnic-administrativ),
-audit public intern,
-juridic.
Pentru realizarea atribuţiilor sale, directorul se consultă cu reprezentanţii organizaţiilor sindicale reprezentative la nivel de sector de activitate învăţământ preuniversitar din unitatea de învăţământ şi/sau, după caz, cu reprezentanţii salariaţilor din unitatea de învăţământ, în conformitate cu prevederile legale.
Directorul are dreptul să solicite şi să primească asistenţă juridică din partea inspectoratului şcolar în toate problemele de legislaţie, precum şi în cazul unor litigii în care este implicată unitatea de învăţământ.
Conform art. 17 din Ordinul MENCS nr. 5.079 din 31 august 2016, Consultanţa şi asistenţa juridică pentru unităţile de învăţământ se asigură, la cererea directorului, de către inspectoratele şcolare, prin consilierul juridic.
Consilierul juridic nu se pronunţă asupra aspectelor economice, tehnice sau de altă natură cuprinse în documentul avizat ori semnat de acesta.
Potrivit art. 16 din Ordinul MENCS nr. 5.079 din 31 august 2016, managementul unităţilor de învăţământ cu personalitate juridică este asigurat în conformitate cu prevederile legale.
Unitatea de învăţământ cu personalitate juridică este condusă de consiliul de administraţie, de director şi, după caz, de directori adjuncţi.
Pentru îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin, conducerea unităţii de învăţământ se consultă, după caz, cu toate organismele interesate: consiliul profesoral, reprezentanţii organizaţiilor sindicale afiliate federaţiilor sindicale reprezentative la nivel de sector de activitate învăţământ preuniversitar, care au membri în unitate, consiliul reprezentativ al părinţilor şi/sau asociaţia părinţilor, consiliul şcolar al elevilor, autorităţile administraţiei publice locale, cu reprezentanţii operatorilor economici implicaţi în susţinerea învăţământului profesional şi tehnic şi/sau în desfăşurarea instruirii practice a elevilor.
În cazul în care conducerea unității de învățământ vrea să obțină suplimentar, consiliere din partea specialistilor din cadrul Inspectoratului Școlar Județean, aceasta se poate adresa inspectorului școlar general ( modele de cereri anexate).
Domeniile de competență ale specialiștilor din inspectoratul școlar sunt (vezi Organigrama unui inspectorat școlar):
-domeniul curriculum şi inspecţie şcolară,
-domeniul management (management instituţional, managementul resurselor umane, dezvoltarea resursei umane, educaţie permanentă, proiecte educaţionale, învăţământ particular şi alternative educaţionale, activităţi extraşcolare, minorităţi naţionale),
-domeniul economic şi tehnic-administrativ (financiar-contabil, normare-salarizare, reţea şcolară, plan de şcolarizare, secretariat-arhivă, informatizare, tehnic-administrativ),
-audit public intern,
-juridic.
Pentru realizarea atribuţiilor sale, directorul se consultă cu reprezentanţii organizaţiilor sindicale reprezentative la nivel de sector de activitate învăţământ preuniversitar din unitatea de învăţământ şi/sau, după caz, cu reprezentanţii salariaţilor din unitatea de învăţământ, în conformitate cu prevederile legale.
Directorul are dreptul să solicite şi să primească asistenţă juridică din partea inspectoratului şcolar în toate problemele de legislaţie, precum şi în cazul unor litigii în care este implicată unitatea de învăţământ.
Conform art. 17 din Ordinul MENCS nr. 5.079 din 31 august 2016, Consultanţa şi asistenţa juridică pentru unităţile de învăţământ se asigură, la cererea directorului, de către inspectoratele şcolare, prin consilierul juridic.
Consilierul juridic nu se pronunţă asupra aspectelor economice, tehnice sau de altă natură cuprinse în documentul avizat ori semnat de acesta.
Fisiere atasate: |
Organigrama_ISJ_2017-2018.pdf [132.31 KB] Descarcat de 30 ori |
Model solicitare consiliere de specialitate.doc [30 KB] Descarcat de 95 ori |
Model solicitare consiliere juridică.doc [30 KB] Descarcat de 94 ori |
Prevenirea corupției în educație
Educaţia anticorupţie reprezintă o prioritate majoră.
Există un deficit semnificativ de cunoaştere de către angajaţi şi manageri a standardelor legale de integritate (protecţia avertizorului în interes public, consilierea etică, interdicţiile post-angajare - pantouflage, gestionarea funcţiilor sensibile).
vineri, 16 februarie 2018
Transferul copiilor şi elevilor
ART. 148
Copiii şi elevii au dreptul să se transfere de la o
formaţiune de studiu la alta, de la o unitate de învăţământ la alta, de la o
filieră la alta, de la un profil la altul, de la o specializare/calificare
profesională la alta, de la o formă de învăţământ la alta, în conformitate cu
prevederile prezentului regulament şi ale regulamentului de organizare şi
funcţionare a unităţii de învăţământ la care se face transferul.
ART. 149
Transferul copiilor şi elevilor se face cu aprobarea
consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ la care se solicită
transferul şi cu avizul consultativ al consiliului de administraţie al unităţii
de învăţământ de la care se transferă.
ART. 150
(1) În învăţământul antepreşcolar/preşcolar, primar,
gimnazial, învăţământul profesional, liceal, postliceal, precum şi în
învăţământul profesional şi tehnic dual elevii se pot transfera de la o
grupă/formaţiune de studiu la alta, în aceeaşi unitate de învăţământ, sau de la
o unitate de învăţământ la alta, în limita efectivelor maxime de
antepreşcolari/preşcolari/elevi la grupă/formaţiune de studiu.
(la 22-01-2018 Alineatul (1)
din Articolul 150 , Capitolul IV , Titlul VII a fost modificat de Punctul 43,
Articolul I din ORDINUL nr. 3.027 din 8 ianuarie 2018, publicat în MONITORUL
OFICIAL nr. 63 din 22 ianuarie 2018)
(2) În situaţii excepţionale, în care
transferul nu se poate face în limita efectivelor maxime de antepreşcolari/preşcolari/elevi
la grupă/formaţiune de studiu, inspectoratul şcolar poate aproba depăşirea
efectivului maxim, în scopul efectuării transferului.
ART. 151
(1) În învăţământul profesional, liceal sau postliceal,
inclusiv în învăţământul profesional şi tehnic dual, aprobarea transferurilor
la care se schimbă filiera, domeniul de pregătire, specializarea/calificarea
profesională este condiţionată de promovarea examenelor de diferenţă.
(la 22-01-2018 Alineatul (1)
din Articolul 151 , Capitolul IV , Titlul VII a fost modificat de Punctul 44,
Articolul I din ORDINUL nr. 3.027 din 8 ianuarie 2018, publicat în MONITORUL
OFICIAL nr. 63 din 22 ianuarie 2018)
(2) Disciplinele/Modulele la care se
susţin examene de diferenţă se stabilesc prin compararea celor două
planuri-cadru. Modalităţile de susţinere a acestor diferenţe se stabilesc de
către consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ şi la propunerea
membrilor catedrei.
ART. 152
(1) Elevii din învăţământul liceal, din învăţământul
profesional şi din învăţământul postliceal se pot transfera, păstrând forma de
învăţământ, cu respectarea următoarelor condiţii:
a) în cadrul învăţământului liceal, elevii din clasa a
IX-a se pot transfera numai după primul semestru, dacă media lor de admitere
este cel puţin egală cu media ultimului admis la specializarea la care se
solicită transferul; în situaţii medicale deosebite, pe baza avizului comisiei
medicale judeţene/a municipiului Bucureşti, acolo unde există, sau a
documentelor medicale justificative şi în situaţiile excepţionale prevăzute la
art. 155 alin. (4), elevii din clasa a IX-a a învăţământului liceal pot fi
transferaţi şi în cursul primului semestru sau înainte de începerea acestuia,
cu respectarea condiţiei de medie menţionate anterior. În situaţii medicale
excepţionale, ISJ/ISMB, cu avizul MEN, poate aproba realizarea transferului şi
fără respectarea condiţiei de medie;
b) în cadrul învăţământului liceal, elevii din clasele
X-XII/XIII se pot transfera, de regulă, dacă media lor din ultimul an este cel
puţin egală cu media ultimului promovat din clasa la care se solicită
transferul;
c) în cadrul învăţământului profesional cu durata de trei
ani, elevii de la clasa a IX-a se pot transfera numai după primul semestru,
dacă media lor de admitere este cel puţin egală cu media ultimului admis la
calificarea profesională la care se solicită transferul; în situaţii medicale
deosebite, elevii din clasa a IX-a a învăţământului profesional cu durata de
trei ani pot fi transferaţi şi în cursul primului semestru sau înainte de
începerea acestuia, pe baza avizului comisiei medicale judeţene/a municipiului
Bucureşti, cu respectarea condiţiei de medie, menţionate anterior;
d) în cadrul învăţământului profesional cu durata de trei
ani, elevii din clasele a X-a şi a XI-a se pot transfera, de regulă, dacă media
lor din ultimul an este cel puţin egală cu media ultimului promovat din clasa
la care se solicită transferul. Excepţiile de la această prevedere se aprobă de
către consiliul de administraţie;
e) elevii din clasele a IX-a, a X-a şi a XI-a din
învăţământul liceal se pot transfera în aceeaşi clasă în învăţământul
profesional cu durata de trei ani după susţinerea examenelor de diferenţă, în
limita efectivului de 30 de elevi la clasă şi în baza criteriilor prevăzute de
Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţii de învăţământ la care se
solicită transferul;
f) elevii care au finalizat clasa a IX-a a învăţământului
profesional cu durata de trei ani se pot transfera doar în clasa a IX-a a
învăţământului liceal, cu respectarea mediei de admitere la profilul şi
specializarea la care solicită transferul. Elevii din clasele a X-a şi a XI-a
din învăţământul profesional cu durata de trei ani se pot transfera în clasa a
X-a din învăţământul liceal, cu respectarea condiţiei de medie a clasei la care
solicită transferul şi după promovarea examenelor de diferenţă;
g) elevii din clasele
terminale ale învăţământului liceal se pot transfera de la învăţământul cu
frecvenţă, cursuri de zi la învăţământul cu frecvenţă cursuri serale, în anul
terminal, după absolvirea semestrului I şi după susţinerea, dacă este cazul, a
examenelor de diferenţă.
(2) Prevederile lit. c), d), e) şi f) de la alin. (1) se
aplică şi în cazul învăţământului profesional şi tehnic dual.
(la 22-01-2018 Articolul 152
din Capitolul IV , Titlul VII a fost modificat de Punctul 45, Articolul I din
ORDINUL nr. 3.027 din 8 ianuarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 63 din
22 ianuarie 2018)
ART. 153
Elevii din
învăţământul liceal, din învăţământul profesional şi din învăţământul
postliceal se pot transfera de la o formă de învăţământ la alta astfel:
a) elevii de
la învăţământul cu frecvenţă redusă se pot transfera la forma de învăţământ cu
frecvenţă, după susţinerea şi promovarea examenelor de diferenţă, dacă au media
anuală cel puţin 7,00 la fiecare disciplină/modul de studiu, în limita
efectivelor maxime de elevi la clasă şi potrivit criteriilor prevăzute în
regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţii de învăţământ; transferul
se face, de regulă în aceeaşi clasă, cu excepţia elevilor din clasa terminală
de la învăţământul cu frecvenţă redusă, pentru care durata studiilor este mai
mare cu un an, care se pot transfera în clasa terminală din învăţământul cu
frecvenţă;
b) elevii de
la învăţământul cu frecvenţă se pot transfera la forma de învăţământ cu
frecvenţă redusă, în limita efectivelor maxime de elevi la clasă;
c) elevii din clasele terminale ale învăţământului liceal
se pot transfera de la învăţământul cu frecvenţă la învăţământul cu frecvenţă
redusă, în anul terminal, după absolvirea semestrului I şi după susţinerea,
dacă este cazul, a examenelor de diferenţă. Elevii din învăţământul profesional
şi tehnic dual se pot transfera în învăţământul care nu are caracteristicile acestei
forme de organizare, după susţinerea, dacă este cazul, a examenelor de
diferenţă, în limita efectivelor maxime de elevi la clasă şi potrivit
criteriilor prevăzute în regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţii
de învăţământ; elevii din învăţământul liceal, profesional şi postliceal se pot
transfera în învăţământul profesional şi tehnic dual, după susţinerea, dacă
este cazul, a examenelor de diferenţă, cu respectarea prevederilor legale
privind efectivele de elevi la clasă.
(la 22-01-2018 Litera c) din
Articolul 153 , Capitolul IV , Titlul VII a fost modificată de Punctul 46,
Articolul I din ORDINUL nr. 3.027 din 8 ianuarie 2018, publicat în MONITORUL
OFICIAL nr. 63 din 22 ianuarie 2018)
ART. 154
(1) Transferul
elevilor de la o formaţiune de studiu cu predarea unei limbi de circulaţie
internaţională în regim normal la o formaţiune de studiu cu predare intensivă,
respectiv bilingvă, a unei limbi de circulaţie internaţională se realizează
astfel:
a) la nivel
gimnazial, începând cu clasa a V-a, elevii care se pot transfera de la o
unitate de învăţământ la alta, de la o formaţiune de studiu cu predarea unei
limbi de circulaţie internaţională în regim normal la o formaţiune de studiu cu
predare intensivă a unei limbi de circulaţie internaţională vor susţine un test
de aptitudini şi cunoştinţe la limba modernă;
b) testul de
aptitudini şi cunoştinţe va fi elaborat la nivelul unităţii de învăţământ în
care elevul se transferă, de către o comisie desemnată în acest sens de
directorul unităţii de învăţământ;
c) la nivel liceal, începând cu clasa a IX-a, elevii
care se transferă la clasele cu predare intensivă, respectiv bilingvă a unei
limbi de circulaţie internaţională vor susţine examene de diferenţă (după caz)
şi un test de verificare a competenţelor lingvistice în unitatea de învăţământ
la care se transferă.
(2) Subiectele
aferente testelor/probelor vor fi elaborate la nivelul unităţii de învăţământ
de către o comisie desemnată în acest sens de directorul unităţii de
învăţământ.
(3) Elevii din secţiile bilingve francofone care
solicită schimbarea disciplinei nonlingvistice vor susţine examen de diferenţă
în vacanţa intersemestrială.
ART. 155
(1)
Transferurile în care se păstrează forma de învăţământ, profilul şi/sau
specializarea se efectuează, de regulă, în perioada intersemestrială sau a
vacanţei de vară. Prin excepţie, transferurile de la nivelurile antepreşcolar
şi preşcolar se pot face oricând în timpul anului şcolar, ţinând cont de
interesul superior al copilului.
(2)
Transferurile în care se schimbă forma de învăţământ se efectuează în
următoarele perioade:
a) de la învăţământul cu frecvenţă la cel cu frecvenţă
redusă, de regulă în perioada intersemestrială sau a vacanţei de vară; în
aceleaşi perioade se efectuează şi transferul la/de la învăţământul profesional
şi tehnic dual şi de la/la învăţământul profesional şi tehnic dual la
învăţământul liceal tehnologic. Transferurile în cursul anului şcolar se pot
aproba în mod excepţional în cazurile precizate la art. 155 alin. (4);
(la 22-01-2018 Litera a) din
Alineatul (2) , Articolul 155 , Capitolul IV , Titlul VII a fost modificată de
Punctul 47, Articolul I din ORDINUL nr. 3.027 din 8 ianuarie 2018, publicat în
MONITORUL OFICIAL nr. 63 din 22 ianuarie 2018)
b) de la învăţământul cu frecvenţă
redusă la cel cu frecvenţă, numai în perioada vacanţei de vară.
(3) Transferurile în care se păstrează forma de
învăţământ, cu schimbarea profilului şi/sau a specializării, se efectuează, de
regulă, în perioada vacanţei de vară, conform hotărârii consiliului de
administraţie al unităţii de învăţământ la care se solicită transferul.
(la 22-01-2018 Alineatul (3)
din Articolul 155 , Capitolul IV , Titlul VII a fost modificat de Punctul 48,
Articolul I din ORDINUL nr. 3.027 din 8 ianuarie 2018, publicat în MONITORUL
OFICIAL nr. 63 din 22 ianuarie 2018)
(4)
Transferul elevilor în timpul anului şcolar se poate efectua, în mod
excepţional, cu respectarea prevederilor prezentului regulament, în următoarele
situaţii:
a) la
schimbarea domiciliului părinţilor într-o altă localitate, respectiv într-un
alt sector al municipiului Bucureşti;
b) în cazul
unei recomandări medicale, eliberată pe baza unei expertize medicale efectuate
de direcţia de sănătate publică;
c) de la
clasele de învăţământ liceal la clasele de învăţământ profesional;
d) la/de la
învăţământul de artă, sportiv şi militar;
e) de la
clasele cu program de predare intensivă a unei limbi străine sau cu program de
predare bilingv la celelalte clase;
f) în alte situaţii excepţionale, cu aprobarea
consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar.
ART. 156
Gemenii, tripleţii se pot transfera în clasa celui cu
media mai mare sau invers, la cererea părintelui, tutorelui sau susţinătorului
legal sau la cererea elevilor dacă aceştia sunt majori, cu aprobarea
consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ.
ART. 157
(1) În mod excepţional, elevii din unităţile de învăţământ
liceal şi postliceal din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate
naţională declaraţi «Inapt»/ «Necorespunzător» pentru cariera militară, cei
care comit abateri grave sau cei care nu doresc să mai urmeze cursurile
respectivelor unităţi de învăţământ se transferă în unităţi de învăţământ din
reţeaua Ministerului Educaţiei Naţionale, în timpul anului şcolar. Transferul
se efectuează cu respectarea prevederilor prezentului regulament, precum şi a
reglementărilor specifice ministerelor de care aparţin unităţile de învăţământ
unde este înmatriculat elevul.
(2) Copiii personalului în activitate, decedat, rănit sau
încadrat în grad de invaliditate conform legii, din următoarele categorii:
cadre militare, militari angajaţi pe bază de contract, funcţionari publici cu
statut special, în timpul sau din cauza serviciului militar, personal civil, se
pot transfera, la cerere, din unităţile de învăţământ liceal sau postliceal din
reţeaua Ministerului Educaţiei Naţionale în unităţile de învăţământ liceal şi
postliceal din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională,
dacă îndeplinesc criteriile de recrutare şi au fost declaraţi «Admis» la
probele de selecţie, în baza dosarului de candidat, conform reglementărilor
specifice ministerului respectiv.
(la 22-01-2018 Articolul 157
din Capitolul IV , Titlul VII a fost modificat de Punctul 49, Articolul I din
ORDINUL nr. 3.027 din 8 ianuarie 2018, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 63 din
22 ianuarie 2018)
ART. 158
(1) Elevii din
învăţământul preuniversitar particular sau confesional se pot transfera la
unităţi de învăţământ de stat, în condiţiile prezentului regulament.
(2) Elevii din învăţământul preuniversitar de stat se
pot transfera în învăţământul particular, cu acordul unităţii primitoare şi în
condiţiile stabilite de propriul regulament de organizare şi funcţionare.
ART. 159
(1) Pentru
copiii/tinerii cu cerinţe educaţionale speciale, în funcţie de evoluţia
acestora se pot face propuneri de reorientare dinspre învăţământul
special/special integrat spre învăţământul de masă şi invers.
(2) Propunerea de reorientare se face de către cadrul
didactic care a lucrat cu copilul în cauză sau de către părinţii, tutorii sau
susţinătorii legali ai copilului şi de către consilierul pedagog şcolar.
Decizia de reorientare se ia de către comisia de orientare şcolară şi
profesională din cadrul centrului judeţean de resurse şi asistenţă
educaţională/Centrului Municipiului Bucureşti de Resurse şi Asistenţă
Educaţională, cu acordul părinţilor, tutorilor sau susţinătorilor legali.
ART. 160
După aprobarea transferului, unitatea de învăţământ
primitoare este obligată să solicite situaţia şcolară a elevului în termen de 5
zile lucrătoare. Unitatea de învăţământ de la care se transferă elevul este
obligată să trimită la unitatea de învăţământ primitoare situaţia şcolară a
celui transferat, în termen de 10 zile lucrătoare de la primirea solicitării.
Până la primirea situaţiei şcolare de către unitatea de învăţământ la care s-a
transferat, elevul transferat participă la cursuri în calitate de audient.
Temei legal: ORDIN nr. 5.079 din 31 august 2016 privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare
şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, cu modificările și
completările ulterioare
EMITENT: Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice
PUBLICAT ÎN: Monitorul Oficial nr. 720 din 19 septembrie 2016
Notă CTCE: Forma
consolidată a ORDINULUI nr. 5.079 din 31 august 2016, publicat în Monitorul
Oficial nr. 720 din 19 septembrie 2016, la data de 25 Ianuarie 2018 este
realizată prin includerea modificărilor şi completărilor aduse de: ORDINUL nr.
3.027 din 8 ianuarie 2018.
Conţinutul
acestui act aparţine exclusiv S.C. Centrul Teritorial de Calcul Electronic S.A.
Piatra-Neamţ(https://www.ctce.ro/portal/web/) şi nu este un document cu
caracter oficial, fiind destinat informării utilizatorilor.
Abonați-vă la:
Postări (Atom)
https://www.juridice.ro/729962/iccj-ril-admis-prestarea-activitatii-de-reprezentare-juridica-de-catre-consilierii-juridici.html
-
ORDINUL NR. 5.530 DIN 5 OCTOMBRIE 2011 PRIVIND APROBAREA REGULAMENTULUI-CADRU DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE A INSPECTORATELOR ŞCO...
-
1. Siguranţa în mediul şcolar în LEGEA nr. 198 din 4 iulie 2023 a învăţământului preuniversitar Siguranţa în mediul şcolar a reprezentat u...
-
Asigurarea siguranţei în unităţile de învăţământ preuniversitar Articolul 63 (1) Siguranţa în unităţile de învăţământ se realizează sub co...